Rudde Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Og hvor er kilder til at en kreftsyk jente har blitt torturert av russ? Sjekker du aldri kilder selvom du ber om dem? Quotet innlegget til deg 15. mai. Får vel quote det igjen om: lillepy, du ønsket informasjon om russ som plaget andre. Her er det første av de gammle innleggene jeg fant. Det er flere så skal fortsette å søke litt: Fortsatt noen som forsvarer russen? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article786513.ece Les litt om hva russ foretar seg. Man kan bla. lese følgende to avsnitt: Den kreftsyke piken fikk sprutet eddik i øynene, og sennep og egg smurt over seg. Noen av russen som gikk berserk halte og dro i slangen som fører smertestillende morfin til hjertemuskelen hennes. Resultatet var at hun måtte til sykehus. Flere steder i landet sjokkerer russ med sin oppførsel. I Finnmark har svart-russ tapet fast barn og tegnet med tusj i ansiktene deres. I Kirkenes skal en 10 år gammel gutt ha blitt beskutt med softgun. Også dette skal en gruppe svart-russ ha stått bak. Ifølge NRK Finnmark varsler politijurist Tove Wulf Nilsen etterforskning av hendelsene, som hun ser svært alvorlig på. Har du kilde til at russen har dumpa iskaldt vann over en unge i barnevogn a? Som jeg har spurt deg om for tiende gang nå og som du totalt ignorerer. 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Hvordan vil du underbygge den sammenligningen? Det jeg mener at det blir ikke 17.mai uten russ Akuratt som at ribbe og pinnekjøtt er en del av julen Endret 20. mai 2011 av Mr.Duklain 3 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hva slags uvurderlig bidrag gir de egentlig? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hva slags uvurderlig bidrag gir de egentlig? Ikke at jeg syns det er en viktig faktor at de skal gi noe bidrag til 17. Mai, men de gjør det, de holder ungene opptatte med en ikke voldlig vannkrig, dår ungene for langt blir de dynka i vann (o-O tenk det, er jo nesten tortur ) vært eneste år jeg har sett russen (altså ikke enkeltpersoner) men ett helt russetog f.eks. så er det ALLTID ungene som starter, og det er vann, WTF er galt med det? Og når det kommer til egg osv, er det ofte u.skole elever eller 6-7 klassinger som starter med det. Og de deler ut russekort til ivrige og engasjerte unger, ånei, ikke gjør det, er jo reine lomme-mannen! 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hva slags uvurderlig bidrag gir de egentlig? Kom igjen da, bruk hodet _LITT_ så skjønner du hva han mener... Det er tradisjon. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Bruk hodet litt selv og prøv å forstå spørsmålet mitt. Den gamle, gode tradisjonen er forøvrig borte for lengst og erstattet av bråk, hervært og mas. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Den gamle, gode tradisjonen er forøvrig borte for lengst og erstattet av bråk, hervært og mas. Feil, og dette har blitt bevist utallige ganger av flere forskjellige deltakere i tråden. Men å få deg til å endre oppfatning er vel det samme som å prøve å få sola til å stå opp i vest. 3 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er ikke feil. Alt dere har gjort er å påpeke at det ikke er alle russene som oppfører seg slik. At det skjer har dere imidlertid ikke kunnet motbevise. Og nei, jeg endrer ikke mening! Når man ser slike hendelser som den kreftsyke jenta som ble angrepet av russ og måtte på sykhuset samt trettenåringen som ble kastet på sjøen, nesten druknet og måtte ha førstehjelp så sann mine ord: Før eller siden ender det med at et av russens offre dør! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hva syns du om dette? Bestemor tilga russen Bestemoren til den 13 år gamle jenta, som ble et offer for russepåfunnet og endte opp på sykehus, møtte torsdag russen som har påtatt seg ansvaret. http://nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7639663 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Synes det er helt forjævlig! Alle som var med på det burde selvsagt anmeldes. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Russefeiringen er jo trygg og risikofri... Russ alvorlig syk av smittsom hjernehinnebetennelse En russ fra Sarpsborg er innlagt ved Sykehuset Østfold med alvorlig meningokokksykdom, såkalt smittsom hjernehinnebetennelse. Russ er spesielt utsatt for sykdommen ettersom de kan være fysisk nedkjørt og lever tett på hverandre. - Russ har ofte svekket immunforsvar, samtidig som de har mye nærkontakt med hverandre. De kan blant annet smittes ved at de drikker av samme flaske, sier Johansen. I 2010 fikk Folkehelseinstituttet beskjed om ni tilfeller av sykdommen som kunne relateres til russefeiringen. Av disse var fem tilfeller blant russen og fire tilfeller blant ungdom som hadde festet med russen eller gått på skole med smittet russ. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10093868 Russ døde av hjernehinnebetennelse Gutten fra Sarpsborg som var alvorlig syk av smittsom hjernehinnebetennelse døde torsdag kveld. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/russen/artikkel.php?artid=10093901 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Synes det er helt forjævlig! Alle som var med på det burde selvsagt anmeldes. Har samme oppfatning som deg. Russen bør være mer ansvarlig når de "leker" med småunger. Jeg har vært russ to år på rad, selvom dette kanskje er feil.. Kunne aldri tenkt meg å gjøre igjen (brutalt) på en unge som spruter litt vann med vanngevær. Kanskje stjele vanngeværet og sprute ned ungen, men det får da være grenser. Russefeiringen er jo trygg og risikofri... Russ alvorlig syk av smittsom hjernehinnebetennelse Russ døde av hjernehinnebetennelse Dette har ingenting med russefeiringen å gjøre. Han var syk og oppholdt seg på et sted med mange folk. Kunne vært en vanlig dag på skolen. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Har samme oppfatning som deg. Russen bør være mer ansvarlig når de "leker" med småunger. Jeg har vært russ to år på rad, selvom dette kanskje er feil.. Kunne aldri tenkt meg å gjøre igjen (brutalt) på en unge som spruter litt vann med vanngevær. Kanskje stjele vanngeværet og sprute ned ungen, men det får da være grenser. Bra sagt! Endret 20. mai 2011 av Glimti Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Glimti: så fordi noen tullete ungdommer gjorde det, så mener du at ALLE andre russ hadde gjort det samme om de fikk sjangsen? Tror du de gjorde det fordi der var et russekrav, eller en hemmelig regel man får når man blir russ, at man skal plage andre? Eller tror du at de faktisk gjorde det fordi DE, som idiotiske MENNESKER, og ikke RUSS gjorde det? Det virker som om du tror på magi. At når man fyller 19, er ferdig med vgs, tar på seg russebuksene og henger med andre russevenner, så kommer det en fe og tryller faenskap inn i deg? Hvordan tror du ellers det foregår? Tror du disse ungdommene er englebarn dagen før de er russ? Endret 20. mai 2011 av lillepy 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 For siste gang: At noen (mange i dette tilfelle) ødelegger for alle er ikke noe nytt eller unikt. Det har skjedd flere ganger før og vil skje flere ganger igjen. Det er umulig å kontrollere at alle vil oppføre seg og det er umulig å forutsi slike hendelser. Før eller siden ender det med dødsfall når du ser hvor nærme det har vært. Og ikke tenk for mye på de avgangselevene som kan oppføre seg, de vil nemlig kunne markere/feire at de straks er ferdig med skolen selvom de ikke er russ. Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 For siste gang: At noen (mange i dette tilfelle) ødelegger for alle er ikke noe nytt eller unikt. Det har skjedd flere ganger før og vil skje flere ganger igjen. Det er umulig å kontrollere at alle vil oppføre seg og det er umulig å forutsi slike hendelser. Før eller siden ender det med dødsfall når du ser hvor nærme det har vært. Og ikke tenk for mye på de avgangselevene som kan oppføre seg, de vil nemlig kunne markere/feire at de straks er ferdig med skolen selvom de ikke er russ. Ja de KAN det. Men som sagt, det vil bli ekstremt vanskelig å gjennomføre et sånt forbud. Folk vil protestere, og man må komme med regler om hvordan folk skal kle seg, og hva slags klær og effekter firmaer kan produsere, sånt driver vi ikke med i Norge annet enn at det er uniformsplikt på diverse arbeidsplasser. Men russetida er i FRITIDA. Da kan man kle seg akuratt sånn man vil! Og dise russeungdommene driver med faenskap fra før. Som jeg skrev over, de er ikke englabrn dagen før de blir russ også plutselig finner de på masse faenskap. Hadde man fjernet russetida, hadde disse shitkidsa gjort faenskap UANSETT. Det er bare media som liker å skape litt skandale ved å fiske opp folk som gjør faenskap mens de har på seg russebukser, så de kan skrive at det var RUSS som gjorde det. Er det noen som er russ som IKKE har på seg russebukser en dag, og de går og gjør noe faenskap, så vil ferre folk bry seg, fordi da vet ingen at de er russ. Men de er norske ungdommer, og jaja, de driver med faenskap hele tida uansett. Vi gidder ikke gjøre noe med det. Vi abre forbyr dem å gjøre faenkap i russetida. resten av tida kan de torturere hvem de vil? 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Synes det er helt forjævlig! Alle som var med på det burde selvsagt anmeldes. Nå tenkte jeg på det at bestemoren tilgir russen og familien velger å ikke anmelde, ikke hva du syns om det at hun ble kastet i vannet i utgangspunktet. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det var det jeg svarte på: Helt forjævlig! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Det var det jeg svarte på: Helt forjævlig! Da må du forklare hvorfor du mener det er "forjævlig" at noen velger å tilgi andre. Du mener kanskje dødsstraff er på sin plass? 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg mener handlingen ikke kan forsvares på noen måte og at det er direkte dumsnilt å tilgi her! Dette kunne ha endt med dødsfall og da ville det bare vært russens feil. Det hadde vært bedre at russen fikk se skikkelige konsekvenser for sin oppførsel og dermed tenkte seg om heretter. Som jeg har sagt før kommer det garantert til å ende med at minst et av russens offre dør! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå