abene Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Napster åpner ny nettbutikk med DRM-fri musikk. Les mer Lenke til kommentar
olz Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Dødde ikkje napster for mange år sida? :S Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Noe som ikke ble nevnt i artikkelen er at de også har et fastpris abbonement som gjør at du kan laste ned så mye musikk du vil for $15 i månden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Utfordre Itunes? Dette er jo et samarbeid. Synkronisering med Itunes osv. Prisene synes jeg er ikke er så alt for gale med dagens dollarkurs. Men de kunne godt valgt tapsløs komprimering (FLAC) fremfor komprimering med kvalitetstap, selv om det er relativt små tap med 256 kbps. Kvalitetsbevisste lyttere vil fortsatt måtte kjøpe fysiske CD-plater, velge andre nettbutikker eller laste ned piratkopier. Dødde ikkje napster for mange år sida? :S Kortversjonen: Navnet ble solgt til noen som ville starte nettbutikk for musikk. After a $2.43 million takeover offer by the Private Media Group, an adult entertainment company,[14] Napster's brand and logos were acquired at bankruptcy auction by the company Roxio, Inc. which used them to rebrand the pressplay music service as Napster 2.0. http://en.wikipedia.org/wiki/Napster Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (...) men brukeren må trolig bruke Itunes for å synkronisere musikken til selve spilleren.Når skjedde dette, at man plutselig må bruke iTunes for å synkronisere en spiller, altså? For det første trenger vel ikke denne tjeneste å brukes sammen med en iPod, og for det andre trenger man ikke iTunes for å synkronisere et musikkbibliotek mot en iPod. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Napster lover encoding-hastighet på 256 kbps. Her gikk det vel litt fort i svingene. Hastighet er strekning/tid. 256 kbps blir i snitt ca 3,9 x 10-6 sekunder per bit, men dette blir i dekodingen. Mente dere enkodingsbitrate? Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Mediamonkey er et alternativ til iTunes når det gjelder å synkronisere mellom spiller og pc. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Uansett så gjelder vel dette kun for amerikanere? Lenke til kommentar
trotsche Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Uansett så gjelder vel dette kun for amerikanere? Riktig! Et viktig poeng som artikkelen utelater. Som mange andre betaltjenester for film og musikk er de bare tilgjengelige i USA. Sist jeg prøvde noe var det å kjøpe/laste ned Prison Break fra Amazon.com sin tjeneste, det fungerte også bare fra USA. Slått med et hestehode av TPB igjen :/ Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Antar dette gjelder for Napster.co.uk, Napster.ca, Napster.de, og Napster.jp også. Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hmm.. Viss jeg vil kjøpe musikk på internett, hvilke alternativer har jeg da? Bortsett fra iTunes? Gjerne billigere /enklere? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Du finner en fin liste her: Comparison of online music stores Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hmm.. Viss jeg vil kjøpe musikk på internett, hvilke alternativer har jeg da? Bortsett fra iTunes? Gjerne billigere /enklere? Billigere er en ting, men enklere? Den tror jeg blir vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå