Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Glimti, da jeg begynte å lese denne tråden var det fordi jeg var så jævlig irritert på russene som spilte høy musikk rett utafor vinduet mitt. Akkurat da kunne jeg faktisk ikke fordra russefeiringen. Men jo flere idiotiske poster du kommer med, jo mer tar jeg russens side. Jeg nekter å stå på samme side som deg, rett og slett.

 

Gratulerer, du virker IMOT din hensikt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årets Russefeiring var historiens verste! Og jeg skjønner ikke helt hvorfor vi har en slik elendig dårlig feiring. Vi burde forby denne feiringen før det riktig går galt med ungdommen.

Vi burde forby Russefeiringen slik som vi forbyr nyttårsrakettene, begge er samfunnsonder. Politikere med litt vett burde ha gjort dette for lenge sida! :hmm:

 

Hey du gamer'n, hva skjer med kommunist-politikk? Jeg syns vi skal forby all festing i Norge, det gjør da ingen godt å dra inn verken røyk eller drikke alkohol. Sounds fair?

Lenke til kommentar

Russ siktet for voldtekt av jente (17)

 

Politiet tilkalt til russefest i Førde i natt.

 

Dette er en den andre anmeldte russevoldtekten i løpet av få dager.

 

http://www.dagbladet.no/2011/05/04/nyheter/innenriks/russefeiring/voldtektssak/16413406/

 

Russefeiringen går sin gang sam vanelig...

 

Her kaster politiet ut full nordmann fra flyet

 

Lagde bråk, skadet en politimann, og kameraten (29) forsøkte å urinere i midtgangen

 

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10085411

 

Oisann, noen få av de mange flypassasjerene klarer ikke å oppføre seg. Jeg synes vi skal forby slike flyreiser til syden. Det er jo bare fyll og problemer.

 

 

Ja, hva med dem? Det kommer ikke engang fram hvem som skøt. Slik de omtaler hendelsen kan det godt ha vært andre russ som skjøt. Ikke uventet etter det de sier på slutten om en russ som ble truffet i øyet med paintball. Slike skyteepisoder finnes det forøvrig flere av blant russen. Og hvis det var russ som var gjerningsmennene her og underbygger det jo bare min side av saken om at russetiden fører til ekstra mye elendighet og dessuten farlige hendelser og derfor må avskaffes.

 

Mann skutt med luftgevær i Kongsberg – alvorlig skadd

 

En 53 år gammel mann er alvorlig skadd etter at broren hans skal ha skutt ham med luftgevær i Kongsberg natt til søndag.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4114565.ece

 

Men hva i all verden er dette da, Glimti? Noen har misbrukt et luftgevær, og ordet "russ" er ikke en gang nevnt i artikkelen? Det var til og med godt voksne folk som var ansvarlige.

Endret av Christiαn
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Så mye penger bruker russen

 

Trenden med storslåtte russefeiringer sprer seg. Også russen i andre landsdeler har fått smaken på det kostbare Oslo-fenomenet.

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7610452

 

Fatter ikke at dette er en god måte å markere at man snart er ferdig med skolen på...

 

og da viser jeg til

 

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Droemmer-om-billig-russetid-2495474.html

 

 

I undersøkelsen fikk russen spørsmål om hvor mye penger de planlegger å bruke i russetiden og flesteparten svarte at de ville bruke under 10.000 kroner på hele feiringen.

 

- Vi er ikke overrasket. Det stemmer godt med de oppfattingene vi har, sier hun.

 

På landsbasis er det ifølge undersøkelsen 37 prosent av russen som planlegger å bruke under 5000 kroner, mens 35 prosent sier de kommer til å bruke mellom 5.000 og 10.000 kroner. Bare 3 prosent planlegger å bruke 30.000 eller mer. I Hordaland svarte hele 45 prosent at det ville bruke under 5000 kroner og under 1 prosent ville bruke 30.000 kroner eller mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva gjør du? Luller deg inn i en falsk illusjon om at det bare er små enkelthendelser og ikke et stort problem...

Jeg har prøvd å ta deg og argumentene dine seriøst, men dette blir bare for dumt. Det er snakk om enkelthendelser, noen mer alvorlige enn andre, men fortsatt enkelthendelser hvor et fåtall av det samlede antallet russ er involvert. Jeg vil påstå det samme kan sies om de aller fleste andre grupper mennesker i landet, fra barnehagebarn til godt voksne.

 

Du er glad i å poste nyheter som fremstiller russen negativt. Det er greit nok det, men det bidrar ikke til at diskusjonen går videre. Du sier også at du er lei av å gjenta de samme argumentene og at diskusjonen går i sirkel. Hvis dette er fakta stenger jeg med glede tråden.

Lenke til kommentar

Så hva er det man skal forby her? Røde biler og alkohol i perioden første til 17 mai? Realistisk?

 

Og når man hører om 2-3 voldtektstilfeller blant russen så mener jeg seriøst at det er gode tall. En promille med voldtektstilfeller har man uavhengig om ungdom er kledd i rødt eller ikke. Det samme gjelder bilulykker, vold, og alle andre "problemene".

 

Eksisterer ganske enkelt ingen gode argument for at man skal forby russetiden. At noen har en interesse for å ødelegge denne gleden for mange tusen ungdommer forstår jeg ganske enkelt ikke.

Lenke til kommentar

Hadde det bare vært uskyldig morro med russen slik du prøver å gi inntrykk av hadde vært greit. Desverre er virkeligheten en litt annen. Foreslår at du leser gjennom tråden og sjekker ut linker.

 

er full klar over hvor mye drit som foregår.. men det er ikke mange skoler som tar det opp. Vi hadde avtale med rektor, og russestyret på skolen min lagde seriøse regler om hva som var lov eller ikke...

Er nok mange flere rektorer/skoler som burde lage avtaler med russen. mange skoler mener at russetida ikke har noe med skolen å gjøre, og gidder ikke bry seg om hva elevene finner på..

 

De fleste russ oppfører seg kjempefint. Men det er alltid noen få som ødelegger for alle andre... gjelder ikke bare for russen heller.

 

Og mange artikler i avisene er sinnsykt overdrevne. Vi hadde en greie da jeg var russ;

den største skolen i byen inviterte alle skolene på party, bortsett fra to skoler.

Grunnen var at det var mye svartruss på de skolene. Det ble jo seff noe klaging fra de to skolene på arrangementets facebookside.. hvor en rødruss sa at alle svartruss var nærkiser og småunger. DETTE skrev avisa om. Herregud. Og de intervjua rektorer og russ og elever og hele pakka og fikk det til å virke som om det var ordentlig krig........

 

Men så ille var det ikke... russen løste det hele fredelig uten innblanding fra andre....

 

så ro ned litt når du leser i avisa. Media elsker skandaler, så de legger gjerne litt på.

Lenke til kommentar

Så mye som jeg missliker framtreden til russen i enkelte tilfeller så syns jeg at argumentasjonen for å forby hele opplegget er elendig. La dem bruke sparepengene sine på stygge biler, vannpistoler og øl mens to-tre firma i Norge omsetter flere titalls millioner som går tilbake til statskassa. Faktisk så føler jeg meg tryggest mellom 1. og 17. mai, for da ser jeg faktisk politiet i gatene.

Konklusjonen min er at russefeiringen bør eskaleres, dog bør russen få bedre dressur slik at de ikke plager oss som egentlig ikke bryr oss nevneverdig. Med andre ord, politiet bør slå hardt ned på ordensforstyrrelser begått av dem.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7627395

 

Det er tradisjon og det skal være villt! STFU syte-tryner.

 

Vet du - voks opp, det er ikke kommunise å vurdere russefeiringen, nå ser jeg at du antakeligvis er russ neste år(?) er det derfor du klager så mye?

 

Russen kan leke så mye de vil, men de er ikke fritatt fra normer og regler, og mange synes å ha et problem med det. Samtidig som flere antakeligvis ødelegger skolegangen siden med fyllekulene.

Sånn sett er en vurdering riktig, å forby det er neppe måten, men å si at det er tradisjon og skal være vilt og det er argumentet er i beste fall barnehagelogikk,

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7627395

 

Det er tradisjon og det skal være villt! STFU syte-tryner.

 

Vet du - voks opp, det er ikke kommunise å vurdere russefeiringen, nå ser jeg at du antakeligvis er russ neste år(?) er det derfor du klager så mye?

 

Russen kan leke så mye de vil, men de er ikke fritatt fra normer og regler, og mange synes å ha et problem med det. Samtidig som flere antakeligvis ødelegger skolegangen siden med fyllekulene.

Sånn sett er en vurdering riktig, å forby det er neppe måten, men å si at det er tradisjon og skal være vilt og det er argumentet er i beste fall barnehagelogikk,

 

Hva er det du sa?

JEG klager? Hvordan kan jeg klage på noe jeg er enig i? Det er DU som klager!

 

Jeg sier dere er kommunistiske fordi dere er mot fri vilje, altså i Norge er vi fri så lenge det ikke går utover friheten og rettigheten til andre.

 

Ja seff at jeg er russ neste år kan påvirke meg men det endrer ikke argumentet mitt om at vi har fri vilje, du kan klage (altså naboforstyrrelser osv..) like mye på personer som er russ som en vanlig innbygger, så jeg ser faen ikke problemet?

 

Og de er ikke fritatt fra regler, og normer er alle fritatt fra, jeg kan gjøre hva jeg vil, om du liker det eller ikke er din sak. Men hvis du mener du ikke er fritatt fra normer så håper jeg virkelig noen snapper noen bilder av deg på en fest. Eller i trafikken, for der følger jo alle grinete gubber lover og regler.

 

Det er barnehagelogikk? For jeg mener å huske at kommunal straff (som du er for her) var noe som foregikk de første årene av livet mitt.. Eller var det bare meg?

Lenke til kommentar

Men hva så? Det blir verre og verre, det er positivt fordi flere vil i verste fall innse at dette er idioti. Mer for oss å le av og en gylden mulighet til å ekskludere disse mennesketypene fra vår krets, altså de ville oppført seg/tenkt på samme måte selv om det var forbudt. Jeg vil heller ha et åpent og ærlig enn et skjult samfunn.

 

Om det bare ble værre og værre innenfor russen så hadde jeg gitt jamt faen! For min del er hele problemet og da HELE PROBLEMET at det går ut over andre enn russen! Hadde russen latt være å gå på noen andre enn hverandre kunne de bare holdt på med den meningsløse feiringen sin i år etter år uansett hvor ille det gikk for dem selv.

 

Men når andre rammes av russen er det ingen grunn til å si "men hva så". Da må noe gjøres!

 

Jeg tror det er flere som irriterer seg over dette fordi de selv ikke har mulighet av en eller annen grunn til å delta, enn det er folk som synes dette er helt latterlig fordi ikke engang de mest primitive dyr i den mest fjerne jungel oppfører seg så idiotisk. At de har bedre manerer er fakta. Folk ler av aper på Youtube, men jeg foretrekker heller å se på dyret "menneske" på sitt aller beste.

 

Det tror ikke jeg, men det er uansett et sidesprang i debatten.

 

Disse russefeiringene, det går jo faktiskt ikke ut over deg annet enn at du irriterer deg grønn, altså uten grunn. Det finnes en pendel her i livet og om den svinger mye til en side, svinger den like mye til den andre. Poenget er å holde denne nøytral ellers er man i mine øyne ikke noe bedre enn motparten selv. Synes du ikke det er positivt for deg at andre oppfører seg og setter pris på slike ting som dette? Å være forbannet på disse menneskene er som å være forbannet på konkurrenten din fordi han driter seg ut. Da har du jo faktiskt sympati, og se da hvor mange som er forbannet på deg igjen fordi de selv er så overfladiske.

 

Her skjønner jeg ikke hva du vil fram til i det hele tatt.

Lenke til kommentar

 

Teoretisk, jo vi er det. Les deg opp på rettighetene dine.

 

Tullball, hverken i teori eller praksis er dette tilfellet. For å bare trekke fram noen få åpenbare eksempler: narkotika er forbudt, kjøpe øl etter et gitt tidspunkt er forbudt, det å drikke på offentlig område er forbudt, det er forbudt å kjøpe seksuelle tjenester, det er forbudt å holde en butikk åpen på søndager hvis den er for stor, det er forbudt å benytte seg av pengespill (forutsatt at fortjenesten ikke går til staten) og det er forbudt å bygge på egen tomt uten tillatelse fra staten.

 

Teoretisk er vi frie sålenge det ikke går utover friheten og rettighetene til andre? Langt derifra.

Lenke til kommentar

Så Ubalanse har gjennoppstått som russebil ja. Da denne ble modifisert i 2008 fikk man på forhånd godkjennelse fra de rette myndigheter om at denne var helt lovlig. Så kanskje det heller er noen andre du heller skal skylde på for at det finnes en slik bil? Den ble forøvrig videresolgt til en privatperson seinere i 2008.

 

Så dermed er det ingen grunn til å høre på sykehuset når de reagerer?

 

Og du som er så for å forby alt du liker. Ukentlig gjennom hele året leser jeg i lokalavisa om utlendinger som begår diverse kriminelle handlinger. Da mener vel du det er det rette å forby alle disse også da?

 

Jeg er ikke for å forby hverken alt jeg liker eller alt jeg ikke liker. Jeg har gjentatte ganger forklart at problemet er at russefeiringen går ut over andre enn russen. Hadde ikke det vært tilfellet hadde jeg gitt jamt faen!

 

Den gang jeg var russ opplevde vi minst like mange ganger at det ble utført ikke-akseptable handlinger mot russen, som russen gjorde mot andre. Hærverk og eggekasting var en gjenganger, selv under russetoget på 17. ble det kastet ting på russen. Det er jo klart at mange som ikke er russ har det moro i denne perioden med å finne på mye drit når de veit at de som får skylda er russen.

 

Det har russen bare godt av når de setter i gang! Har du hørt om følgende? "Som man sår skal man høste"...

 

Russekullet mitt samlet inn et par hundre tusen kroner til Kreftforeningen. Det derimot, stod det fint lite om i media..

 

Hva gjorde dere for å få oppmerksomhet rundt det selv?

Lenke til kommentar

 

Teoretisk, jo vi er det. Les deg opp på rettighetene dine.

 

Tullball, hverken i teori eller praksis er dette tilfellet. For å bare trekke fram noen få åpenbare eksempler: narkotika er forbudt, kjøpe øl etter et gitt tidspunkt er forbudt, det å drikke på offentlig område er forbudt, det er forbudt å kjøpe seksuelle tjenester, det er forbudt å holde en butikk åpen på søndager hvis den er for stor, det er forbudt å benytte seg av pengespill (forutsatt at fortjenesten ikke går til staten) og det er forbudt å bygge på egen tomt uten tillatelse fra staten.

 

Teoretisk er vi frie sålenge det ikke går utover friheten og rettighetene til andre? Langt derifra.

 

Du har firhet til å velge din egen religion, du kan vandre ut og inn av landet som du vil, du har ytringsfrihet, dette er bare noen eksempler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...