Subishi Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Så lenge russen ikke gjør noe ulovlig ser jeg egentlig ikke poenget i å forby russetia. Hører russen på Sør-landet blir verre og verre, men her i Trondheim fikk faktisk russen skryt av politiet for å ha oppført seg relativt bra. Lenke til kommentar
freke Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 men her i Trondheim fikk faktisk russen skryt av politiet for å ha oppført seg relativt bra. Jeg har faktisk oppført meg relativt bra i flere år nå, men jeg har tilgode å få skryt av politiet av den grunn. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Den burde blitt flyttet utenfor skoleåret, men å forby russefeiring synes jeg er en tåpelig idé. Da er jo poenget med russetog på 17. mai borte. Ta russetog 17 Juli istedet, de feirer ikke grunnloven allikvel, men at de er ferdig med 13 års utdannung. 17. juli blir vel nesten ut i fellesferien, så du ødelegger for en del da. Og strengt tatt jobber en del på sommeren for å ha råd til studiene, så vil du sabotere den delen da? Man kunne jo ha byttet om, selv jeg forstår ikke hvorfor eksamen ikke kan tas FØR 17.mai, man greier det på høgskolen min i hvert fall. Jeg har hatt 5 av 7 hittil liksom. men her i Trondheim fikk faktisk russen skryt av politiet for å ha oppført seg relativt bra. Jeg har faktisk oppført meg relativt bra i flere år nå, men jeg har tilgode å få skryt av politiet av den grunn. Liiiiten forskjell kanskje? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Så lenge russen ikke gjør noe ulovlig ser jeg egentlig ikke poenget i å forby russetia. Hører russen på Sør-landet blir verre og verre, men her i Trondheim fikk faktisk russen skryt av politiet for å ha oppført seg relativt bra. Hva med dem på sørlandet da? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Så lenge russen ikke gjør noe ulovlig ser jeg egentlig ikke poenget i å forby russetia. Hører russen på Sør-landet blir verre og verre, men her i Trondheim fikk faktisk russen skryt av politiet for å ha oppført seg relativt bra. Hva med dem på sørlandet da? Vi hadde det fint vi. Lenke til kommentar
WildGirl Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hva med dem på sørlandet da? Pøbler alle sammen, dårlig gjordt å kaste uskyldige uti Pollen Neida, noen gikk langt over streken, mens andre oppførte seg helt ok, som vanlig. Lenke til kommentar
freke Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg har faktisk oppført meg relativt bra i flere år nå, men jeg har tilgode å få skryt av politiet av den grunn. Liiiiten forskjell kanskje? Ja forskjellen er jo at det forventes at jeg oppfører meg bra, og at det derfor ikke er noe å skrive i avisa om. Mens russen er forventet å lage opptøyer, så når snuten slipper å dra frem tåregassen, så er det faktisk en begivenhet. Synes det er litt urovekkende at russen har sunket så langt at de faktisk blir omtalt i rosende vendinger når politiet slipper å kalle inn innsatsstyrken. 1 Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg har faktisk oppført meg relativt bra i flere år nå, men jeg har tilgode å få skryt av politiet av den grunn. Liiiiten forskjell kanskje? Ja forskjellen er jo at det forventes at jeg oppfører meg bra, og at det derfor ikke er noe å skrive i avisa om. Mens russen er forventet å lage opptøyer, så når snuten slipper å dra frem tåregassen, så er det faktisk en begivenhet. Synes det er litt urovekkende at russen har sunket så langt at de faktisk blir omtalt i rosende vendinger når politiet slipper å kalle inn innsatsstyrken. Er jo akkurat som han torpedoen som hadde drept folk osv ... så ble han kristen og sluttet å drepe folk, og ble en normal borger. Han fikk jo masse omtale i media; jeg derimot, som aldri har drept noen, har aldri blitt omtalt i media (var bilde av meg i Stavanger Aftenblad en gang da ). Lenke til kommentar
freke Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Jeg mener da altså kort og godt at det burde være like selfølgelig (en ikke-happening) at russen oppfører seg bra, som at jeg gjør det. Endret 21. mai 2008 av freke Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) haha, skal ikke de unge få lov til å ha det gøy? intet er så koslig som å ha nesten en hel mnd på fylla, og likevel være sosialt akseptert Gøy? Er det gøy å drekka seg fra sans og samlig for å ligge å spy og bli voldtatt i buskene? Eller er det gøy å spella dritt musikk på full guffe fra en russebuss til klokka fem om morran? Eller er det gøy å gjøre herverk og kaste egg og eddikk på fremmende mennesker? Dette er pøbler, dette har ingenting med å avslutte skolen å gjøre! Håper de stryker til tentamen alle mann! EDIT: Skrivelagg Endret 22. mai 2008 av roberteh 1 Lenke til kommentar
thrice Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Roberteh, Når det kommer til musikk, kan jeg fortelle deg at jeg bor midt i byen, og råneranlegg og motorsykler er til større plage enn russebiler. Av alle russ, hvor mange er det faktisk som blir voldtatt? Etter et søkt på google med "voldtekt russ" var den siste nyhetssaken på første side datert til 2006, så en vanlig bytur har vel en større voldtektsrisiko enn et russetreff. Herverk, eggkasting og vannspruting forekommer uten tvil, men det er kun et fåtall som lar det gå utover "sivile". Det blir like saklig som å la all ungdom få skylden for pøbelstreker resten av året også, når det kun er et lite mindretall som gjør det. Selv om man ikke synes det er gøy å drikke seg fra sans og samling, betyr det ikke at man skal nekte andre å gjøre det, ved å støtte opp under et forbud. Endret 22. mai 2008 av thrice Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Roberteh,Når det kommer til musikk, kan jeg fortelle deg at jeg bor midt i byen, og råneranlegg og motorsykler er til større plage enn russebiler. Av alle russ, hvor mange er det faktisk som blir voldtatt? Etter et søkt på google med "voldtekt russ" var den siste nyhetssaken på første side datert til 2006, så en vanlig bytur har vel en større voldtektsrisiko enn et russetreff. Herverk, eggkasting og vannspruting forekommer uten tvil, men det er kun et fåtall som lar det gå utover "sivile". Det blir like saklig som å la all ungdom få skylden for pøbelstreker resten av året også, når det kun er et lite mindretall som gjør det. Selv om man ikke synes det er gøy å drikke seg fra sans og samling, betyr det ikke at man skal nekte andre å gjøre det, ved å støtte opp under et forbud. Dette var satt på spissen thrice. Men en russebuss med et anlegg på flere tusen watt og med høytalere på taket høres ganske bra kan jeg fortelle deg. Bor forresten i byen selv! Lenke til kommentar
joacking1337 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Russ er et eneste stort pengesluk der du bruker flere månedslønninger på å ikke huske noe i 17 dager. skulle egentlig vært russ selv mer eller mindre, men gadd ikke sløse så mye spenn på drittfylla. Er ikke generelt imot alkohol sånnsett, men russ, ræva tåplig opplegg for sosser fra bærum som får penger av fattern til den "Råeste" bussen for å leike tøff og fly rundt i verdens styggeste bukse. Nei.. for alt jeg bryr meg kunne de utrydda alle russ neste sesong 1 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Dette var satt på spissen thrice. Men en russebuss med et anlegg på flere tusen watt og med høytalere på taket høres ganske bra kan jeg fortelle deg. Bor forresten i byen selv! Jeg bor noen hundre meter unna russetreffet på Lillehammer. Hører selvfølgelig musikken, men den er såpass lav at man ikke tenker så mye over det. Men for noen år siden var det mye værre. Da var det også mye mere søppel og skit rundt her etter russen. Nå er det nesten ingenting. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 roberth: anlegg på taket er vell så vidt jeg vet ikke lov? Joacking: ingen som ville ha deg på buss altså? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Så fordi noen invandrerer gjør ugang og havner i kriminelle miljøer så syntes jeg at vi bør forby innvandring. Og fordi noen fotballspillere ikke spiller etter fair-play prinsippet og pådrar seg røde kort og skader andre så bør vi forby fotball. Noen andre som kan fortsette trenden min? Lenke til kommentar
joacking1337 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 roberth: anlegg på taket er vell så vidt jeg vet ikke lov? Joacking: ingen som ville ha deg på buss altså? haha regnet med den ville komme herzeleid Men sannheten er at jeg gikk elektro som mitt første år på vidregående, men det var så brutalt bedritent, så jeg starta på allmenn, så jeg ligger ett år etter. Så er vel 2 grunner til at jeg ikke er russ i år, for det første; jeg syntes det er umåtlig harry, og for det andre ligger jeg jo ett år etter sånnsett, så gidder ikke være russ da uansett Men om du vil gå den veien, har jeg faktisk en del busser det hadde vært mulig å snylta på. så kan jo hende jeg blir med på en fest eller to, men russebuksa og hele det opplegget gidder jeg ikke ta med meg Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) At noen tror russefeiringen blir så forferdelig mye værre for hvert år kommer av bedre mediadekning, og det faktum at det ikke akkurat kommer i avisen at russen har vært snillere eller bråket mindre.... Russefeiring = Alkohol + blå/røde klær + musikk / fest. Hvordan det skal gå an å forby kan jeg ikke helt se. I såfall forbyr de bare det som faktisk er det som faktisk er sikkert og "koselig" med russetiden. (den tiden man bruker på skolen, og arrangemanger der det faktisk er noen sikkerhet) Er nok ganske sikkert mindre bråk enn hjemme alenefester overalt i hele Norge. Å sammle hele hurven på et sted må da være bedre enn at hvert boligstrøk skal ha en alenehjemmefest. (eller lignende...) Du er nok i LANGT sikkrere hender om du mister bevistheten på lillehammer/Tryvann/Stavanger, enn om du besvimer hjemme. Tullprat. For min del må de bare forby i vei, russetiden er over for min del. men latterlig ville det vært i allefall. En hjemmealenefest har gjerne som regel en del mindreårige og vel så det. På treffene så kommer du deg nepp inn uten bevis og legetimasjon... Med andre ord ville jeg sagt at en slik feiring ville vært sikkrere for barna/tennåringene i russetiden. Russ er et eneste stort pengesluk der du bruker flere månedslønninger på å ikke huske noe i 17 dager. skulle egentlig vært russ selv mer eller mindre, men gadd ikke sløse så mye spenn på drittfylla. Russetid for de fleste er altså ikke å drikke seg så kanon at de ikke husker hva de har gjort på 17 dager. At det er et stort pengesluk stemmer nok veldig godt. Endret 22. mai 2008 av andrull Lenke til kommentar
joacking1337 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Så fordi noen invandrerer gjør ugang og havner i kriminelle miljøer så syntes jeg at vi bør forby innvandring. Og fordi noen fotballspillere ikke spiller etter fair-play prinsippet og pådrar seg røde kort og skader andre så bør vi forby fotball. Noen andre som kan fortsette trenden min? jeg er faktis enig med den første der. Mener invandrerne skal på hue og ræva rett ut om de gjør noe grovt kriminelt. altså drap/voldtekt O.L. Men det er anderledes i sport, om man får rødt kort, jaja, shit happens, men når russen sprer så mye dritt som de gjør, kan man lett forby det etter min mening Lenke til kommentar
thrice Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Russ er et eneste stort pengesluk der du bruker flere månedslønninger på å ikke huske noe i 17 dager. skulle egentlig vært russ selv mer eller mindre, men gadd ikke sløse så mye spenn på drittfylla. Er ikke generelt imot alkohol sånnsett, men russ, ræva tåplig opplegg for sosser fra bærum som får penger av fattern til den "Råeste" bussen for å leike tøff og fly rundt i verdens styggeste bukse. Nei.. for alt jeg bryr meg kunne de utrydda alle russ neste sesong Av alle de jeg har blitt kjent med i løpet av studietiden min har jeg kun folk fra asker/bærum området som har hatt buss. Man kan bruke penger på russetiden, eller man kan droppe å bruke penger. Man kan sammenligne landstreffene med festivaler. det eneste man må bruke penger på er billettene, Om man vil drikke eller ikke er helt opp til en selv. Jeg var av økonomiske grunner ikke med på noe som helst transportmiddel, men jeg hadde det like kult som alle de andre jeg kjente. Skyss får man seg alltids til treff uansett. Derfor blir å kalle russetiden et "tåpelig opplegg for bortskjemte bærumsgutter" en lite gjennomtenkt påstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå