Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Du er kanskje klar over at du selv oppfordrer til usakelig argumentasjon med dette innlegget? Ikke minst vil jeg anta at det provoserer svært mange brukere at du kommer med et slikt argument uten å komme med gode nok forklaringer i en og samme post.

Anbefaler du tar deg en liten pause så vi får tid til å vurdere tråden litt mer, forsåvidt kan dette også gjelde for andre parter som føler at de har tatt litt av.

 

Hversågod forklar hva som er useriøst. Og om du leser igjennom tråden og ser hvem som har forklart og forklart sine argumenter om og om igjen og hvem som bare har kommet med tåpeligheter så vil du nok revurdere hvem du vil be ta pause...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Russ = Rus? Her bør man nok få til russeknuter og m.m som ikke vektlegger drikking , faktisk så føler jeg at slike knuter som belønner drikking bør fjernes (jeg er ikke mot russ som drikker, kun drikkepresset).

På akkurat dette punktet har det skjedd mye de siste årene. Da jeg var russ hadde vi blant annet en knute som gikk ut på å drikke en kasse øl på X timer. Denne knuten er nå fjernet fra de fleste knutelistene, da den var direkte helsefarlig (for noen). Å bli kvitt samtlige knuter som har noe med alkohol å gjøre tror jeg blir vanskelig, da alkohol faktisk er en del av russefeiringen (dog går det an å begrense seg).

Lenke til kommentar

Russ = Rus? Her bør man nok få til russeknuter og m.m som ikke vektlegger drikking , faktisk så føler jeg at slike knuter som belønner drikking bør fjernes (jeg er ikke mot russ som drikker, kun drikkepresset).

På akkurat dette punktet har det skjedd mye de siste årene. Da jeg var russ hadde vi blant annet en knute som gikk ut på å drikke en kasse øl på X timer.

 

6 timer var det og det ble advart om at det kunne bedøve nervesystemet.

Lenke til kommentar

Russ = Rus? Her bør man nok få til russeknuter og m.m som ikke vektlegger drikking , faktisk så føler jeg at slike knuter som belønner drikking bør fjernes (jeg er ikke mot russ som drikker, kun drikkepresset).

På akkurat dette punktet har det skjedd mye de siste årene. Da jeg var russ hadde vi blant annet en knute som gikk ut på å drikke en kasse øl på X timer.

 

6 timer var det og det ble advart om at det kunne bedøve nervesystemet.

En kasse øl på seks timer er for mye for de fleste, noe mange heldigvis forstår, men jeg mener dette ikke kan brukes som argument mot russefeiringen generelt.

Lenke til kommentar

Russ = Rus? Her bør man nok få til russeknuter og m.m som ikke vektlegger drikking , faktisk så føler jeg at slike knuter som belønner drikking bør fjernes (jeg er ikke mot russ som drikker, kun drikkepresset).

På akkurat dette punktet har det skjedd mye de siste årene. Da jeg var russ hadde vi blant annet en knute som gikk ut på å drikke en kasse øl på X timer.

 

6 timer var det og det ble advart om at det kunne bedøve nervesystemet.

Du må nok legge på 18timer.

§9 - ØLKORK

Drikke en kasse 0,33-litere på 24 timer (kan være helsefarlig og bør ikke utføres hvis du

ikke har erfaring med alkohol)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Det å forby russefeiringa er og forblir idioti.

 

Dersom ein skal forby noke basert på russen sine handlingar så må det vel være å nekte personer under 21 år all kjøp og bruk av alkohol.

 

Det er ungdomsfylla som fører til voldsepisoder og støy, det at enkelte av dei som lager problemer i samfunnet har på seg raud eller blå kjeledress nokre få månder på eit bestemt år er ingen grunn til at berre denne gruppa skal bli råka av eit slikt forbud.

 

Eit generelt alkoholforbud for barn, undgdom og unge voksne vil uansett være mykje lettare å handheve en eit forbud mot: "personer som i året dei fullfører eller nesten fullfører vidergåande utdanning og kaller seg russ ikledd snekkerbukse i fargene raud, blå, grøn og svarter strengtforbudt dersom personane også drikker alkohol samt kjøyrer eller sitter på i bil eller buss uten orginallakk."

 

Då er det mykje lettare om politiet berre bøtlegger alle fulle personer som ikkje kan framlegge aldersbevis.

 

 

Men dei fleste vil vel forstå at dette er ein dårleg idé.

Lenke til kommentar

Det skjer elendighet resten av året også, men vi kan ikke forby folk å leve.

Det hadde aldri blitt en nyhetssak om det ikke var russ involvert.

 

At det skjer resten av året også er ikke noe argument for å forhindre en ordning/tradisjon der det skjer ekstra mye.

 

Tvert imot, det ville kunne sende et sterkt signal.

Lenke til kommentar

Det er gjennomførbart som bare det og det har jeg argumnetert for for lengst så det er heller dine argumenter som ikke holder.

Da husker jeg muligens feil, for mener at jeg ikke har lest noe form for hvordan dette skal gjennomføres.

Skal bla meg bakover nå å sjekke det ut.

 

Men så du syns det er på plass å ikke ha festivaler og konserter pga dop også?

Logikken din tilsier jo det.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Hvilke festivaler snakker du om her? Og hvilke konserter tenker du på? Du nevnte jo konserter og. Korte konserter og festivaler inne på et begrenset område hvor det og så er vakter til for å passe på er en ting. En meningsløs greie der ungdommer skal rase rundt i kassebiler og sprute vann, tute med horn, kaste egg, blåse i trompeter, spille høy musikk, plage folk som ikke har noe med det å gjøre, bedrive herverk, forsøple til offentlige steder ol. over en lenger periode er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Det er gjennomførbart som bare det og det har jeg argumnetert for for lengst så det er heller dine argumenter som ikke holder.

 

Dette du mener?

 

Lat ja... :roll: Har du hørt om å bli lei av å gjennta seg selv? Men ok, skal se hvor mange linjer det blir.

 

1) Forby produksjon av russeklær og andre russeefekter. 2) Stans ordningen med at russer kan holde avtalte fester. 3) Fjern alle russearangemanger fra det fastsatte 17. Maiprogrammet.

Så da har du en gjeng i jeans som reker gatelangs og bråker.

Da mener jeg at det er bedre at de holder seg til arrangementer med vakthold osv som ikke forstyrrer nattesøvnen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tvert imot, det ville kunne sende et sterkt signal.

Til hvem? Fortelle ungdommmen at "hei, vi forbyr noe dere trives med fordi vi får vondt i hodet av å høre litt fløyteblåsing og biltuting fra slutten av april til 17. mai"?

 

Hvor mange russ har vi (cirka) i Norge hvert år? Hvor mange av disse skaper avisoverskrifter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...