Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har skrevet om det for lengst.

Jeg kan dessverre ikke se at du har kommentert dette innlegget.

Du postet bare bare linker til en artikkel som sier at DNT ikke sponser bussen til datteren til sjefen likevel.

Altså de arrangementene som er blir arrangert av private.

Det er åpent for alle som er registrerte russ.

Hvis det er denne type arrangementer du tenker på sliter man igjen med å gjennomføre ett forbud.

Hvordan skal forbudet låte "Ikke lov å arrangere noe med russ i navnet"? "Ikke lov å arrangere treff for avgangselever ved videregående skoler".

Det er veldig lett å komme seg rundt slike forbud da ser jeg heller at det er bedre sånn som det er i dag. Hvor kun registrerte russ har avgang osv.

 

Produksjon av russeefekter er også vanskelig å håndheve. Skal man ikke kunne selge fløyter i tiden april - 17 mai.

Klær har samme problemet. Ikke lov å selge røde plagg i samme tidsperiode feks.

 

Det siste punktet ditt har jeg egentlig ingen kommentar på, annet at jeg syns det skal være opp til hver enkelt arrangør å selv velge hva man vil ha med i programmet.

Busser har jo ikke lengre adgang til russetoget her i Oslo lengre, noe jeg ser på som uproblematisk.

Glimti, jeg venter fortsatt i spenning.

Lenke til kommentar

Har du noe nytt å si? Denne tråden har vært aktiv ved hver eneste av de siste russefeiringene og jeg har redegjort for mitt syn gang på gang og besvart de samme spørsmålene gang på gang. jeg har også nevnt noen ganger nå at det bare er å bla tilbake og lese den siste resten av tråden. Evnt. kan du lese igjennom hele greia.

Lenke til kommentar

Har du noe nytt å si? Denne tråden har vært aktiv ved hver eneste av de siste russefeiringene og jeg har redegjort for mitt syn gang på gang og besvart de samme spørsmålene gang på gang. jeg har også nevnt noen ganger nå at det bare er å bla tilbake og lese den siste resten av tråden. Evnt. kan du lese igjennom hele greia.

Må vel sitere meg selv igjen siden du ikke har fått det med deg.

 

 

Jeg har skrevet om det for lengst.

Jeg kan dessverre ikke se at du har kommentert dette innlegget.

Du postet bare bare linker til en artikkel som sier at DNT ikke sponser bussen til datteren til sjefen likevel.

Altså de arrangementene som er blir arrangert av private.

Det er åpent for alle som er registrerte russ.

Hvis det er denne type arrangementer du tenker på sliter man igjen med å gjennomføre ett forbud.

Hvordan skal forbudet låte "Ikke lov å arrangere noe med russ i navnet"? "Ikke lov å arrangere treff for avgangselever ved videregående skoler".

Det er veldig lett å komme seg rundt slike forbud da ser jeg heller at det er bedre sånn som det er i dag. Hvor kun registrerte russ har avgang osv.

 

Produksjon av russeefekter er også vanskelig å håndheve. Skal man ikke kunne selge fløyter i tiden april - 17 mai.

Klær har samme problemet. Ikke lov å selge røde plagg i samme tidsperiode feks.

 

Det siste punktet ditt har jeg egentlig ingen kommentar på, annet at jeg syns det skal være opp til hver enkelt arrangør å selv velge hva man vil ha med i programmet.

Busser har jo ikke lengre adgang til russetoget her i Oslo lengre, noe jeg ser på som uproblematisk.

Glimti, jeg venter fortsatt i spenning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du hjelpe oss med å finne svarene dine?

 

Når du ikke gidder den samme diskusjonen om og om igjen, hvorfor bidrar du da såpass til at den går i sirkel?

 

Selv hadde jeg det toppers i russefeiringen i fjor, og tror ikke mitt kull gjorde særlig skade noe sted. Håper jeg aldri blir en gammel surpomp som skal fordømme alt og alle.

 

I fjor satt vi faktisk og grillet på et privat område med tillatelse midt på dagen. Ingen musikk, ingen alkohol. Allikevel gikk det folk forbi og ba oss pigge av, truet med anmeldelse osv. Det hadde de nok ikke gjort hadde vi ikke hatt de røde buksene på oss.

Lenke til kommentar

Fikk drømmetur på russebuss

 

Onsdag fikk åtte utviklingshemmede russ en drømmetur med gutta på russebussen «Schizzo». Stemningen sto mildt sagt i taket.

 

– Vi så det allerede da de kom. De gledet seg helt ekstremt mye. Det er veldig kult å gi noen denne gleden, forteller bussmedlem Fredrik Berntzen.

 

http://www.budstikka.no/ungdom/fikk-drommetur-pa-russebuss-1.6210272

 

Edit: Leste også nå på twitter at Rektoren på Sandvika VGS selv kjører buss med elever fra tilrettelagte linjer i russetiden i flere år. Det er hyggelig.

Endret av PatSharpX
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja vi får nå forby russetid, julebord og fadderuker :p Er bare fyll og drit.... :<

 

nei, la nå ungdommene ha det gøy. Jeg hadde det dritfett i russetida mi, og vi oppførte oss bra. Det blir alltid noe dritt hvert år, men det er bedre å forebygge enn å forby.

I byen min var politiet på besøk på hver skole for å snakke med russen om alkohol, bilkjøring og andre greier vi burde være forsiktige med, og vi kunne stille de spørsmål vi lurte på.

Syns dette var veldig bra, og alle lærte noe av det.

 

Om noen syntes at russen oppfører seg dårligere og dårligere, så kankje det hadde vært en ide for de å reise rundt på skoler og holde sånne 'foredrag'? Nytter ikke å sitte hjemme i stua og klage :p

 

 

Russ er også noe som er veldig fint,fks for barn... vi hadde også et russekrav der vi skulle gi russekort til barna på sykehuset.

Ja det er mange andre russekrav som er helt syke i hodet, men igjen... gjør noe med det hvis noen mener det er viktig..

Endret av lillepy
Lenke til kommentar

 

I fjor satt vi faktisk og grillet på et privat område med tillatelse midt på dagen. Ingen musikk, ingen alkohol. Allikevel gikk det folk forbi og ba oss pigge av, truet med anmeldelse osv. Det hadde de nok ikke gjort hadde vi ikke hatt de røde buksene på oss.

 

haha jeg var i byen med veninna mi, (som ikke var russ) på en tirsdag på ettermiddagen, og vi tenkte vi skulle ta oss en kaffe på kafeen vi alltid pleier å være på... Jeg hadde på meg russebuksa mi, men var den eneste rusen i det området akuratt da, om jeg så ihvertfall.

Ble nektet inngang på kafeen.

Jeg lovte dem at jeg ikke skulle finne på noe tull, og at jeg bare skulle ha en kaffe. Men neida.

(Endte jo selvfølgelig med at jeg spurte om jeg kunne TA av meg buksa og gå i trusa :p lol.. men det er MEG og ikke 'russemeg')

Lenke til kommentar

Hva gjør du? Luller deg inn i en falsk illusjon om at det bare er små enkelthendelser og ikke et stort problem...

Du minner meg om hobbyrasistene som pleier å poste her.

Lever i en falsk illusjon om at alt er fælt.

 

Edit: I 1992 ble det født litt over 60.000 barn i Norge, så kan vel regne med at 80-90% av dem er går ut av videregående nå. Så at 10 av dem gjør noe dritt gjennom 4 uker er ikke så veldig rart.

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva gjør du? Luller deg inn i en falsk illusjon om at det bare er små enkelthendelser og ikke et stort problem...

 

Du vil alltid finne noen idioter enten de er russ eller ikke. Det holder ikke å bare linke noen artikler med små enkelthendelser for å påstå at russen eller russefeiringen utgjør et stort problem. Stort sett er russen harmløse og utgjør i all hovedsak bare et problem for dem selv da de ødelegger kanskje den viktigste perioden i løpet av 13 års skolegang.

 

Bruker man den strategien kan vi lett "bevise" at alle mennesker bør forbys da alle tilhører en eller annen gruppering der det har blitt gjort idiotiske ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...