PatSharpX Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Her var det angrep fordi noen brukte ytringsfriheten sin. Jeg lurer fortsatt på om du vil innskrenke den fordi noen begår terror pga den? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Russen klarer ikke en gang å følge kardemommebyloven om ikke å plage andre... Russefeiring havarerte hos barnevernet -politiet nedringt 60 i russebuss til 30 - sjåføren ble fotgjenger på Gaustad. - I Oslo er det loggført 12 saker i løpet av natta om klager. Våre nattmannskaper hadde ikke kapasitet til å rykke ut på alle henvendelsene, sier operasjonsleder Steinar Hausvik i Oslo politidistrikt til Dagbladet. http://www.dagbladet.no/nyheter/russefeiring-havarerte-hos-barnevernet--politiet-nedringt/67517935 Når ble det brudd på kardemommeloven å stappe "for mange" mennesker inn i en buss? 60 stykker høres da ikke så mye ut, heller. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Les hele artikkelen. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Det var du som trakk frem antallet passasjerer på denne bussen som eksempel på "brudd på kardemommeloven", noe som ikke på noe vis er korrekt. Jeg kan ikke engang se at artikkelen nevner noe om at denne bussens medlemmer ellers gjorde noe galt. Sjåføren var attpåtil ikke engang en russ ("voksen mann"). Det samme gjelder de 16/17 år gamle jentene artikkelen nevner. Hva de gjør/ikke gjør kan ikke russen lastes for. Majoriteten av hendelsene som nevnes er altså ikke relatert til russen, men ikke-russ. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Jeg skjønner at man vil feire at skolegangen i første omgang er slutt. Men er det nødvendig med 1 mnd flatfyll? Denne feiringen er et påskudd til å være dritings 4 uker i strekk med alle de ulempene dette medfører. Er det en bra ting? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Jeg skjønner at man vil feire at skolegangen i første omgang er slutt. Men er det nødvendig med 1 mnd flatfyll? Denne feiringen er et påskudd til å være dritings 4 uker i strekk med alle de ulempene dette medfører. Er det en bra ting? Selvsagt er det ikke en bra ting mtp på skoleresultater, det lureste hadde absolutt vært å vente med denne feiringen til etter eksamen. Men det er faktisk myndige mennesker vi snakker om her, de må bsetemme selv. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Det var du som trakk frem antallet passasjerer på denne bussen som eksempel på "brudd på kardemommeloven", noe som ikke på noe vis er korrekt. Jeg kan ikke engang se at artikkelen nevner noe om at denne bussens medlemmer ellers gjorde noe galt. Sjåføren var attpåtil ikke engang en russ ("voksen mann"). Det samme gjelder de 16/17 år gamle jentene artikkelen nevner. Hva de gjør/ikke gjør kan ikke russen lastes for. Majoriteten av hendelsene som nevnes er altså ikke relatert til russen, men ikke-russ. Men det er altså i forbindelse med russefeiringen. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) På samme måte som charlie hebdo angrepet var i forbindelse med at de benyttet ytringsfriheten sin. Fra saken hvor de var 60 folk på bussen. Så kaster de bøtter med tulipaner på hverandre. Det er ganske vilt, sier Fiali, som sammen med den døgnåpne McDonald’s-restauranten ved Esso-stasjonen sørger for at russen også får litt mat i kroppen. Brutale saker! Endret 27. april 2017 av PatSharpX Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Jeg skjønner at man vil feire at skolegangen i første omgang er slutt. Men er det nødvendig med 1 mnd flatfyll? Denne feiringen er et påskudd til å være dritings 4 uker i strekk med alle de ulempene dette medfører. Er det en bra ting? Jeg har alltid ment det er en idiotisk ting! Da jeg var liten var jeg aldri en av de ungene som fløy rundt og ville ha russekort en hel måned. Jeg syntes det var gøy å få kort fra dem jeg kjente, men ikke noen flere. ad aldri å fly rundt å ha vannkrig med russen heller. Og etter at jeg ble eldre innså jeg virkelig hvor idiotisk dette er: Bruke hauger av penger på en gammel kassebil som man maler opp, et stereoanlegg som absolutt kan dunke kraftigere enn alle andre, en usansynelig stygg kjeledress og deretter pøse ut penger på vannvåpen, egg, eddik og øl og gjøre en masse idiotiske ting for å få tåpelige småsaker i luen eller knuter i luens haledusk og så kassere alt sammen etter en måned... Og russetoget er jo alltid komplett elendig uansett! Enten noen kassebiler som kjører fram og tilbake med noen vannsprutende russ på taket eller noen fyllesyke russ som går sløvt framover og stirrer ned i bakken... KOMPLETT IDIOTISK TRADISJON!!! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Bruke hauger av penger på en gammel kassebil som man maler opp, et stereoanlegg som absolutt kan dunke kraftigere enn alle andre, en usansynelig stygg kjeledress og deretter pøse ut penger på vannvåpen, egg, eddik og øl og gjøre en masse idiotiske ting for å få tåpelige småsaker i luen eller knuter i luens haledusk og så kassere alt sammen etter en måned... Og russetoget er jo alltid komplett elendig uansett! Enten noen kassebiler som kjører fram og tilbake med noen vannsprutende russ på taket eller noen fyllesyke russ som går sløvt framover og stirrer ned i bakken... KOMPLETT IDIOTISK TRADISJON!!! Jeg brukte en haug med penger på buss, hadde det kjempe moro med å pusse den opp med kompisere, lærte også en god del iløpet av det året. Brukte masse penger på ett svært anlegg på taket og masse penger på øl. Brydde meg ikke spesielt mye om å ta russeknuter, kjøpte aldri noen egg eller eddik heller. Jeg var ute så og si alle dagene å drakk, men hadde 0 dager/timer fravær og fikk en karakter bedre på mattetentamen enn jeg hadde gjort de andre årene, en tentamen jeg hadde i russetiden. Nå 11 år senere angrer jeg ikke ett sekund på prioriteringene mine, sånn sett tilbake på det kunne jeg faktisk brukt enda mer penger og fortsatt rettferdiggjort det i dag. Jeg skjønner godt at folk ikke ser poenget med å bruke så mye penger på 1mnd med festing, for jeg ser heller ikke poenget med at noen gidder å bruke masse penger på bil feks. Men det er helt opp til hver enkelt hva man velger å bruke tid og penger på. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Tillater meg å vise til noen eldre innlegg før folk snakker om "uskyldige" russ... Fortsatt noen som forsvarer russen?http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article786513.eceLes litt om hva russ foretar seg. Man kan bla. lese følgende to avsnitt:Den kreftsyke piken fikk sprutet eddik i øynene, og sennep og egg smurt over seg. Noen av russen som gikk berserk halte og dro i slangen som fører smertestillende morfin til hjertemuskelen hennes. Resultatet var at hun måtte til sykehus.Flere steder i landet sjokkerer russ med sin oppførsel. I Finnmark har svart-russ tapet fast barn og tegnet med tusj i ansiktene deres. I Kirkenes skal en 10 år gammel gutt ha blitt beskutt med softgun. Også dette skal en gruppe svart-russ ha stått bak. Ifølge NRK Finnmark varsler politijurist Tove Wulf Nilsen etterforskning av hendelsene, som hun ser svært alvorlig på. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/russen/...hp?artid=535233En ting jeg ikke skjønner, er ikke russetiden over? Og dette her viser bare at dette må ta slutt, og det verste er drittungen av en terrorsjef som sier:"Holte mener hendelsen slik den er beskrevet i media er veldig overdrevet og at den høres mye verre ut enn det egentlig var. Han håper nå på en bedre dialog med skoleledelsen."Hvordan kan han sitte der og si noe så utrolig "f´ings" dumt? Overdrevet? Hadde det vært meg så hadde hele gjengen fått en omgang med et f´ings balltre. Jeg er så lei av russen og deres uttalelser om såkalt "uskyldig moro". Og det er alltid vi som blir utsatt som overreagerer! Nei, denne tradisjonen må fjernes, og før folk sier at dette er umulig, nei, det er ikke umulig. Det er fullt mulig, og det må gjøres, når majoriteten av russen oppfører seg som 6 åringer.Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, vi må stoppe dette NÅ. Terrordagen de beskriver er akkurat det, TERROR, det er ikke uskyldig moro lenger, Russen må stoppes. Noe må bli gjort! NOK ER NOK! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Ni årsiden jo. Nærmer seg jubileum! 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Og det gjør sakene noe bedre? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Har jeg påstått det?Men er det riktig å straffe personer for hva andre/generasjoner før dem gjorde?Bør vi feks fortsatt straffe tyskere for ting som skjedde under andre verdenskrig? Hvorfor svarer du meg ikke på om det er en god løsning i innskrenke ytringsfriheten med tanke på terror? Dette er jo en diskusjon, så det er mer relevant for tråden å diskutere enn at du drar opp 9 år gamle innlegg. Endret 27. april 2017 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Det var du som trakk frem antallet passasjerer på denne bussen som eksempel på "brudd på kardemommeloven", noe som ikke på noe vis er korrekt. Jeg kan ikke engang se at artikkelen nevner noe om at denne bussens medlemmer ellers gjorde noe galt. Sjåføren var attpåtil ikke engang en russ ("voksen mann"). Det samme gjelder de 16/17 år gamle jentene artikkelen nevner. Hva de gjør/ikke gjør kan ikke russen lastes for. Majoriteten av hendelsene som nevnes er altså ikke relatert til russen, men ikke-russ. Men det er altså i forbindelse med russefeiringen. Men skal russen straffes for at utenforstående lager kvalm? Uansett er det svært ullent å forby dette. Hva er det EGENTLIG man skal forby? Røde/blå klær i perioden 1 mars - 17 mai? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 På samme måte som charlie hebdo angrepet var i forbindelse med at de benyttet ytringsfriheten sin. Fra saken hvor de var 60 folk på bussen. Så kaster de bøtter med tulipaner på hverandre. Det er ganske vilt, sier Fiali, som sammen med den døgnåpne McDonald’s-restauranten ved Esso-stasjonen sørger for at russen også får litt mat i kroppen. Brutale saker! Tulipanmassakren på Gaustad skaper etterdønninger over hele Europa, sies det. 3 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Riktene sier at Nederland er i harnisk og vurderer å bryte alt samarbeid med Norge. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Bruke hauger av penger på en gammel kassebil som man maler opp, et stereoanlegg som absolutt kan dunke kraftigere enn alle andre, en usansynelig stygg kjeledress og deretter pøse ut penger på vannvåpen, egg, eddik og øl og gjøre en masse idiotiske ting for å få tåpelige småsaker i luen eller knuter i luens haledusk og så kassere alt sammen etter en måned... Og russetoget er jo alltid komplett elendig uansett! Enten noen kassebiler som kjører fram og tilbake med noen vannsprutende russ på taket eller noen fyllesyke russ som går sløvt framover og stirrer ned i bakken... KOMPLETT IDIOTISK TRADISJON!!! Jeg brukte en haug med penger på buss, hadde det kjempe moro med å pusse den opp med kompisere, lærte også en god del iløpet av det året. Brukte masse penger på ett svært anlegg på taket og masse penger på øl. Brydde meg ikke spesielt mye om å ta russeknuter, kjøpte aldri noen egg eller eddik heller. Jeg var ute så og si alle dagene å drakk, men hadde 0 dager/timer fravær og fikk en karakter bedre på mattetentamen enn jeg hadde gjort de andre årene, en tentamen jeg hadde i russetiden. Nå 11 år senere angrer jeg ikke ett sekund på prioriteringene mine, sånn sett tilbake på det kunne jeg faktisk brukt enda mer penger og fortsatt rettferdiggjort det i dag. Jeg skjønner godt at folk ikke ser poenget med å bruke så mye penger på 1mnd med festing, for jeg ser heller ikke poenget med at noen gidder å bruke masse penger på bil feks. Men det er helt opp til hver enkelt hva man velger å bruke tid og penger på. Selvfølgelig er det smak og behag samt egne prioriteringer. Og jeg er er først og fremst anarkist og er alt annet enn for en masse lover, regler og restriksjoner. Imidlertid synes jeg det må slås ned på offentlig ødeleggelse, hærverk, angrep på andre og plaging av andre. Som er det jeg kritiserer med russen. Det er ikke slik at jeg vil myrde alle russ og at jeg ikke unner andre folk å ha det gøy og ha tradisjoner de liker. Problemet mitt er at russen lar det gå ut over andre som ikke er med på "leken". Jeg synes også trådens tittel er feil. Jeg mener det burde stå "avskaffe" istedenfor "forby". Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Har jeg påstått det? Men er det riktig å straffe personer for hva andre/generasjoner før dem gjorde? Bør vi feks fortsatt straffe tyskere for ting som skjedde under andre verdenskrig? Hvorfor svarer du meg ikke på om det er en god løsning i innskrenke ytringsfriheten med tanke på terror? Dette er jo en diskusjon, så det er mer relevant for tråden å diskutere enn at du drar opp 9 år gamle innlegg. SELVFØLGELIG mener jeg IKKE at man skal innskrenke ytringsfriheten! TVERT IMOT!!! Det ville være å gi etter for terroristene! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Selvfølgelig er det smak og behag samt egne prioriteringer. Og jeg er er først og fremst anarkist og er alt annet enn for en masse lover, regler og restriksjoner. Imidlertid synes jeg det må slås ned på offentlig ødeleggelse, hærverk, angrep på andre og plaging av andre. Som er det jeg kritiserer med russen. Det er ikke slik at jeg vil myrde alle russ og at jeg ikke unner andre folk å ha det gøy og ha tradisjoner de liker. Problemet mitt er at russen lar det gå ut over andre som ikke er med på "leken". Jeg synes også trådens tittel er feil. Jeg mener det burde stå "avskaffe" istedenfor "forby". Enig, og disse tingene er allerede ulovlig. Har jeg påstått det? Men er det riktig å straffe personer for hva andre/generasjoner før dem gjorde? Bør vi feks fortsatt straffe tyskere for ting som skjedde under andre verdenskrig? Hvorfor svarer du meg ikke på om det er en god løsning i innskrenke ytringsfriheten med tanke på terror? Dette er jo en diskusjon, så det er mer relevant for tråden å diskutere enn at du drar opp 9 år gamle innlegg. SELVFØLGELIG mener jeg IKKE at man skal innskrenke ytringsfriheten! TVERT IMOT!!! Det ville være å gi etter for terroristene! På samme måte syns jeg ikke man skal avskaffe/forby russetiden. Drittsekkene bør ikke klare å ødelegge for alle de andre. Endret 27. april 2017 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå