Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Hvis du blir "voldtatt" som russ av en russ, da kan ikke jeg se det noe serlig annerledes enn at begge parter var dritings og at det bare ble slik, eller at begge må ha lagt opp til det. Hvordan er det noen klarer å bli voldtatt midt mellom et tyvetalls venner og bekjente? Man har begynt å kalle angeren og skammen man føler etterpå for "voldtekt", tydeligvis.

 

Jeg er ikke for et forbud mot disse feiringene heller, jeg vil gjerne vite hva slags mennesketyper jeg har rundt meg og da er russetiden en unik mulighet til å finne ut av dette. Problemet er ikke at folk blir slik i russetiden, de ER slik, det ser man tydelig på oppførselen deres både før og etter og det gir seg ikke akkuratt med det første.

 

Kjør på med russefeiringer, kjør på med paradise hotell, rusbrus, cider, kuk, fitte, rasshøl og hemningsløs, tilfeldig, ubeskyttet sex, spre på med HPV-virus, klamydia, gonore og herpes til det tyter grønn guffe og verk ut av alle kroppsåpninger. Risikerer man å gå glipp av denne morroen så er jo hele livet ødelagt.

 

MEN.. Hvis JEG tar den helvetes dritt båten min med en 10 hesters påhengsmotor ut på sjøen en sjelden gang for å fiske makrell og røyke cannabis sammen med en god venn, da er det rett på glattcelle i 24+ timer og en bot på 5000 kroner, svertet vandel, midlertidig inndragning av båt og begrensede jobbmuligheter for resten av livet.

 

Om mennesketypene som er russ blir voldtatt alle sammen med verdens største dildo, om alle får juling, om de kjører de stygge bilene sine rett i en fjellvegg, om de dør av alkoholforgiftning og kjønnsykdommer, om de stryker på eksamen, jeg kunne ikke brydd meg mer for det er nettopp dette som betegnes som det "normale og oppegående" samfunnet og det er det samme samfunnet som ØNSKER at jeg skal være et sosialt avvik og en kriminell som fortjener straff for noe som er tusen ganger mindre helseskadelig/samfunnsskadelig enn hva de selv driver med.

 

Kanskje man blir dum av å røyke bittelitt cannabis, men jeg vet ikke hvem som er dummest av meg og de som setter stereoannlegget på taket av bilen. Er det for at de inni bilen skal høre musikken også eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3) Utifra sarkasmen din og likegyldigheten du viser i dette innlegget virker det som du bare bagatelliserer alle disse sakene, hvilket i så fall er helt grusomt! Er det riktig?

Neida, sakene kan være alvorlige de. Triste saker forekommer dessverre, men det gjør det uten russen også. Det jeg bagatelliserer er hele saken, det du mener om russefeiringen.

Lenke til kommentar

Skal jeg lete mer eller har folk fått nok om oppførslen til russen?

Gratulerer, du fant sju nyhetssaker (fra 2008 til 2010) om russ som oppfører seg dårlig. Hvor mange nyhetssaker om idiotiske ungdom/voksne som ikke er russ tror du vi klarer å finne fra samme tidsperiode?

 

Enig der. En håndfull nyhetsartikler hjelper ikke... Du må komme med minst 1000 artikler og kilder om hendelser for at det skal bevise at det er en statistikk om at de fleste russ oppfører seg dårlig.

 

Har du ellers noe statistikk over dette?

 

Glimti har heller ikke svart på spørsmålet mitt om hva jeg og mine venner har gjort i russetida som er galt? Og hvordan vi har oppført oss som 'barnehageunger'?

Endret av lillepy
Lenke til kommentar

Du må komme med minst 1000 artikler og kilder om hendelser for at det skal bevise at det er en statistikk om at de fleste russ oppfører seg dårlig.

Det er dog ikke nødvendig å poste 1000 innlegg med én artikkel hver.

 

Her har du to tragiske nyhetssaker som viser at det er andre enn russen som begår idiotiske handlinger mot andre, selv gode venner:

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.7630406

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7178366

 

Hva sier dette oss? Jo, at vold og tull forekommer hele året, og begås av folk i alle aldre.

Lenke til kommentar

Skjerp deg selv! Det jeg sier er at dette har vært oppe og stadig er i søkelyset. Og det er faktisk langt mer gjennomførbart og sannsynelig enn totalt røykeforbud da russefeiringen er noe som foregår i full offentlighet mens røyking like gjerne kan skje hjemme og dermed er umulig å kontrollere.

--------------

 

 

Jeg spør om du kan quote det du skrev tidligere om hvordan lovforslaget skulle vært.

Da er det vel oppe i søkelyset i din lokalavis, for dette har ikke jeg lest noe om. Du sier også at du kun har lest EN artikkel om det. Hvis det absolutt er så omdiskutert som du sier, så må det vel finnes flere artikler eller kilder?

 

 

 

Det er akkurat det jeg gjør. Og fakta er at russefeiringen har gått altfor langt når russen lar det gå utover andre som ikke er med på "leken"!

---------------

 

Du har virkelig ikke fått med deg at det foregår i så liten grad at det ikke er grunn nok til å forby det.

 

Jeg snakket om en sak jeg husker fra papiravisen noen år tilbake. Som sagt husker jeg ikke hvilken avis det var så dermed er det umulig å lete i arkiver for å se om de har saken i nettutgave og.

 

Sekk linkene så ser du hva det du kaller "så liten grad" er...

 

Her er innlegget:

 

Tja, la oss nå ser her: Kan du skille mellom russeklær og kjeledresser? Jeg ser i iallefall svært godt forskjellen. Ser du forskjell på russekort og andre typer plastkort? Det gjør iallefall jeg. Ser du hva som er en russebill og hva som ikke er det? Jeg synes ikke det er vanskelig. Ser du forskjell på et russetreff og et hvilket som helst annet treff eller arrangement? Det gjør jeg.

 

Først så er det bare å forby produksjon av russeklær og kort. Om det kommer utenfra er det bare å forby import. Så er det bare å stanse alle de avtale russetreffene. Og fjerne russetog og taler fra det offisielle 17 maiprogrammet. Og der har du alt satt foten ned.

 

Det har vært snakk om å ikke selge egg i denne perioden. Eller kun selge til voksne. Det er ikke det beste forslaget ettersom mange tennåringer og unge som ikke har noe med russefeiringen å gjøre sikkert vil handle egg for å ha det til mat. Det som går er derimot å ikke selge vannvåpen i denne perioden. Litt trist for barn som vil ha, men det er snakk om en kort periode.

 

Så om noen fortsatt vil være russ må de selv kjøpe seg noen kjeledresser og kline dem til med malte hender, bokstaver ol. Og når det gjelder russekortene får de vel kjøpe plastbrikker el. som er i riktig farge og så klippe ut for å lage kort av det. Om de ikke klarer å skrive på kortene så får de ta vanelig papir over og kontaktpapir over der igjen. Å kjøpe noen kassebilder de kan kline maling over og rase rund med musikk kan man selvsagt ikke stoppe. Å forby salg av slike biler eller biler totalt i den periode vil være altfor diktatorisk.

 

Men om dette med klær, kort, fester/treff og 17. maiprogrammet ble gjennomført, hvordan ser du da for deg at russetradisjonen skulle kunne overleve?

Lenke til kommentar

Finnes det noe statistikk som viser hvor mange av de 60k (er det ikke noe rundt det antallet?) russ som ikke greier å oppføre seg?

 

Tipper vi hadde vært nede i under 1% av menneskene.

 

For at det skal ha noen mening må du ha en sammenlikning med alle andre nordmenn i omtrent samme aldersgruppe som ikke er russ. Antagelig vil du se at russen skuffende nok er gjennomsnittlig omtrent like slemme som resten av de som bor i Norge.

 

Som jeg har sagt før kan man benytte samme strategi som glimti for "å bevise" at enhver gruppering i Norge bør forbys.

Lenke til kommentar

Survival of the fittest.

Håper de russejentene som ble voldtatt i år syntes det var verdt det.

Det er jo tross alt så morsomt å oppføre seg som uansvarlige idioter.

En slik liten minimal pris å betale for noe så utroooolig viktig som russefeiring. Litt gjengvoldtekt må da være ok i en sånn sammenheng.

Sålenge det er kremen av norsk ungdom som står for voldtektene, og ikke muslim/innvandrere?

Lenke til kommentar

¨Glimti: trur du seriøst at de forslagene du kommer med er mulig å gjennomføre?

 

Hva slags straffer skal produsenter få for å produsere russeprodukter? Hva slags straff skal ungdom få for å være i besittelse av det?

 

Du sier jo selv at russen kommer til å dekorere klær og sånt uansett. Så hvordan vil kun å forby russeprodukter fungere da?

Det er jo bare for en produsent å kalle sitt firma 'Lolol omg butikken' der han selger røde snekkerbukser og visittkort... Om han ikke nevner ordet russ på sin side, og heller ikke selger direkte russeprodukter, så blir vel ikke det ulovlig?

 

Du mener det kun bør bli ulovlig å bestille russe effekter fra butikker som spesialiserer det? Men det er OK om russen kjøper snekkerbukser fra andre steder og dekorer de selv?

 

Hvordan skal politiet kontrollere at ingen har russefester?

 

Hvordan skal politiet kontrollere at ingen butikker selger vannpistoler i mai? Hvordan skal politiet kontrollere at ingen ungdom som ER avgangselever flyr rundt med det?

 

Man kan fint vri seg unna disse reglene, og det er ekstremt stort behov for kontroll fra politi osv for å gjennomføre dette. Det blir ikke mulig.

 

Å forby dette vil ikke stoppe de som vil dynke småunger i bensin og kjøre folk på fjellet. Om disse reglene du kommer med skal iverksettes, så overses det du ser på som det største problemet.. som heller burde blitt gjort noe med på en annen måte.

Lenke til kommentar

Survival of the fittest.

Håper de russejentene som ble voldtatt i år syntes det var verdt det.

Det er jo tross alt så morsomt å oppføre seg som uansvarlige idioter.

En slik liten minimal pris å betale for noe så utroooolig viktig som russefeiring. Litt gjengvoldtekt må da være ok i en sånn sammenheng.

Sålenge det er kremen av norsk ungdom som står for voldtektene, og ikke muslim/innvandrere?

Situasjonen man ser ved russe "voldtekter" er vell litt mer nyansert enn overfallsvoldtektene som afrikanerne driver med i Oslo?

 

At russejenter blir "voldtatt" er vell i stor grad deres egen "feil".

 

- Kropsspråk sier: "Jeg vil ha sex"

- Verbalt sier hun: "Nei"

 

Slik som vi er skapt har kropsspråk så mye å si at jeg ikke kan klandre en gutt som velger å tro at "hun bare spiller kostbar". Han pusher og "overtaler" henne til sex, men så angrer hun etterpå og anmelder for voldtekt?

 

Bullshit. Hadde hun ikke villet ha sex så hadde hun faen meg kunne sakt klarere i fra, og nei, et "Nei!" er ikke godt nok når hun ikke makter å backe dette opp med et avvisende kroppsspråk.

 

Så lenge hun ikke har brukt de mulighetene hun har til å si nei så har det ikke vært noen voldtekt. Alle kan reise seg og gå, men om gutten da holder henne igjen og fullbyrder har det vært en voldtekt, om hun velger å ikke prøve dette kan det ikke gå som voldtekt, noe annet blir for dumt.

Lenke til kommentar

Du prøver å konstruere opp en story-line for at det skal virke formidlene. Det kan selvsagt også skje enkelttilfeller som er slikt, men også russejente-voldtekter har preg av overfall i mange tilfelle

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=304178

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3141613.ece

http://www.smp.no/nyheter/alesundogomland/article336312.ece

http://www.radio3.no/les/14291.html

 

Hva slags kulturpåvirkning er det som får norsk undom til å begå slike handlinger?

 

Og "russeknute" for voldtekt? Hva faen? Er jo mer ekstremt enn islam

Lenke til kommentar

Gjennomsnittsrussen oppfører seg bra. Vi oppførte oss bra og plagde ingen, men likevel sier du at all russ oppfører seg dårlig? Hva mener du da at jeg og mine venner har gjort som er dårlig?

 

Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Det er du som anklager uskyldig ungdom.

 

Jeg kjenner ikke til hvem du eller vennene dine er. Jeg snakker om russen generelt.

Du skal skjerpe deg fordi du kommer med spydighet etter spydighet og skriver "skjerp deg" i innlegg etter hverandre, hvilket du får rett tilbake.

 

Når det gjelder gjennomsnittsrussen så er det heller subjektivt hvordan de oppfører seg. Visste du at for noen år siden sluttet man å ha vann i fontene i Arendal fordi russen konstant fyllte såpe i dem? Visste du at russens kidnappingshelg i Stavanger i år 2000 ble avlyst fordi det ble rapportert om skyting? Tror det var med en hagle. Visste du at russemerker de siste årene har vært slikt som banke en annen, bite en førsteklassing i beinet samt klype en vaskedame i rumpa? Visste du at på den videregående skolen i Risør ble alle gammle beskyttelsesbriller som de brukte i kjemien stjålet av et russekull? Visste du at i Risør var det så mye vannspruting fra russebilene at enkelte unge begynte å kaste stein tilbake mot russebilene for å ødelegge dekkene? Eller at russens mest brukte "morro" var å kidnappe folk for å kjøre dem en vei seks kilometer så de måtte gå hjem igjen?

Lenke til kommentar

trur det med voldtekt i russetida er enten; jenta angrer seg/var for full/gutten var for full, jenta klarte ikke så nei på noen måte... noen av tilfellene ahar jo faktisk vært på fester der det har vært mange tilstede. Litt merkelig at ingen hører noen rope etter hjelp eller legger merke til at det foregår noe galt.

 

Eller så er det faktisk voldtekt. Men de gjør det nok ikke fordi at de er russ. Og om de tror det så må det ligge noe alvorlig bak og de bør ta time hos psykolog, og også arresteres selvfølgelig.

 

Det fins ingen russeknute der man skal voldta noen. Det må isåfall være blandt privatpersoner som de har funnet på, og ikke fra noe russestyre. Og om russestyret på skolen faktiskt har lagd en sånn knute, så betyr det igjen; Det må ligge noe mer bak hos den som har hatt ansvaret for å godkjenne knutene. Ikke nødvendigvis fordi at det er OK å voldta folk bare fordi du er russ.

Lenke til kommentar

Gjennomsnittsrussen oppfører seg bra. Vi oppførte oss bra og plagde ingen, men likevel sier du at all russ oppfører seg dårlig? Hva mener du da at jeg og mine venner har gjort som er dårlig?

 

Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Det er du som anklager uskyldig ungdom.

 

Jeg kjenner ikke til hvem du eller vennene dine er. Jeg snakker om russen generelt.

Du skal skjerpe deg fordi du kommer med spydighet etter spydighet og skriver "skjerp deg" i innlegg etter hverandre, hvilket du får rett tilbake.

 

Når det gjelder gjennomsnittsrussen så er det heller subjektivt hvordan de oppfører seg. Visste du at for noen år siden sluttet man å ha vann i fontene i Arendal fordi russen konstant fyllte såpe i dem? Visste du at russens kidnappingshelg i Stavanger i år 2000 ble avlyst fordi det ble rapportert om skyting? Tror det var med en hagle. Visste du at russemerker de siste årene har vært slikt som banke en annen, bite en førsteklassing i beinet samt klype en vaskedame i rumpa? Visste du at på den videregående skolen i Risør ble alle gammle beskyttelsesbriller som de brukte i kjemien stjålet av et russekull? Visste du at i Risør var det så mye vannspruting fra russebilene at enkelte unge begynte å kaste stein tilbake mot russebilene for å ødelegge dekkene? Eller at russens mest brukte "morro" var å kidnappe folk for å kjøre dem en vei seks kilometer så de måtte gå hjem igjen?

 

Du sa jo tidligere i et innlegg at du mente at ALL russ oppførte seg dårlig. Du sa ikke 'russ generelt'.. ALL russ betyr bl.a meg og mine venner da vi var russ.

 

Jeg kommer ikke med noen spydigheter,jeg bare påpeker at du skylder på uskyldig ungdom, og å generalisere på den måten du holder på med er feil. Du trenger ikke ta ting personlig bare fordi jeg ikke har smilyer etter hvert innlegg og ikke er enig med deg :)))

 

Men sånt som du nevner skjer ikke så mye nålenger.. fordi folk har begynt å gjøre noe med det. Før i tida hadde ikke kvinner stemmerett heller, men det er gjort noe med det. Man kan gjøre noe med slemme russ og! Det er mye enklere å forebgynne enn å forby, det trur jeg nok du veit innerst inne og.

Lenke til kommentar

Ja russefeiringen har litt feil fokus det kan jeg innrømme, men det var mye verre før. Bare se på nyhetssendingen fra Landstreffet i Stavanger hvor de sa at ungdommen oppførte seg veldig bra i forhold til andre år. Når ting blir gjort på en ordentlig måte å tilrettelagt så går ting greit.

 

Men å bare avlyse hele greia blir altfor drastisk og latterlig. Heller prøve å forandre litt fokus.

 

Hvordan vil du forandre fokuset da? Og hvordan vil du forsikre deg om at alle skjerper seg og det ikke skjer slike alvorlige hendelser som dem det er linket til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...