EinarEriksen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Populær værtjeneste satser på mobilbrukerne. Les mer Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det var nesten gode nyheter. Kunne de ikke bare lansert en "nedstrippet" HTML-side, og hoppe bukk over wap? Lenke til kommentar
9nja Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Får håpe dette blir bra. RSS + GPS kan ikke bli dårlig, er ikke så fryktelig mange bytes som skal til for å vise været den neste timen! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det var nesten gode nyheter. Kunne de ikke bare lansert en "nedstrippet" HTML-side, og hoppe bukk over wap? Jeg synes det var et godt valg. De med avanserte telefoner kan installere applikasjonen. De med eldre mobiler kan ikke installere applikasjonen og trolig heller ikke vise HTML-sider. Med andre ord synes jeg kombinasjonen WAP og applikasjon dekker mobilbrukerne veldig bra. De sikkert svært få som havner utenfor begge gruppene kan gå inn på den ordinære nettsida. Gleder meg til dette kommer. Jeg skal garantert installere det. Det er bare et par måneder siden jeg "oppdaget" yr.no på nettet. Jeg er svært fornøyd med tjenesten. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg har en lignende applikasjon på mobilen. Kan sjekke hvordan vær det er en plass i verden akkurat nå. Altså ikke i fremtiden. Hver gang jeg skal sjekke hvordan vær det f eks er i Oslo må jeg laste ned 2,5 KB, noe som ikke er så veldig mye . Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Dette var ein god nyheit. Har sjølv brukt yr.no siden det kom opp, og før det brukte eg Meterologisk Institutt sine egne sider. Håper programmer fungerer bra då, veldig nyttig å kunne sjekke været så lett framover i tid. Spesielt nedbørsradaren er kjekk å ha, men det blir vel litt mykje data å ta til mobilen med tanke på pris. Endret 21. mai 2008 av Svinat Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Dette er fantastiske nyheter! Jeg har til dags dato ikke funnet en brukbar værtjeneste for mobilen. yr.no er den beste tjenesten jeg noen gang har sett! Får håpe mobiltjenesten blir like bra... Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Flott å høre! Noen som vet hvordan det gikk med yr.no-programmeringskonkurransen de hadde i april måned? Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 jeg satt sammen en enkel liten windows mobile-applikasjon som bruker yr.no: lastes ned herfra setter pris på feedback! trenger ikoner til applikasjonen, noen som vet om noen gratis vær-ikoner? mer detaljert informasjon finnes på mitt nettsted Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 du kan jo alltids bruke værikonene fra yr.no. http://api.yr.no/weatherapi/weathericon/1.0/documentation Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 takk for tips! kommer til å bruke disse. fant en oversikt her: http://www.yr.no/om_yrno/1.1940495 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 jeg satt sammen en enkel liten windows mobile-applikasjon som bruker yr.no: Sweet! Jeg savner ikoner... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Det var nesten gode nyheter. Kunne de ikke bare lansert en "nedstrippet" HTML-side, og hoppe bukk over wap?Helt enig, på tide å glemme wap, there is only one web Endret 6. juni 2008 av mandela Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 ny versjon med ikoner vedlagt (må unzippes, da cab-filer ikke tillates på forumet) se vedlagt skjermbilde Unzippes.zip Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Foretrekker også en egen mobiloptimert nettside fremfor en egen applikasjon. Har en telefon som uten problemer kjører flere applikasjoner samtidig, men synes det er unødvendig med en ny applikasjon for hver eneste tjeneste man er på utkikk etter. Hva yr.no gjelder, skal man nok ikke stole for mye på varselet deres. Særlig med tanke på at det ble slaktet av deres egne http://www.adressa.no/vaeret/article1083220.ece - ironsik nok, tok meterologen feil, mens yr.no hadde rett den dagen. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 ny versjon med ikoner vedlagt (må unzippes, da cab-filer ikke tillates på forumet) se vedlagt skjermbilde Er dette for WM Smartphones eller for WM PocketPC? Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Er dette for WM Smartphones eller for WM PocketPC? brukergrensesnittet er laget med tanke på smartphone (altså enheter uten touchskjerm). Men applikasjonen kjører på pocket pc (testet WM5 med touch) også, men noen av skjermbildene blir litt rare. skal se om jeg får rettet dette en gang til uka. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Hva er det skrevet i? Bruker du .NET Compact Framework 2.0 eller nyere så får man den kjekke muligheten til å bruke Anchor (som er til stor hjelp i applikasjoner både for Smartphones og PocketPCer). Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Er det mulig å portere det programmet til Symbian 60.3? Noen som har peil? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 skal se om jeg får rettet dette en gang til uka. I så fall: kreditt til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg