lillepy Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Hvorfor skulle de? Se på alle de tideligere russekullene. Min oppfatning av de tidligere kullene har vært at de aller fleste har oppført seg veldig bra. Og ja jeg ahr fulgt med i avisene. Da jeg bodde hjemme bodde jeg rett utenfor et av de største russetreffene i Norge, og tok meg alltids en tur opp for å kikke, og vi var mye ute i veiene som små for å se på russen og tigge russekort. Ingen som plagde oss... hørte ingen sykebiler på vei opp, så ingen som ble plagd. Det hade vært veldig enkelt for russen å plage oss da vi sto ved veiene opp mot treffet for å tigge russekort. Det bor nesten ingen der, så de kunne bare dratt oss inn i skogen uten at noen hadde lagt merke til det. Og det er snakk om FLERE TUSEN russ altså. Men det gikk alltid kjempefint. Det gikk også kjempefint de to gangene jeg var russ, og de årene jeg ikke har vært russ, har jeg ikke sett annet enn fredelig oppførsel fra russen. Litt vannpistolspruting nå og da, men det var ikke verre enn at vi ble litt våte i sommersola og syns det var gøy. Så jeg tror ikke neste års kull blir verre enn dette. Jeg vet ikke hvor mye negative ting DU personlig har opplevd med russen? Du kan jo liste opp litt? Endret 20. mai 2011 av lillepy Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Du har vært russ hele to ganger? Trodde ikke det var mulig jeg. Lenke til kommentar
Millennium Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Du har vært russ hele to ganger? Trodde ikke det var mulig jeg. Det er mulig, men du får ikke russelappen mer enn en gang (tror jeg?). Du kan jo være russ etter yrkesfaglig kurs (2 år) og etter allmenn påbygg året etter, og helt sikkert andre kombinasjoner også! Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Du har vært russ hele to ganger? Trodde ikke det var mulig jeg. Gikk formgivning i to år, deretter reklame, ill. og design ett år.. der hadde vi ikke allmennfag, så ble svartruss. Så måtte jeg gå påbygg året etter, og da ble jeg rødruss Så det går an hvis du tar yrkesfag e.l og deretter påbygg året etter. Men det er ikke mange som gjør det, for de som tar yrkesfag går gjerne rett over på lærling. Men det er fullt mulig. edit: fikk russelappen begge gangene Endret 20. mai 2011 av lillepy Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 De som kastet henne i vannet var russ og dette med å dynke småbarn samt kaste barn i vannet har blitt en russegreie for flere år siden så jeg ser ingen grunn til å bruke en annen benevnelse. Siden du mener det er helt helt helt greit å omtale disse menneskene som russ, og dermed stemple alle russ som potensielle mordere, så går jeg litt videre jeg. Disse ungdommene som kastet jenta ut i vannet var russ. Disse russene er også skoleelever. Skoleelever er ungdom og ungdom er mennesker. Vi MÅ forby skolegangen, ungdom kan ikke være med andre ungdom og mennesker er potensielle mordere som må holdes under oppsyn hele døgnet. Det er ekstremt viktig at vi strammer inn regler, forby alt som kan være til fare for andre. Det er i alles beste interesse at dette gjøres så vi alle kan være trygge for disse monstrene som gjør handlinger som hva denne russen har gjort. Glimti, dette gjøres hele tiden. Folk som deg setter hele grupper av mennesker i bås, og så gjør hat mot handling resten av jobben for å sikre "oss andre" er trygg verden der alt må slås ned på og forbys. Det er sykt. 4 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Glimti henger seg opp i noen få ille saker. Det samme kan jo sies om så mye annet. Folk har blitt drept/alvorlig skadet på fotballstadioer. Fotball relatert vold og ulykker er det masser av. Men skal vi forby fotball? Det samme kan sies om musikk arrangementer, voldtekter, overdoser, drap osv skjer der også, men skal vi forby det? Skulle man forbydd alt hvor det skjer ting som ikke er bra sitter vi igjen i ett samfunn hvor vi ikke har lov til å gå ut ytterdøren. Mulig Glimti hadde vært lykkelig da, men det er ikke helt ett sånn ett samfunn fungerer. Ikke la fåtallet ødelegge for alle! Endret 20. mai 2011 av PatSharpX Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Det er på grunn av slike skriverier at jeg ikke svarer deg! Endret 20. mai 2011 av Glimti Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Ja, det er jo ikke så veldig mange andre her som argumenterer for ett forbud så må jo nesten skrive "til deg". Det er på grunn av slike skriverier at jeg ikke svarer deg! Jeg skjønner ikke helt hva jeg skriver/mener som gjør at du ikke vil svare meg. Trekker bare den konklusjonene at skjer det noe dritt i forbindelse med en type arrangement er det best å forby det. Hvis dette er feil så er det bare å forklare meg hva jeg har oppfattet som er feil. For meg virker det hvert fall som om det er det du mener. Endret 20. mai 2011 av PatSharpX Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Glimti henger seg opp i noen få ille saker. Mulig Glimti hadde vært lykkelig da, men det er ikke helt ett sånn ett samfunn fungerer. Her går du ikke på sak, men på person. Og tideligere har du kalt meg "hobbyrasist". Merk deg at om du vil ha svar får du se til å holde deg til saken! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Jeg må da få lov til å svare på måten du argumenterer. Vi har jo en diskusjon her inne. Jeg skrev ikke at du var hobbyrasist, men i måten du la fram argumentene dine på minnet meg om de "hobbyrasistene" som pleier å være på denne delen av forumet. Foreslår at du leser innlegget på nytt. Hva gjør du? Luller deg inn i en falsk illusjon om at det bare er små enkelthendelser og ikke et stort problem... Du minner meg om hobbyrasistene som pleier å poste her. Lever i en falsk illusjon om at alt er fælt. Edit: I 1992 ble det født litt over 60.000 barn i Norge, så kan vel regne med at 80-90% av dem er går ut av videregående nå. Så at 10 av dem gjør noe dritt gjennom 4 uker er ikke så veldig rart. Endret 20. mai 2011 av PatSharpX Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det går på bruker framfor saken og derfor gidder jeg ikke å svare det og ferdig med det! Men dette er en avsporing av debatten så nå dopper vi mer diskusjon rundt det. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Nei, det gjør faktisk ikke det. Jeg blir jo diskuterende med deg og dermed svarer jeg på dine argumenter. Det går på argumentasjonen din og ikke deg som person. Så dette blir en litt for billig måte å 'slippe' unna å svare... Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Neimen ærlig talt da. Jeg skjønner at du har fullstendig fobi mot å diskutere person. Men du kan gjerne slutte med dobbeltmoralen din. Her på forumet for en tid tilbake postet Glimti råd om hvordan en skulle behandle piercinger og tatoveringer. Noen av rådene han ga kunne ført til alvorlige infeksjoner og i ekstreme tilfeller varige skader. Jeg ba Glimti poste noe som viste at han hadde peiling på hva han pratet om, men det nektet han, og siden ble det en vanvittig stor diskusjon på PM med moderatorer, admins, Glimti og meg, hvor Glimti argumenterte for sak foran person, og hvor han ignorerte hva den originale problemstillingen handlet om. Det at Glimti så velger å IGNORERE alle personer på forumet som er uenig med han, uansett sak, er for meg overraskende. Glimti svarer ALDRI på inlegg fra meg, uansett tema, uansett hvilken del av forumet dette er, kun fordi han av en eller annen grunn følte det var feil at jeg forlangte bevis på hva vi postet om i en sak der person faktisk VAR relevant for debatten. Hva skjedde med sak foran person? Jeg ønsker deg all lykke med forumpostingen din Glimti, men før du kommer over hva en du har som sperre mot å diskutere person, så kan du ikke forvente at folk tar deg seriøst i en debatt heller. Dette inlegget får du sikkert slettet som det meste annet jeg skriver til deg, men pytt pytt, skriver et nytt et en annengang du oppfører deg på den her måten. Endret 20. mai 2011 av Detectable 4 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ja de KAN det. Men som sagt, det vil bli ekstremt vanskelig å gjennomføre et sånt forbud. Folk vil protestere, og man må komme med regler om hvordan folk skal kle seg, og hva slags klær og effekter firmaer kan produsere, sånt driver vi ikke med i Norge annet enn at det er uniformsplikt på diverse arbeidsplasser. Men russetida er i FRITIDA. Da kan man kle seg akuratt sånn man vil! "Spesielle tider krever spesielle løsninger" som det heter. Hvis det er et spesielt opplegg som fører til økning i herværk, angrep, ødeleggelse og som dessuten skaper livsfare på flere måter er det fullt mulig å forby det. Hvis du ser på de enorme, ødeleggende delene ved russefeiringen burde ikke dette være vanskelig å forstå. Og dise russeungdommene driver med faenskap fra før. Som jeg skrev over, de er ikke englabrn dagen før de blir russ også plutselig finner de på masse faenskap. Hadde man fjernet russetida, hadde disse shitkidsa gjort faenskap UANSETT. Det er bare media som liker å skape litt skandale ved å fiske opp folk som gjør faenskap mens de har på seg russebukser, så de kan skrive at det var RUSS som gjorde det. Langt ifra like mye på samme tid og blant så mange folk. Noen er problembarn ja og bare må lage bråk, men russefeiringen er uansett en unnskyldning for dem til å ta ekstra av for å si det mildt... Er det noen som er russ som IKKE har på seg russebukser en dag, og de går og gjør noe faenskap, så vil ferre folk bry seg, fordi da vet ingen at de er russ. Men de er norske ungdommer, og jaja, de driver med faenskap hele tida uansett. Vi gidder ikke gjøre noe med det. Vi abre forbyr dem å gjøre faenkap i russetida. resten av tida kan de torturere hvem de vil? Meg bekjent prøver man å slå ned på lovbrudd og ordensforstyrrelser hele året igjennom. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Merk deg at om du vil ha svar får du se til å holde deg til saken! Med å holde oss til saken - mener vi også slike innlegg? De hadde fortjent å drukne selv! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jepp. Det er faktisk akkurat det de hadde fortjent! De slang to småjenter på vannet og det kunne endt med dødsfall. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Fordi det er slik menneskedyret bare er. Jeg foretrekker heller at vi alle er ærlige mot oss selv, enn at man skal prøve å skjule sannheten. Så vi skal unngå å dempe elendigheten som skjer? Gjelder det i alle andre situasjoner og? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Så vi skal unngå å dempe elendigheten som skjer? Gjelder det i alle andre situasjoner og? Hvilken elendighet? Enkelte uheldige hendelser, ja, men langt ifra et stort problem og ihvertfall ikke noe som kan kvalifiseres som "elendighet". 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Elendigheten med alle disse hendelsene russefeiringen skaper hvert eneste år. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Nå hopper du rett til en konklusjon uten at du har lagt frem bevis på at det er russefeiringen som forårsaket dette. Alt du kan bevise er at ting som det der skjer. Ikke at ting som det der skjer på grunn av russefeiringen. Med andre ord blir det helt feil å forby russefeiringen på grunnlag av enkelthendelser som ikke nødvendigvis henger sammen. Eller mente du at det er greit å gå på magefølelsen? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå