Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Håper de får det fett jeg, har en god del kompiser som skal. Var som dere i at jeg tenkte at russetia ikke var noen big deal, men så tok jeg en impulstur til Tryvann 25 og 26 april som forandret alt :p

 

Forby russetia? Tull. Det er riktignok et fåtall som lager kvalme, men det er netopp det som er greia - det er et fåtall, og langt i fra mange nok til at det er noe grunn i å forby hele russetia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du at jeg skal oppgi svaret i prosent?

 

Det måtte vært en såpass stor andel at det ble et ordentlig merkbart problem for vanlige folk under russetia, og det er det rett og slett ikke. At noen oppfører seg som idioter på byen i helgene er for eksempel ikke nok grunn til å forby alkohol, når majoriteten klarer og oppføre seg som folk.

Lenke til kommentar

Synes de fleste, oppfører seg bra jeg. Er selv russ og har ikke sett noe "skadelig" som har pågått. Kanskje drikke litt i offenligheten osv. , men det er en tradisjon for 13 års skolegang. Og det kan vi ikke ta ifra ungdommen.

 

De fleste har vært russ selv, og har gode minner fra det. Man treffer på så mange nye folk og opplever mye som man ikke hadde fått vis ikke man hadde vært russ.

Lenke til kommentar

Usj forby russetiden? Bare tull det! Å være russ var det beste faktisk, har aldri hatt det så morsomt eller gjort så mye sprøtt med venner før. Så nei behold russetiden, at folk vil ha den fjernet er bare teit. Når den er borte kommer de samme til å klage på at den var fin å ha.

lenge leve russen :tease:

Lenke til kommentar
Der var det mange håndfaste argumenter å ta tak i, gitt.

 

Kanskje ikke, men jeg synes i hvertfall det er en fin tradisjon og man får en bra avslutning :!:

Jeg kan ikke si at jeg angrer på noe det jeg gjorde i løpet av min russetid, hadde det flott med venner og klassen og traff mange nye folk.

Russetiden har jo eksistert lenge nå og så hvorfor fjerne den?

Lenke til kommentar
Akkurat. Etter eksamen er det mye død tid. Hvorfor ikke innføre en fest uke eller noe lignende isteden? Hvor skolen retter et sløvt øye mot fravær, forsinkelser og lignende? Man kan holde mange festlige arrangement både lokalt og på landsbasis.

 

Har de ikke hatt denne diskusjonen i årevis? Noen vil ha den før andre vil ha den etter. Hadde de kommet til en ordning så hadde det sikkert fungert flott :thumbup:

Men samtidig tenker jeg på dem som driver og klager over alt bråket russen lager nå før eksamen, tenk deg etter eksamen, da blir jo det sikkert enda mer kvalme fra enkelte :hmm:

Lenke til kommentar

Forby russefeiringen for ungdommer? Dummeste jeg har hørt. Det er en knapp mnd i året, og det synes jeg man skal få lov til. Bare gamle grettne gubber som absolutt skal ødelegge for ungdom hele tiden. Ihvertfall for en sånn ting. Er russ neste år selv, og det skal ikke du få ta ifra meg ihvertfall. Da skal det festes hardt!

 

MrMaker :thumbup:

Endret av MrMaker
Lenke til kommentar
De fleste vil vel ha den etter, men på grunn av det du nevner i bånn så ble russetiden flyttet, slik at den er før eksamen. Sannsynligvis for å roe den ned, men det har jo ikke skjedd, heller tvert i mot.

 

Det er jo liksom det, folk blir aldri fornøyd og de klager om akkurat det samme hvert år. Enten er russknutene for farlige, eller så er man for høylytt eller så oppfører man seg barnslig. Var russ i 07 hadde akkurat de samme diskusjonene med folk som man har idag. Håper i hvertfall russen koser seg og nyter tiden, at enkelte oppfører seg dårlig er dumt men det gjelder ikke alle.

 

Dessuten i år har jeg opplevd å bli kastet egg på, ikke av russen men av godt voksne mennesker. Var selv på et reunion for russ på høyden og der ble vi angrepet av en gjeng folk fra 25 + med egg. Har aldri sett så dårlig oppførsel fra voksne folk, de er jo verre enn russen. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Russetiden har jo eksistert lenge nå og så hvorfor fjerne den?

 

Fordi det har tatt helt av !?

 

Dessuten i år har jeg opplevd å bli kastet egg på, ikke av russen men av godt voksne mennesker. Var selv på et reunion for russ på høyden og der ble vi angrepet av en gjeng folk fra 25 + med egg. Har aldri sett så dårlig oppførsel fra voksne folk, de er jo verre enn russen. :thumbdown:

 

Sikkert noen som har blitt bombardert med egg selv av russen og ville ta igjen. Det er fullt forstålig selvom det var andre russ de heiv på.

Lenke til kommentar
Russetiden har jo eksistert lenge nå og så hvorfor fjerne den?

 

Fordi det har tatt helt av !?

 

Dessuten i år har jeg opplevd å bli kastet egg på, ikke av russen men av godt voksne mennesker. Var selv på et reunion for russ på høyden og der ble vi angrepet av en gjeng folk fra 25 + med egg. Har aldri sett så dårlig oppførsel fra voksne folk, de er jo verre enn russen. :thumbdown:

 

Sikkert noen som har blitt bombardert med egg selv av russen og ville ta igjen. Det er fullt forstålig selvom det var andre russ de heiv på.

 

hadde jeg løpt rundt i en russebukse på dette tidspunktet hadde jeg forstått det, men i dette tilfellet ble jeg kastet egg på mens jeg gikk i vanlige klær. Jeg er ikke russ i år jeg, jeg har vært russ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...