Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Ja, jeg bladde meg 6 sider tilbake - og jeg har dessverre ikke funnet noe som ikke er ting som skjer utenfor russetiden.

 

Alle hendelsene jeg har linket til er russehendelser. Hva er det du har funnet egentlig?

 

 

Ja, hva med dem? Det kommer ikke engang fram hvem som skøt. Slik de omtaler hendelsen kan det godt ha vært andre russ som skjøt. Ikke uventet etter det de sier på slutten om en russ som ble truffet i øyet med paintball. Slike skyteepisoder finnes det forøvrig flere av blant russen. Og hvis det var russ som var gjerningsmennene her og underbygger det jo bare min side av saken om at russetiden fører til ekstra mye elendighet og dessuten farlige hendelser og derfor må avskaffes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg bladde meg 6 sider tilbake - og jeg har dessverre ikke funnet noe som ikke er ting som skjer utenfor russetiden.

 

Alle hendelsene jeg har linket til er russehendelser. Hva er det du har funnet egentlig?

 

Tipper han har funnet pøbelungdom som hadde gjort det samme uten rød snekkerbukse også.

Lenke til kommentar

I det tilfellet har det ingen ting å si for diskusjonen. Og det var heller ikke det jeg viste til.

Jeg lurer på når du skal komme med noe som viser at det bare blir verre og verre som du påstår.

Eller kommentarer på hvordan du har tenkt til å håndheve de eksemplene du har kommet med som jeg kommenterte på forrige side.

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet om det for lengst.

Jeg kan dessverre ikke se at du har kommentert dette innlegget.

Du postet bare bare linker til en artikkel som sier at DNT ikke sponser bussen til datteren til sjefen likevel.

Altså de arrangementene som er blir arrangert av private.

Det er åpent for alle som er registrerte russ.

Hvis det er denne type arrangementer du tenker på sliter man igjen med å gjennomføre ett forbud.

Hvordan skal forbudet låte "Ikke lov å arrangere noe med russ i navnet"? "Ikke lov å arrangere treff for avgangselever ved videregående skoler".

Det er veldig lett å komme seg rundt slike forbud da ser jeg heller at det er bedre sånn som det er i dag. Hvor kun registrerte russ har avgang osv.

 

Produksjon av russeefekter er også vanskelig å håndheve. Skal man ikke kunne selge fløyter i tiden april - 17 mai.

Klær har samme problemet. Ikke lov å selge røde plagg i samme tidsperiode feks.

 

Det siste punktet ditt har jeg egentlig ingen kommentar på, annet at jeg syns det skal være opp til hver enkelt arrangør å selv velge hva man vil ha med i programmet.

Busser har jo ikke lengre adgang til russetoget her i Oslo lengre, noe jeg ser på som uproblematisk.

Lenke til kommentar

Jeg har vist til utallige artikkler som sier at det bare blir værre og være.

 

Men hva så? Det blir verre og verre, det er positivt fordi flere vil i verste fall innse at dette er idioti. Mer for oss å le av og en gylden mulighet til å ekskludere disse mennesketypene fra vår krets, altså de ville oppført seg/tenkt på samme måte selv om det var forbudt. Jeg vil heller ha et åpent og ærlig enn et skjult samfunn.

 

Jeg tror det er flere som irriterer seg over dette fordi de selv ikke har mulighet av en eller annen grunn til å delta, enn det er folk som synes dette er helt latterlig fordi ikke engang de mest primitive dyr i den mest fjerne jungel oppfører seg så idiotisk. At de har bedre manerer er fakta. Folk ler av aper på Youtube, men jeg foretrekker heller å se på dyret "menneske" på sitt aller beste.

 

Disse russefeiringene, det går jo faktiskt ikke ut over deg annet enn at du irriterer deg grønn, altså uten grunn. Det finnes en pendel her i livet og om den svinger mye til en side, svinger den like mye til den andre. Poenget er å holde denne nøytral ellers er man i mine øyne ikke noe bedre enn motparten selv. Synes du ikke det er positivt for deg at andre oppfører seg og setter pris på slike ting som dette? Å være forbannet på disse menneskene er som å være forbannet på konkurrenten din fordi han driter seg ut. Da har du jo faktiskt sympati, og se da hvor mange som er forbannet på deg igjen fordi de selv er så overfladiske.

Lenke til kommentar

Men hva så? Det blir verre og verre, det er positivt fordi flere vil i verste fall innse at dette er idioti.

 

Det tror jeg ikke. Det er et ekstremt gruppepress i russetida. Er du ikke med er du sosialt helt utstøtt.

 

Det verste med russetida er ikke at de lager litt bråk og går på fylla, men at de i stor grad ødelegger den viktigste perioden i løpet av 13 års skolegang.

 

Russen bør snart innse at dette er idioti på høyt nivå og flytte feiringen til en tid da de faktisk har noe å feire, dvs etter at de er ferdige med eksamenene.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Ja, men jeg ser det ikke som et problem at andre er idioter. Det blir inflasjon når det gjelder utdanning og det blir ikke bedre. Alle kan ikke holde på med papir og tanker. Fortsetter det er resultatet at du må ha mastergrad for å være sekretær.

 

Det har skjedd en ekstrem endring av holdningene i samfunnet og de utvikler seg i enorm fart. Tenk over hvordan folk oppfører seg. Det begynner og slutter altså ikke ved russefeiringene, men det er slik disse mennesketypene bare er.

 

Jeg er forøvrig gjerne et sosialt avvik om dette er det såkalte normale og oppegående samfunnet.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Denne russebilen får sykehuset Østfold til å steile

 

Åtte russegutter i Fredrikstad har skaffet seg en russebil som ser ut som en ambulanse. Kommunikasjonsdirektør Anne Grethe Erlandsen ved sykehuset i Østfold er bekymret.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/russen/artikkel.php?artid=10092942

 

Det er tydelig at russen tror de vet bedre enn sykehuset hva slags signal de sender ut...

Lenke til kommentar

Russen bør snart innse at dette er idioti på høyt nivå og flytte feiringen til en tid da de faktisk har noe å feire, dvs etter at de er ferdige med eksamenene.

 

Skulle gjerne sett at det ble slik det var før. At en feiret russetiden fra 17.mai til 17.juni, og at staten hadde lagt alle eksamener før 17.mai

Lenke til kommentar

Denne russebilen får sykehuset Østfold til å steile

 

Åtte russegutter i Fredrikstad har skaffet seg en russebil som ser ut som en ambulanse. Kommunikasjonsdirektør Anne Grethe Erlandsen ved sykehuset i Østfold er bekymret.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/russen/artikkel.php?artid=10092942

 

Det er tydelig at russen tror de vet bedre enn sykehuset hva slags signal de sender ut...

Så Ubalanse har gjennoppstått som russebil ja. Da denne ble modifisert i 2008 fikk man på forhånd godkjennelse fra de rette myndigheter om at denne var helt lovlig. Så kanskje det heller er noen andre du heller skal skylde på for at det finnes en slik bil? Den ble forøvrig videresolgt til en privatperson seinere i 2008.

 

Og du som er så for å forby alt du liker. Ukentlig gjennom hele året leser jeg i lokalavisa om utlendinger som begår diverse kriminelle handlinger. Da mener vel du det er det rette å forby alle disse også da?

 

Den gang jeg var russ opplevde vi minst like mange ganger at det ble utført ikke-akseptable handlinger mot russen, som russen gjorde mot andre. Hærverk og eggekasting var en gjenganger, selv under russetoget på 17. ble det kastet ting på russen. Det er jo klart at mange som ikke er russ har det moro i denne perioden med å finne på mye drit når de veit at de som får skylda er russen. Russekullet mitt samlet inn et par hundre tusen kroner til Kreftforeningen. Det derimot, stod det fint lite om i media..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...