Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vi bør forby Russefeiringen

Anbefalte innlegg

Og da er det i gang igjen...

Fire elever til sykehus etter syrekasting

Fire elever og russ er sendt til sykehus, etter at de har kastet etsende væske på hverandre.

– Til sammen 10 personer har fått en ukjent væske på seg i forbindelse med at russ og ungdomsskoleelever hadde en vannkrig på Moelv ungdomsskole i Ringsaker, sier lensmann Terje Krogstad ved Ringsaker lensmannskontor.

– Skadeomfanget er foreløpig ukjent, sier operasjonsleder Dyre Antonsen ved Hedmark politidistrikt til VG Nett.

– Vi var 15 til 20 russ som var på Moelv ungdomsskole, tre av de som er sendt til sykehus er russ, sier Andrea Moe Jacobsen, russepresident til NRK.

Hun vil ikke si så mye om hendelsen, men bekrefter at det ble kastet væske, som ikke skulle ha vært brukt.

Politiet opplyser nå at det er fire personer som er sendt til Lillehammer sykehus, mens flere skal ha fått behandling ved den lokale legevakta.

– Når elevene har sprutet vann på hverandre, har noen fått tak i kanner med et ukjent innhold. Etter en tid kjente flere at det sved i huden og ambulanse og politi ble varslet, sier Krogstad.

Politiet vet foreløpig ikke hva slags type væske dette er.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.11000741

Da er altså elendigheten i gang igjen for en måneds tid ... Lurer virkelig på hva som foregår oppi hodet på dem som tillater dette! Hvert eneste år er det nye, alvorlige hendelser og hvert eneste år er det nye skader. Men neida, ingen gidder å bry seg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FYI var det ungdomsskoleelevne som startet det, og i følge russepresident var det ikke russen som kastet syren, de sprutet kun med rent vann.

- Det var ingen av russen som helte syre på noen. Det ble sprutet noe som etset på oss, men vi sprutet selv bare vann, sier russepresident i Ringsaker, Andrea Moe Jacobsen, til VG.
Endret av Borbra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg døyten om hvor mange ganger denne tråden har startet opp igjen! Synes du eller synes du ikke at det er morsomt at det blir kastet syre på ungdommer og unge mennesker? Synes du det er akseptabelt? Eller synes du at det bør gjøres noe med?

Og da kan du svare på en skikkelig måte uten idiotiske kommentarer og idiotiske smileyer.

Lenke til kommentar

Har forsåvidt ikke noe imot russ, jeg var jo russ en gang jeg også. Selvsagt var det ikke så mye fokus på pøbel og sex i 2004, men alkohol var et must. Personlig savner jeg russetiden litt, men muligens fordi jeg ikke gjorde mer ut av den lille tiden.

Blir kjekt å se russen ute igjen, er et fint vårtegn. Og det er altids kjekt å se på yngre damer (lovlig alder seff)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg døyten om hvor mange ganger denne tråden har startet opp igjen! Synes du eller synes du ikke at det er morsomt at det blir kastet syre på ungdommer og unge mennesker? Synes du det er akseptabelt? Eller synes du at det bør gjøres noe med?

Jeg synes det er helt forferdelig at det kastes syre på ungdommer og unge mennesker. Det bør definitivt gjøres noe med, og jeg håper derfor at ungdomsskoleelevene som gjorde dette blir straffet på hardest mulig måte.

Helst burde man kanskje forby ungdomsskolene å holde åpent under russefeiringen, da ungdomsskoleelever tydeligvis utgjør en enorm risiko.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt forferdelig at det kastes syre på ungdommer og unge mennesker. Det bør definitivt gjøres noe med, og jeg håper derfor at ungdomsskoleelevene som gjorde dette blir straffet på hardest mulig måte.

Helst burde man kanskje forby ungdomsskolene å holde åpent under russefeiringen, da ungdomsskoleelever tydeligvis utgjør en enorm risiko.

Skjønner at du sikter til det som nevnes om at kansje ungdomsskoleelevene begynte. Og ja, det er kansje mulig. Dog har man ingen s ord for det enda og en helt annen sak er om dette hadde hendt i det hele tatt dersom russen hadde holdt seg unna. Fakta er at dette nok en gang er en alvorlig og skadelig hendelse som innebærer russ! Og et spørsmål som jeg har stilt før alt: Siden også ungdomsskoleelever ble skadd, hvordan kan ikke russen ha kastet noe? Og en ting til: Om man slapp disse hendelsene uten russ, ville du da vært kvitt russ?

Lenke til kommentar

Hvem må ta hvilken straff? Russen?

I denne saken er russen helt uskyldig, de var ikke de som kastet syren. I denne saken er det ungdomsskoleelevene (og hvem enn som satt fra seg disse dunkene) som har alt av skylden.

Og hvordan vil du da forklare at ungdomsskoleelever ble skadet? Gjorde russen altså ingen ting? Og hva hadde de å gjøre der i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Og hvordan vil du da forklare at ungdomsskoleelever ble skadet? Gjorde russen altså ingen ting? Og hva hadde de å gjøre der i det hele tatt?

Russ er bare en betegnelse på en gruppe mennesker. Jeg regner med at russen som deltok i vannkrig er norske? Burde det bli forbudt å være norsk? Det fører jo tydeligvis til mye dumt.

Hva med heller å innføre et forbud mot syrekasting... Vent, det eksisterer jo allerede.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...