Gå til innhold

Yr.no kommer på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var kjapt. Flott. Men den lot seg ikke installere på min HTC Touch Dual (Windows Mobile 6). Fikk ganske enkelt melding om at YrTouch ikke lar seg installere.

 

hm, jeg har testet filen på både wm6 professional norsk og engelsk og det fungerer på begge.

 

hva slags feilmelding får du helt nøyaktig?

Hvordan forsøker du å installere programmet? Det skal bare være å kopiere filen over til enheten, for deretter å klikke på den i filutforskeren på enheten for å starte installasjonen.

 

kan du forsøke å laste ned filen på nytt? har du nok plass på enheten forresten?

Lenke til kommentar

Feilmeldingen sier "Kunne ikke installere YrTouch.Cab". Jepp, installerte filen fra utforsker på Dual'en min etter å ha synket med PC-en. Lastet ned filen din to ganger, men det hjalp ikke. Masse plass på enheten siden den er ganske ny. Prøvde filen din både før og etter at jeg installerte et par bugfikser fra htc.com uten at det gjorde noen forskjell.

Lenke til kommentar
Feilmeldingen sier "Kunne ikke installere YrTouch.Cab". Jepp, installerte filen fra utforsker på Dual'en min etter å ha synket med PC-en. Lastet ned filen din to ganger, men det hjalp ikke. Masse plass på enheten siden den er ganske ny. Prøvde filen din både før og etter at jeg installerte et par bugfikser fra htc.com uten at det gjorde noen forskjell.

 

laget en zippet fil, som du kan pakke ut manuelt slik at pathen blir "\program files\yr\"

 

zippet fil (ingen installasjonsfil, så man må lage snarvei i startmenyen manuelt)

 

for å starte programmet kjører du touch.exe.

 

fint om noen andre også sier ifra hvis de har samme problemet, slik at man kan se hvor fellesnevneren ligger.

Lenke til kommentar

Lastet ned filen din og fulgte anvisningene dine. La den ikke inn i program files, men en annen katalog. Burde vel ikke ha noe å si. Da fikk jeg denne feilmeldingen:

Touch.exe

MissingMethodException

Filen eller samlingsnavnet yr, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null, eller et objekt som er avhengig av dette, finnes ikke.

Lenke til kommentar

manglet en fil i den YrTouch.zip-filen, derav feilmeldingen :)

 

ny fil er lastet opp på samme lokasjon som den gamle: YrTouch.zip

denne pakkes ut slik at path blir "\program files\yr\touch.exe"

 

kontrollér også at yr.exe blir liggende i samme mappe som touch.exe. dette er viktig, da de er avhengige av hverandre.

 

kan også pakkes ut på en windows-pc og kjøres direkte hvis du har .net 2.0 runtime installert på pcen din.

pakk da ut filene slik at touch.exe ligger slik: "C:\program files\yr\touch.exe"

 

når det gjelder ".net Compact Framework 2.0" så kreves dette, for å sjekke hvilken versjon du har installert på PDAen, sjekk denne siden.

 

".net Compact Framework 2.0" kan uansett lastes ned herfra

 

at den cab-filen ikke fungerer på et par wm6-enheter er litt pussig, har selv forsøkt den på wm6 pro-emulatoren, og det fungerer som bare det. skal se om jeg kommer over en fysisk wm6 pro-enhet.

Endret av diZrupt0r
Lenke til kommentar
Fungerer ikke på min HTC Touch. Pussig, og litt mystisk!

 

hm, og du har .net 2.0 installert?

 

Jepp, custom ROM med .net 2.0 !

 

nøyaktig hvilken feilmelding får du når du klikker på "touch.exe"? har du pakket ut filen slik at "yr.exe" også ligger i samme mappe som "touch.exe"?

Lenke til kommentar

Ja, de ligger i samme mappe. Når jeg trykker på yr.exe kommer jeg meg inn. Når jeg skal velge by og trykker "søk", så står det:

 

Det har oppstått en uventet feil i yr.exe. Velg Avslutt eller Detaljer hvis du vil vite mer.

 

Når jeg trykker på "detaljer" står det:

 

yr.exe

DirectoryNotFoundExeption

En feilmelding er tilgjengelig for dette unntaket, men kan ikke vises fordi disse meldingene er valgfrie og for øyeblikket ikke innstallert på denne enheten.

installer

NETCFv35.Messages.EN.wm.cab for Windows Mobile 5.0 og over eller NETCFv35.messages,EN.cab for andre plattformer. Start programmet på nytt for å se meldingen.

 

i system.IO.__Error.WinIOError(Int32errorcode, string str) i System.IO.FileStream..ctor(Stringpath, filemode mode, fileaccess access, fileShare share, int32 buffersize, boolean useAsync, String msgPath) i System.IO.FileStream..ctor(String...

 

Så fortsetter det slikt før dette kommer:

 

i yr.YR.lagLokasjonsObjekter()

i yr.YR.hentlokasjoner()

i.yr.LeggTilSted2.filterList()

i.yr.LeggTilSted2..ctor(Form1 aForm1,

Yr aYr, String aSearch

i

yr.LeggTilSted.menuItem2_Click(Objektsender, EventArgs e)

i

System.Windows.Forms.MenuItem.Onclick(EventArgs e)

i

System.Windows.Forms.Menu.ProcessMnuProc(Control ctlThis, WM wm Int32 wParam, INt32 lParam

i

System.Windows.Forms.Form.WnProc(WM wm, Int32 wParam, Int32 lParam)

i

System, windows.Forms.Form.WinProc(WM wm, int32 wParam, Int32 lParam)

i

System, windows.Forms.Form.WinProc(WM wm, int32 wParam, Int32 lParam)

i

Microsoft.AGL.Forms.EVL.EnterMainLoop(IntPtr hwnmain)

i

System.Windows.Forms.Application.Run(Form fm)

i yr.Program.Main

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar
Ja, de ligger i samme mappe. Når jeg trykker på yr.exe kommer jeg meg inn. Når jeg skal velge by og trykker "søk", så står det:

 

Det har oppstått en uventet feil i yr.exe. Velg Avslutt eller Detaljer hvis du vil vite mer.

 

takk for den.

 

yr.exe er for smartphone og skal ikke kjøres på touch-enheter, det er touch.exe som skal kjøres.

touch.exe bruker felles kode som foreløpig ligger i smartphone-versjonen (altså i yr.exe). jeg bør skille ut denne felles koden som en egen dll-fil etterhvert.

 

det ser ut til at det er datafilene til lokasjonene som ikke finnes.

 

slik må filstrukturen være for at man skal finne disse datafilene:

 

\program files\yr\touch.exe

\program files\yr\viktigestader.txt

\program files\yr\viktigestaderutland.txt

\program files\yr\yr.exe

\program files\yr\ikoner\...

 

man kan istedet for "\program files\" bruke "\programfiler\"

 

veldig synd ikke cab-filen fungerer, for da hadde alt dette lagt seg riktig :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...