Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er idiotisk å påstå at man ikke lærer av sine handlinger med mindre man får se skikkelige konsekvenser av ens oppførsel. Det er nesten like idiotisk som å påstå at russefeiringen er et seriøst og alvorlig problem fordi enkelte ikke klarer å kontrollere seg. Det at russen står frem i avisen, og møter familien til jenta, viser vel at de forstår alvoret i det de gjorde. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Nei, det er det ikke. Bare tenk nå på holdningene som sikkert vil prege de neste russekullene: "Ikke så farlig å gjøre det og det for vi blir sikkert tilgitt"... Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Slutt å bruke ordet russen. Det var en ungdomsgjeng som tilfeldigvis var russ som gjorde dette. Ting som dette her skjer jevnlig gjennom hele året, men eneste forskjell at det ikke er russetid, men kun lørdag kveld. At folk gjør sånne ting er ikke et argument for for å forby russefeiringen da majoriteten av avgangselever ikke engang ville vurdert å gjøre noe som dette uansett hva slags behandling disse ungdommene får. At de ikke får en skikkelig straff ( hvorfor skal du på død og liv putte et permanent stempel på livet til disse ungdommene over dette? ) kommer ikke til å promotere dette, for ungdom som gjør dumme ting som dette her kommer nok til å gjøre det uansett om de får en sjokolade eller et år i fengsel. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen Glimti. Er målet å straffe folk for livet bare de gjør en dum dum tabbe? Alle mennesker kan gjøre feil, noen mer en andre. De aller fleste lærer, og det ville vært dumt å ødelegge livet til ungdom kun på grunn av noe de gjorde i ungdomstiden som dette her. 4 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg mener handlingen ikke kan forsvares på noen måte og at det er direkte dumsnilt å tilgi her! Dette kunne ha endt med dødsfall og da ville det bare vært russens feil. Nei, det ville vært de enkelte personene som kastet henne i vannet sin feil. Ikke russens. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 De som kastet henne i vannet var russ og dette med å dynke småbarn samt kaste barn i vannet har blitt en russegreie for flere år siden så jeg ser ingen grunn til å bruke en annen benevnelse. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Nei, det er det ikke. Bare tenk nå på holdningene som sikkert vil prege de neste russekullene: "Ikke så farlig å gjøre det og det for vi blir sikkert tilgitt"... Hvor dumme tror du virkelig de er? De som kastet henne i vannet var russ og dette med å dynke småbarn samt kaste barn i vannet har blitt en russegreie for flere år siden så jeg ser ingen grunn til å bruke en annen benevnelse. eh nei, det er ikke en russegreie. Det er sikkert en russegreie for et par syke mennesker. Det er forskjell. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ikke godt å si når jeg ser på oppførslen deres... Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) De som kastet henne i vannet var russ og dette med å dynke småbarn samt kaste barn i vannet har blitt en russegreie for flere år siden så jeg ser ingen grunn til å bruke en annen benevnelse. eh nei, det er ikke en russegreie. Det er sikkert en russegreie for et par syke mennesker. Det er forskjell. I innslaget på NRK ble det sagt at dette var en tradisjon for oslo-russen russ på sørlandet. Rettelse: Russen på sørlandet, ikke nødvendigvis Oslo-russen. Endret 20. mai 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 De som kastet henne i vannet var russ og dette med å dynke småbarn samt kaste barn i vannet har blitt en russegreie for flere år siden så jeg ser ingen grunn til å bruke en annen benevnelse. Du hater virkelig russ du. Du gir deg ikke. Jeg også hater opplegget, men å hate dette opplegget er som å benekte menneskets natur. Hvis det ikke var slik "vi" skulle oppført oss, så hadde det aldri skjedd. Vi sier mennesker, men vi er dyr, rett og slett. Vi har egenskaper som skiller oss fra alle andre dyr, men i disse tilfellene så ser man ikke forskjell omtrent. La da de(morsom setning) som ønsker å oppføre seg på denne måten gjøre det. Hvorfor bruke energi på å plages over noe du aldri kan få gjort noe med? Som sagt, et lovforbud forandrer ingenting, absolutt ingenting. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvorfor tror du ikke det kan forandres gjennom et forbud? Og jeg hater ikke russ, bare handlingene deres. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ikke godt å si når jeg ser på oppførslen deres... Så du ahr sett oppførselen til neste års russekull? Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Hvorfor tror du ikke det kan forandres gjennom et forbud? Og jeg hater ikke russ, bare handlingene deres. Du hater russ, og har forvrengte forestillinger er vel det rette ordet. Kan jeg spørre om du noen gang selv har vært russ, eller kommer hatet ditt fra at du ikke fikk lov av moren din å være russ? Endret 20. mai 2011 av dotten☻ 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Så du ahr sett oppførselen til neste års russekull? Nei, men hvorfor skal de skille seg ut fra de tideligere? Endret 20. mai 2011 av Glimti Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvorfor tror du ikke det kan forandres gjennom et forbud? Fordi det er slik menneskedyret bare er. Jeg foretrekker heller at vi alle er ærlige mot oss selv, enn at man skal prøve å skjule sannheten. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 De som kastet henne i vannet var russ og dette med å dynke småbarn samt kaste barn i vannet har blitt en russegreie for flere år siden så jeg ser ingen grunn til å bruke en annen benevnelse. eh nei, det er ikke en russegreie. Det er sikkert en russegreie for et par syke mennesker. Det er forskjell. I innslaget på NRK ble det sagt at dette var en tradisjon for oslo-russen russ på sørlandet. Rettelse: Russen på sørlandet, ikke nødvendigvis Oslo-russen. ((Hva har oslo med sørlandet å gjøre?)) hva slags kilder har nrk dette fra? Det er nok ingen tradisjoner om å plage småunger, jeg tror nok du hadde funnet en del ungdommer som er uenig i dette. I hvor stor grad foregår dette? Så du ahr sett oppførselen til neste års russekull? Nei, men hvorfor skal de skille seg ut fra de tideligere? Hvorfor ikke? Hva vet du om det? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvorfor skulle de? Se på alle de tideligere russekullene. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvorfor tror du ikke det kan forandres gjennom et forbud? Fordi det er slik menneskedyret bare er. Jeg foretrekker heller at vi alle er ærlige mot oss selv, enn at man skal prøve å skjule sannheten. Enig der. Glimti vil bare 'rømme' fra de probleme som oppstår, og ikke se det fra roten av problemet. Det kan forebygges. Men da må man samtidig begynne å forebygge utenfor russetiden og. Da kommer man tilbake til at shitkids gjør faenskap uansett, om de er russ eller ikke... Er det en gutt som flyr rundt og er drittsekk, så vil han selvfølgelig finne på noe kødd i russetida. Skal vi bare forby russetida, og satse på at han gutten blir englebarn da? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Nei, det er det ikke. Bare tenk nå på holdningene som sikkert vil prege de neste russekullene: "Ikke så farlig å gjøre det og det for vi blir sikkert tilgitt"... Jeg vet at du har begynt å ignorere postene mine og at du kun svarer på halve poster osv... fordi du blir så grundig eid på den andre halvdelen at du ikke har en dritt å skrive, men skal kommentere dette uansett. Altså det er vel DU som er en person som mener en gal gjerne er okey så lenge du blir tilgitt fordi jeg og de fleste andre normale mennesker ville følt oss jævlig med oss selv hvis vi gjorde noe galt selv om vi hadde blitt tilgitt av familiemedlemmer. Så det er DU som mener ting er okey så lenge du blir tilgitt, det er din uttalelse! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det eneste du har vært interessert i i det siste er den ene linken jeg ikke la fram sist og jeg har ikke hatt tid til å gå igjennom tråden på nytt enda. Lenke til kommentar
Millennium Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Glimti: Du henger ikke helt med tror jeg, for jeg er sikker på at majoriteten av ungdommene som blir russ oppfører seg som før, bare med mer alkohol i blodet og litt mer høy musikk, dansing osv. Det vil dessverre alltid være noen få som misforstår opplegget og gjør straffbare handlinger, men er det ikke også andre ungdommer og voksne som begår de samme straffbare handlingene også? Kanskje vi skal slå til å forby menneskeheten å være i Norge? Noen ungdommer, som tilfeldigvis var russ, kastet ei jente i vannet. Noen ungdommer, som tilfeldigvis var russ, kastet egg og sprutet sennep på ei jente. Men de er ikke alene som å begå handlinger vanlig, oppegående mennesker ikke ville gjort, bare se her: En gutt, som tilfeldigvis var russ, ble påkjørt av en voksen mann fordi han ikke likte russen. Et par gutter og jenter ble banket/voldtatt i russetiden av personer som ikke var russ i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå