Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Feil. Jeg har flere ganger sagt at det er en straff som rammer alle selvom noen ødelegger for alle, men at dette er langt ifra unikt og iblant nødvendig. Så jeg har gjort det klart for lengst at jeg vet det ikke er alle som driver med disse tingene.

-----------------

 

så hvorfor mener du da at ALL russen skal straffes fordi kanskje 0.3% av all russ holder på teite ting?

Det er jo fordi du personlig har noe imot de.

Prøv å ta dette opp med politikerne, politiet, de vil gi deg et blankt nei, fordi sånne ting går på enkeltpersoner og ikke på en hel gruppe mennesker.

AKURATT som fks utlendinger. Det er mye problemer med de (ifølge media) men man kan ikke bare ta å kaste ut alle for den grunn.

 

Og det vil nok ikke komme noen lover som sier at russ er forbudt fordi NOEN driver med tull... Loven skal være lik for alle.. Skal russefeiringen forbys må det til endring av andre lover, for hvis ikke blir det forskjellsbehandling, og sånn driver ikke lovgivningen i Norge med.

 

Det har jeg sagt så mange ganger nå at jeg ikke gidder å gjenta det. Har du lest noe av det jeg tideligere har skrevet?

Der tar du totalfeil. Jeg har forklart dette noen ganger nå...

 

Dette har faktisk vært tatt opp blant politikerne for flere år siden. Jeg leste en artikkel om det i papiravisen. Desverre husker jeg ikke hvilken avis det var så det er umulig å lete i noe arkiv her på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel ikke kalt deg noe annet enn Glimti?

 

Edit: Har bladd meg tilbake til innlegg fra august uten å finne ett innlegg der jeg kaller deg annet enn Glimti. Fant dog masse annet du har unngått å svare på.

 

Edit2: Sjekket fram til vi kom til innlegg fra i fjor uten at jeg kaller deg noe nedlatende, så vil heller si det er ett dårlig forsøk på å vri seg unna.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

 

Det har jeg sagt så mange ganger nå at jeg ikke gidder å gjenta det. Har du lest noe av det jeg tideligere har skrevet?

Der tar du totalfeil. Jeg har forklart dette noen ganger nå...

 

Dette har faktisk vært tatt opp blant politikerne for flere år siden. Jeg leste en artikkel om det i papiravisen. Desverre husker jeg ikke hvilken avis det var så det er umulig å lete i noe arkiv her på nettet.

 

HAHAHAHA ja. Noen politikere har diskutert totalt røykeforbud og, men å forby sånt er siiinnsykt vanskelig. Samme med å forby russ. Du tror visst alt det du leser i avisa. skjerp deg xD

 

 

Hva med å gå etter FAKTA og ikke personlige meninger og meningsløse diskusjoner fra lokalpolitikere i aviser, når man skal diskutere ett lovforbud`??

Endret av lillepy
Lenke til kommentar

Hvorfor skal de behandles bedre en Norsk russ? Hvorfor har de rett på en "du er uskyldig inntil det motsatte er bevist" og ikke russ?

 

Har jeg sagt at de skal behandles bedre enn russen kansje? Hvor tar du egentlig alle disse tåpelige uttalelsene dine ifra?

 

At du peker ut en gruppe med mennesker og peker ut at alt de gjør er feil og galt fordi noen i denne gruppen gjør slik faenskap, som de faktisk ville gjort uansett. Kanskje ikke samme tidspunkt men de ville gjort faenskap.

 

Jeg peker på en tradisjon der det bare øker i omfang og hvor det gjentar seg og gjentar seg fra år til år. Og hvor det aldri blir noe bedre. Til slutt blir løsningen å droppe hele greia. Skjønner ikke at det er noe å starte revolusjon for.

Lenke til kommentar

Hvilken by er det snakk om?

----------

Jeg ønsker å være veldig anonym her, så jeg vil ikke gi noen sånne opplysninger om meg selv, men den er vel på størrelse med Hamar. I tillegg til at nabobygdene var med på feiringen og hadde rundt de samme reglene som oss.

 

Sier meg ingen ting. Dog vet jeg at Hamar er en liten by.

Lenke til kommentar

Forskjellsbehandling... :!: Forklar.

 

 

 

Fordi du automatisk stempler russ som bråkmakere. Du vil straffe de som ikke har gjort noenting, mens andre grupper mennesker som også driver med tull, får 'fri'.

 

Jeg har sagt gang på gang hvorfor jeg vill bli kvitt russen. Jeg har også argumentert i forhold til andre saker som har blitt trukket inn som eksempel. Og ja, russen lager faktisk en masse unødvendig bråk og det gjelder ikke bare dem som er bråkmakere til vanelig. Det gjelder dem alle sammen.

 

Underlig at man skal feire slutten på skolen ved å oppføre seg som om man aldri gjorde ferdig barnehagen...

Lenke til kommentar

 

Underlig at man skal feire slutten på skolen ved å oppføre seg som om man aldri gjorde ferdig barnehagen...

 

Unnskyld meg? Så du sitter altså her og sier at jeg og mine venner oppførte oss som barnehageunger da vi var 19? og drev med masse bråk? Nå får du skjerpe deg her.

Endret av lillepy
Lenke til kommentar

HAHAHAHA ja. Noen politikere har diskutert totalt røykeforbud og, men å forby sånt er siiinnsykt vanskelig. Samme med å forby russ. Du tror visst alt det du leser i avisa. skjerp deg xD

 

Skjerp deg selv! Det jeg sier er at dette har vært oppe og stadig er i søkelyset. Og det er faktisk langt mer gjennomførbart og sannsynelig enn totalt røykeforbud da russefeiringen er noe som foregår i full offentlighet mens røyking like gjerne kan skje hjemme og dermed er umulig å kontrollere.

 

Hva med å gå etter FAKTA og ikke personlige meninger og meningsløse diskusjoner fra lokalpolitikere i aviser, når man skal diskutere ett lovforbud`??

 

Det er akkurat det jeg gjør. Og fakta er at russefeiringen har gått altfor langt når russen lar det gå utover andre som ikke er med på "leken"!

Lenke til kommentar

Skandale hvis dette blir forbudt også. Russefeiringen er noe som er unikt for Norge. Store busser med festglad ungdom. Må få lov å feire med avsluttet skolegang.

 

Her hadde du hatt helt rett om det bare var slik. Det du beskriver her er helt greit, men virkeligheten er en helt annen! Folk som bare går fredelig på gaten som blir sprutet vann og kastet egg på, småbarn i barnevogner som blir dynket i iskaldt vann og egg, barn som blir bundet fast og malt i ansiktet, skyting i ansiktet på hverandre med paintball, voldtekter, slosskamper, hærverk, ukontrollert massefyll, forøplling og ødeleggelser... Det er virkeligheten når det gjelder russefeiringen, ikke de idyliske bussene med festglade ungdom slik du beskriver. Og da blir saken en ganske annen...

Lenke til kommentar

Skjerp deg selv! Det jeg sier er at dette har vært oppe og stadig er i søkelyset. Og det er faktisk langt mer gjennomførbart og sannsynelig enn totalt røykeforbud da russefeiringen er noe som foregår i full offentlighet mens røyking like gjerne kan skje hjemme og dermed er umulig å kontrollere.

--------------

 

 

Jeg spør om du kan quote det du skrev tidligere om hvordan lovforslaget skulle vært.

Da er det vel oppe i søkelyset i din lokalavis, for dette har ikke jeg lest noe om. Du sier også at du kun har lest EN artikkel om det. Hvis det absolutt er så omdiskutert som du sier, så må det vel finnes flere artikler eller kilder?

 

 

 

Det er akkurat det jeg gjør. Og fakta er at russefeiringen har gått altfor langt når russen lar det gå utover andre som ikke er med på "leken"!

---------------

 

Du har virkelig ikke fått med deg at det foregår i så liten grad at det ikke er grunn nok til å forby det.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg? Så du sitter altså her og sier at jeg og mine venner oppførte oss som barnehageunger da vi var 19? og drev med masse bråk? Nå får du skjerpe deg her.

 

Hvis dere oppførte dere som gjennomsnittsrussen, ja!

 

Og igjen, skjerp deg selv.

 

Gjennomsnittsrussen oppfører seg bra. Vi oppførte oss bra og plagde ingen, men likevel sier du at all russ oppfører seg dårlig? Hva mener du da at jeg og mine venner har gjort som er dårlig?

 

Hvorfor skal jeg skjerpe meg? Det er du som anklager uskyldig ungdom.

Lenke til kommentar

Tråden begynner å gå i sirkel og jeg føler det ikke er lenge til personangrepene begynner å hagle. Hvis ingen kommer med nye, gode argumenter (dette gjelder begge sider av debatten) for å forby russefeiringen, vil jeg stenge tråden for å forhindre at noen gjør noe som resulterer i at de blir utestengt.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

lillepy, du ønsket informasjon om russ som plaget andre. Her er det første av de gammle innleggene jeg fant. Det er flere så skal fortsette å søke litt:

 

Fortsatt noen som forsvarer russen?

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article786513.ece

 

Les litt om hva russ foretar seg. Man kan bla. lese følgende to avsnitt:

 

Den kreftsyke piken fikk sprutet eddik i øynene, og sennep og egg smurt over seg. Noen av russen som gikk berserk halte og dro i slangen som fører smertestillende morfin til hjertemuskelen hennes. Resultatet var at hun måtte til sykehus.

 

Flere steder i landet sjokkerer russ med sin oppførsel. I Finnmark har svart-russ tapet fast barn og tegnet med tusj i ansiktene deres. I Kirkenes skal en 10 år gammel gutt ha blitt beskutt med softgun. Også dette skal en gruppe svart-russ ha stått bak. Ifølge NRK Finnmark varsler politijurist Tove Wulf Nilsen etterforskning av hendelsene, som hun ser svært alvorlig på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...