Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter argumentene dine å dømme, så burde man også forby festing i helger, festivaler og annet.

 

Jeg sier ikke at det er OK å kaste noen på sjøen, men det at du bruker enkelttilfeller til å dømme kanskje over 20 000 russ er ikke akseptabelt. Slik du vinklet det, prøvde ikke disse personene å gjøre noe for å hjelpe jenta. Hva om det hender at noen av helgefyllas ofre dør, har du tenkt på det?

 

Det var registrert 40 000 russ :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så mange hendelser som det er blitt vist til nå så er det ikke enkelthendelser. Det er et alvorlig problem!

 

I forhold til antall russ (40 000, takk for opplysningen), så er det på langt nær noe ALVORLIG problem. Tror uansett at de positive hendelsene veier mer opp enn de negative. Forskjellen er at du ikke får høre om det i media, og dermed bomvastisk avviser at russetida faktisk gir en del glede for ndre enn russen. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åja, så hvordan er kondomer skadelig for små barn?

 

Synes du at seksualisering og småbarn hører sammen? Den slags kan vente til de i det minste har en forestilling om hva det er.

 

Jeg trodde du mente at russen var skikkelige drittunger. Du kan jo fortelle meg om all eddikken, vannpistolene, og kneblingen som foregikk i russetoget i byen din?

 

Ja, det er de! Selvsagt turde de ikke å gjøre slikt under russetoget. Da var det jo folk overalt som kunne vært vitner og stanset dem fra å stikke av samt at det var politi der.

Lenke til kommentar

Så mange hendelser som det er blitt vist til nå så er det ikke enkelthendelser. Det er et alvorlig problem!

 

På lik linje med vold i hjemmet, bråk og slåssing i fylla, ungdommer som krasjer i bil osv. osv. osv.

 

Problemet er når man skal begynne å forby alt... Jeg fatter og begriper ikke det.

 

Når jeg var russ i fjor, så bestemte jeg meg for å ta solokorken som knute (ikke drikke) og være snill mot alle. Det var sykt vanskelig. Ikke fordi jeg er ond, men fordi man er fritt vilt for mange barn, unge (og noen voksne) når man er russ. De fleste forventer at de skal bli jaget, og bli tatt når man erter på seg russen ved å hive vannballonger og lignende inn i russebilen.

 

Når man da jager ungene, får dyppe de i vann, og sendt de hjem. Så går det 1 døgn, også har foreldrene klaget på russen fordi vi tok "det uskyldige englebarnet"...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På lik linje med vold i hjemmet, bråk og slåssing i fylla, ungdommer som krasjer i bil osv. osv. osv.

 

Problemet er når man skal begynne å forby alt... Jeg fatter og begriper ikke det.

 

Når jeg var russ i fjor, så bestemte jeg meg for å ta solokorken som knute (ikke drikke) og være snill mot alle. Det var sykt vanskelig. Ikke fordi jeg er ond, men fordi man er fritt vilt for mange barn, unge (og noen voksne) når man er russ. De fleste forventer at de skal bli jaget, og bli tatt når man erter på seg russen ved å hive vannballonger og lignende inn i russebilen.

 

Når man da jager ungene, får dyppe de i vann, og sendt de hjem. Så går det 1 døgn, også har foreldrene klaget på russen fordi vi tok "det uskyldige englebarnet"...

 

Igjen, hva gjør russen for å skape oppmerksomhet rundt god oppførsel? Om du og andre som har vært russ mener at dere har et ufortjent dårlig rykte så kan dere takke de tideligere russene og dere selv!

Lenke til kommentar

Du er så opptatt av de tidligere... tidligere russ, tidligere lærere. Vi lever i nåtiden. Ikke fortiden.

 

Og sist du spurte, så kom meg med linker - og et medievitenskapelig svar på hvorfor man heller ønsker å dekke negative saker enn positive. Har du glemt dette allerede? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen, hva gjør russen for å skape oppmerksomhet rundt god oppførsel?

 

I dag er det faktisk stor fokus rundt det å skape et godt rykte for russen.

Innsamlingsaksjoner og knuter som innebærer gode handlinger er blitt veldig vanlig.

 

Skal ikke gå ut å kalle tyskere for nazister med det samme?

Endret av dotten☻
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De tideligere russen ja... Så du mener at noen få år tilbake er i fortiden? Og det har alt blitt lagt ut flere linker på at det skjer den dag i dag. Men det at russen utsetter folk for ting som er livsfarlige interesserer kansej ikke deg? En kreftsyk jente som blir torturert av russen og må på sykehuset eller en liten jente som holder på å drukne og må ha førstehjelp er kansje ikke så viktig så lenge russen for ha det gøy?

 

Ja, så at du kom med noen linker, men så mange svar som jeg har fått i denne tråden tar det vel tid å besvare alt. Spesielt siden det ikke er den tråden jeg henger mest i lenger heller.

Lenke til kommentar

Glimti: Små barn forstår ikke hva kondomer brukes til xD Trur du det første to kids på 4 gjør om de finner en kondom er å gå og ha seg med hverandre?

Nei, de fester den på ting, blåser de til ballonger, eller bare fikler med den. Det er ingen som forteller et barn på 4 år hva den brukes til.

 

Eldre barn vet hva sånt brukes til fra før av.

 

Kanskje vi bare skal forby kondomer og? Ha det på resept? Når jeg får barn så mener du vel at jeg må låse inne kondomene mine med kodelås fordi det da er krise om ungen min finner noen?

 

Når var første gang du fikk tak i en kondom? Hva skjedde da? Ble du traumatisert?

 

 

 

Men du sier jo at all russ er forferdelige..... Ifølge deg er det grunn nok til å løpe i frykt hver gang man ser en russ... Men så oppfører de seg bra i russetoget? Er ikke det litt merkelig når all russ er ute etter faenskap? Russetoget er jo perfekt for å drive med kødd...

Politiet er jo uansett på alle russefester, men du mener jo at russ driver med kødd der og?

 

Du kan jo fortelle om all russen som har plagd deg i år? Eller alt du har vært vitne til, hørt om osv? i din by.. Ifølge deg foregår jo det ekstremt mye...

 

 

Og har du snakket med noen som ahr peiling på norges lover om et sånt forbud virkelig går an å gjennomføre? Du kan jo lage en tråd om det i juss-forumet... ellers er jeg faktisk ganske interessert i å høre om sånt går an, så kanskje jeg lager en tråd der selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De tideligere russen ja... Så du mener at noen få år tilbake er i fortiden? Og det har alt blitt lagt ut flere linker på at det skjer den dag i dag. Men det at russen utsetter folk for ting som er livsfarlige interesserer kansej ikke deg? En kreftsyk jente som blir torturert av russen og må på sykehuset eller en liten jente som holder på å drukne og må ha førstehjelp er kansje ikke så viktig så lenge russen for ha det gøy?

 

Ja, så at du kom med noen linker, men så mange svar som jeg har fått i denne tråden tar det vel tid å besvare alt. Spesielt siden det ikke er den tråden jeg henger mest i lenger heller.

 

 

Og hvor er kilder til at en kreftsyk jente har blitt torturert av russ? Du vet hva torturere betyr? Det er å virkelig fysisk plage noen over lang tid. Som å skrape de på huden, kappe av fingre, rive av håret osv..

Og du legger faktisk skylda på 40 000 UNGDOMMER I NORGE?

Hvordan i huleste klarer du å tenke sånn?

 

 

Og du tror faktisk om en liten jente holder på å drukne i et vann, og det er noen russ som går tur rett vedsidenav så GIDDER de ikke å hjelpe jenta? KUN fordi de er russ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

50 russ samla inn 200.000

Mens mange av landets russekull i år valde å samle inn pengar til kreftssaka, har Årdalsrussen hatt ei meir lokal tilnæring. Dei valde rett og slett Bjørn Moens minnefond, oppretta av pårørande etter at 46 år gamle Bjørn Moen omkom under ein fisketur på Årdalsfjorden i 2005.

50 russ samla inn 200.000

Tenk å samle inn penger til ett fond som trenger det. Dette bør forbys!!

 

Russetiden en topp gründerskole

Å være russ er en av Norges beste gründerskoler, skriver Proffice-sjef Per Bergerud i en ny E24-kommentar.

 

Han mener at å få en russebuss på veien kan sammenlignes med det å lede en bedrift.

Russetiden en topp gründerskole

At man klargjør ungdom for verdiskaping i samfunnet. Huff og huff, forby asap!

 

Den siste var jo noe jeg postet tidligere her, som Glimti nærmest hånte meg for å mene :)

Endret av PatSharpX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvor er kilder til at en kreftsyk jente har blitt torturert av russ?

 

Sjekker du aldri kilder selvom du ber om dem? Quotet innlegget til deg 15. mai. Får vel quote det igjen om:

 

lillepy, du ønsket informasjon om russ som plaget andre. Her er det første av de gammle innleggene jeg fant. Det er flere så skal fortsette å søke litt:

 

Fortsatt noen som forsvarer russen?

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article786513.ece

 

Les litt om hva russ foretar seg. Man kan bla. lese følgende to avsnitt:

 

Den kreftsyke piken fikk sprutet eddik i øynene, og sennep og egg smurt over seg. Noen av russen som gikk berserk halte og dro i slangen som fører smertestillende morfin til hjertemuskelen hennes. Resultatet var at hun måtte til sykehus.

 

Flere steder i landet sjokkerer russ med sin oppførsel. I Finnmark har svart-russ tapet fast barn og tegnet med tusj i ansiktene deres. I Kirkenes skal en 10 år gammel gutt ha blitt beskutt med softgun. Også dette skal en gruppe svart-russ ha stått bak. Ifølge NRK Finnmark varsler politijurist Tove Wulf Nilsen etterforskning av hendelsene, som hun ser svært alvorlig på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...