Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Elendigheten med alle disse hendelsene alkohol skaper hvert eneste år. Sånn, dette kan jeg gå med på. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Når mener du man hører om mest at den typen hendelser det er blitt linket til her i tråden? I eller utenfor russetiden? Endret 20. mai 2011 av Glimti Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Uheldige hendelser finner sted hele året, men media liker å skape et negativt bilde av russen, noe de lykkes med skal vi dømme utifra dine meninger. At det skjer "oftere" under russetiden kan forklares med at det er langt flere mennesker ute samtidig. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hadde vært svært interessangt å se en statestikk på hvor mange og hvor ofte slike hendelser skjer utenom russetiden i forhold til i russetiden. At russen ikke får noe særlig positiv vinkling kan de takke seg selv for da de tydeligvis ikke er interessert i å skape oppmerksomhet rundt det. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 At russen ikke får noe særlig positiv vinkling kan de takke seg selv for da de tydeligvis ikke er interessert i å skape oppmerksomhet rundt det. Er det russens feil at media ikke vil trykke de hyggelige historiene? 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Tja, hendvender russen seg til dem og og forteller det kansje? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Tja, hendvender russen seg til dem og og forteller det kansje? Sannsynligvis, ja. Det har jo blitt postet enkelte positive artikler her i tråden, så det er jo noen som får det til. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jepp, men det virker som det er de færreste av dem som gidder. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Igjen ser du på russen som den store, stygge ulven. Du forstår vel at fra medias synspunkt selger negative saker bedre enn positive? Dette gjelder langt ifra kun saker som omhandler russen. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det har jo faktisk blitt skrevet her før fra en som har vært russ at russen ikke skaper så mye oppmerksomhet rundt dette selv. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det har jo faktisk blitt skrevet her før fra en som har vært russ at russen ikke skaper så mye oppmerksomhet rundt dette selv. Så russefeiringen skal forbys på grunnlag av at russen ikke aktivt prøver å få frem alle de fine historiene om alt det snille de gjør? Da må du forby biler og på grunnlag av at bilister ikke aktivt selger historien om hvor fint de hadde det på veien til hytta. 4 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Glimti, du er klar over at pressen skriver om saker som selger? Og som vi merker ganske godt får negative saker som inneholder ordet 'russ' mye oppmerksomhet. Det er noe å ha i bakhodet. 1 Lenke til kommentar
Millennium Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Glimti: Les denne saken! Jeg er ferdig med diskusjonen med deg... om du ikke kan se at det faktisk kommer gode ting ut av russetiden, og kan innse at det kun er en veldig liten prosentandel av russen som ødelegger for mange tusen andre snille, festglade og seriøse ungdommer er det ikke verdt å bruke mer tid på deg! http://e24.no/kommentarer/russebussiness/20058372 3 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Glimti: Du henger ikke helt med tror jeg, for jeg er sikker på at majoriteten av ungdommene som blir russ oppfører seg som før, bare med mer alkohol i blodet og litt mer høy musikk, dansing osv. Det vil dessverre alltid være noen få som misforstår opplegget og gjør straffbare handlinger, men er det ikke også andre ungdommer og voksne som begår de samme straffbare handlingene også? Kanskje vi skal slå til å forby menneskeheten å være i Norge? Det er nok du som ikke henger med her... Jeg har ikke sagt at det gjelder alle. Jeg har sagt flere ganger at det gjelder noen skjønt disse "noen" er "mange". Og at noen ødelegger for alle er ikke akkurat unikt. Høy musikk har aldri vært et problem for meg selvom det er på nattetid, men jeg kan godt forstå at det er et problem for andre. Problemene har jeg alt forklart. Jo, straffbare handlinger vil forekomme. Men det er ikke noe grunn eller argument for å ha en tradisjon som skaper mye mer av det og det i løpet av kort tid som innvolverer en god del mennesker. Noen ungdommer, som tilfeldigvis var russ, kastet ei jente i vannet. Noen ungdommer, som tilfeldigvis var russ, kastet egg og sprutet sennep på ei jente. Men de er ikke alene som å begå handlinger vanlig, oppegående mennesker ikke ville gjort, bare se her:En gutt, som tilfeldigvis var russ, ble påkjørt av en voksen mann fordi han ikke likte russen. Et par gutter og jenter ble banket/voldtatt i russetiden av personer som ikke var russ i år. Men nå gjorde de det nettopp fordi de var russ! Russefeiringen er en unnskyldning hauevis av dem bruker for å oppføre seg som de vil! Bare de går i russeklærne går de nærmest i en uniform som gjør at de kan rase rundt akkurat som de vil og gjøre akkurat som de vil. Vanelige, oppegående mennesker ville ikke ha gjort det nei, men det er flere av russen som ikke ville ha gjort det til vanelig heller. Eksemplene dine finnes ikke interessange. Jeg har alt sagt at slikt skjer utenom russetiden også. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Men nå gjorde de det nettopp fordi de var russ! ----------------------- Vel, da kan jeg si at du er stygg og ekkel. Skal DU generalisere så kan JEG også gjøre det. Tror du flest folk er stokk dumme eller? Tror du på magi? Tror du russebuksene er magiske, og gjør verdens snilleste englebarn om til en drittsekk på dagen? Har du vært russ selv? Har spurt deg sikkert fire ganger om du kan ramse opp hendelser der russ har fysisk plagd DEG iår, men du gidder aldri å svare. 3 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg har alt sagt at slikt skjer utenom russetiden også. Nettopp. Det er derfor ingen grunn til å forby russetiden. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Feil. Det er langt mer av det og langt flere folk involvert i russetiden! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Har du noe å backe det opp med? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Feil. Det er langt mer av det og langt flere folk involvert i russetiden! Roten av problemet er alkohol og lav alder på de involverte, ikke selve fenomenet russetid. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Det er da de alle sammles og driver på over lang tid så du kan si at russetiden er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå