Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Jeg gjør ikke det. Om det hadde skjedd meg, så hadde jeg selvsagt krevd erstatning. Men, jeg hadde også passet godt på tingene mine. Vi får se i løpet av året om jeg selv klarer å passe på mobil, iPod og bærbar maskin som jeg drasser inn og ut fra skolegården hver dag.

 

Men jeg sier at det ikke nytter å komme her å klage på det, for det kommer ikke til å bli endringer med det første. Gir dere heller tips for å unngå å ødelegge utstyret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok ting kommer til å forandre seg, etterhvert. Vi på vår skole har ihvertfall vært enige fra dag en, at om det blir noen vannkriger eller at vi tar enkeltpersoner (som har bedt om det) skal vi alltid gi de sjansen til å legge fra seg alt av elektronikk før vi begynner. Russen taper jo akkurat like mye på det som den vi tar, dersom de krever erstatning.

Lenke til kommentar
Det blir som å stoppe 17 mai toget fordi det hindrer trafikken, eller avlyse okseløpet fordi folk blir trampa på av okser. Det ER faktisk relevant å dra festbremskortet. Dere gjør det til et større problem enn det faktisk er. Bruk hodet og vær litt kreative hvis dere vil unngå russen. Ikke gå med lær eller hvite T-skjorter hvis du vet at russen feirer på skolen din, og ta noen omveier/snarveier rundt hotspots hvor russen samler seg.

Menigmann skal ikke måtte tilpasse seg idiotien til en minioritet, men motsatt.

 

Det eneste argumentet dere har er at russefeiringen sjenerer den ellers så fredelige A4-tilværelsen deres med pek og fantestreker i 3 uker. Gud forby at noen andre mennesker skal komme inn i livet deres og feire liksom.

Det er ingen som har noe imot at russen feirer, bare måten de gjør det på.

 

Nå blir det selvfølgelig feil av tilhengere av russefeiringen å si at dere er pingler og trenger en ny ryggmargtransplantasjon. Vi skjønner selvfølgelig at ikke alle er fair game for russen, men hvor er empatien DERES? Jeg får ingen glede av russefeiringen lenger, men mener at alle har rett til å oppleve denne feiringen etter 13 år med skole. Hvorfor er dere så egoistiske at dere ikke unner folk dette?

Jeg unner ikke et fripass for å oppføre seg som en drittsekk en i måneds tid. Feire kan man gjøre uten å forsure livene til andre og gjøre hærverk for hundretusener av kroner.

 

Og om de ødelegger noe av utstyret ditt, så er det vel ikke noe problem å få de til å betale når du først er igang?

Neida, som regel aldri noe problem å snakke fornuft med en gjeng drita attenåringer.

 

Og har du opplevd av du har blitt totalt nedspylt av en russ noen gang, og at du var en "random" for dem? Hvis ikke, så vil jeg gjerne høre en historie om det. Som sagt tidligere så er jeg russ selv i år, men hadde aldri "spylt ned" en random, der går mine grenser. Det måtte isåfall vært en liten skvett om det skulle ha vært noe.

En skvett er fortsatt for mye.

 

Om laptopen din som ligger nedi en sekk klarer å bli såppas våt at den blir ødelagt, da er det jaggu meg godt gjort. Er du litt smart pakker du den enda bedre i disse sytten dagene, siden du er så redd for den. Det bør ikke være så vanskelig.

"Hvis du er så redd for å bli skutt, gå med skuddsikker vest."

 

Igjen, det er ikke vår jobb å ikke bli pøblet med.

 

Tydeligvis er du litt bitter på russen på grunn av handlingene de gjorde mot deg som liten.

Nei, nå får du gi deg. Jeg har allerede nevnt dette flere ganger, men du fortsetter å bruke de samme patetiske hersketeknikkene om igjen og om igjen. Det skader bare deg selv.

 

Uansett så syntes jeg at vi har blitt så hårsåre i det siste. Uff, vi tåler jo ikke en vannsprut lengre engang.

Mennesker tåler mye. Russen kan godt gå rundt å sparke folk litt forsiktig i skrittet uten at noen vil lide noen varige mén, men det betyr ikke at de bør gjøre det.

Lenke til kommentar
Det blir som å stoppe 17 mai toget fordi det hindrer trafikken, eller avlyse okseløpet fordi folk blir trampa på av okser. Det ER faktisk relevant å dra festbremskortet. Dere gjør det til et større problem enn det faktisk er. Bruk hodet og vær litt kreative hvis dere vil unngå russen. Ikke gå med lær eller hvite T-skjorter hvis du vet at russen feirer på skolen din, og ta noen omveier/snarveier rundt hotspots hvor russen samler seg.

Menigmann skal ikke måtte tilpasse seg idiotien til en minioritet, men motsatt.

 

Det eneste argumentet dere har er at russefeiringen sjenerer den ellers så fredelige A4-tilværelsen deres med pek og fantestreker i 3 uker. Gud forby at noen andre mennesker skal komme inn i livet deres og feire liksom.

Det er ingen som har noe imot at russen feirer, bare måten de gjør det på.

 

Nå blir det selvfølgelig feil av tilhengere av russefeiringen å si at dere er pingler og trenger en ny ryggmargtransplantasjon. Vi skjønner selvfølgelig at ikke alle er fair game for russen, men hvor er empatien DERES? Jeg får ingen glede av russefeiringen lenger, men mener at alle har rett til å oppleve denne feiringen etter 13 år med skole. Hvorfor er dere så egoistiske at dere ikke unner folk dette?

Jeg unner ikke et fripass for å oppføre seg som en drittsekk en i måneds tid. Feire kan man gjøre uten å forsure livene til andre og gjøre hærverk for hundretusener av kroner.

 

Og om de ødelegger noe av utstyret ditt, så er det vel ikke noe problem å få de til å betale når du først er igang?

Neida, som regel aldri noe problem å snakke fornuft med en gjeng drita attenåringer.

 

Og har du opplevd av du har blitt totalt nedspylt av en russ noen gang, og at du var en "random" for dem? Hvis ikke, så vil jeg gjerne høre en historie om det. Som sagt tidligere så er jeg russ selv i år, men hadde aldri "spylt ned" en random, der går mine grenser. Det måtte isåfall vært en liten skvett om det skulle ha vært noe.

En skvett er fortsatt for mye.

 

Om laptopen din som ligger nedi en sekk klarer å bli såppas våt at den blir ødelagt, da er det jaggu meg godt gjort. Er du litt smart pakker du den enda bedre i disse sytten dagene, siden du er så redd for den. Det bør ikke være så vanskelig.

"Hvis du er så redd for å bli skutt, gå med skuddsikker vest."

 

Igjen, det er ikke vår jobb å ikke bli pøblet med.

 

Tydeligvis er du litt bitter på russen på grunn av handlingene de gjorde mot deg som liten.

Nei, nå får du gi deg. Jeg har allerede nevnt dette flere ganger, men du fortsetter å bruke de samme patetiske hersketeknikkene om igjen og om igjen. Det skader bare deg selv.

 

Uansett så syntes jeg at vi har blitt så hårsåre i det siste. Uff, vi tåler jo ikke en vannsprut lengre engang.

Mennesker tåler mye. Russen kan godt gå rundt å sparke folk litt forsiktig i skrittet uten at noen vil lide noen varige mén, men det betyr ikke at de bør gjøre det.

Det var ikke deg jeg snakket til, var det? Og, en skvett gjør absolutt ikke like stor skade som å dynke en person nei? Det er ihvertfall ikke nok til å ødelegge noe annet enn lærbuksene dine.

 

Sånn helt på slutten så kan jeg innrømme at det er mye fornuftig i det du sier.. ;)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Enig med dere i noe av det dere sier, selvsagt. Jeg tenker ikke urimelig. Fåtallet er som sagt idioter, og klarer ikke å tenke flere enn en halv gang før de gjør noe. Slik som å sprute på en som sitter med en laptop på fanget. Da er det best å faktisk pansre utstyret sitt om man faktisk er redd for det.

 

Men en iPod og en mobil tåler da litt vann dere!

 

Uansett så syntes jeg at vi har blitt så hårsåre i det siste. Uff, vi tåler jo ikke en vannsprut lengre engang.

 

En er ikke hårsår fordi en ikke vil bli sprutet ned når en ønsker å være i fred...jeg finner det et ganske naturlig ønske egentlig.

Jeg forstår ikke hvorfor det er så inn i hampen vanskelig å akseptere at andre ikke vil/føler trangen/ønsker å ferie i samme grad som dere....

Lenke til kommentar

Å være russ har blitt et symbol på å drikke mer enn kroppen din klarer, ha tilfeldig sex og gi faen i skolen.

 

Det bør derfor avskaffes.

 

Det er et stort sosialt press på alle om at en MÅ være russ. Å ikke være med på den destruktive levemåten gjør at du blir sett på som en anti-sosial og kjedelig person.

 

Russen ødelegger for andre, ødelegger for seg selv, bruker masse av samfunnets ressurses, forsøpler, promoterer en usunn livsstil, promoterer en usunn holdning.

Endret av JoeTheLion
Lenke til kommentar
Å være russ har blitt et symbol på å drikke mer enn kroppen din klarer, ha tilfeldig sex og gi faen i skolen.

 

Det bør derfor avskaffes.

 

Det er et stort sosialt press på alle om at en MÅ være russ. Å ikke være med på den destruktive levemåten gjør at du blir sett på som en anti-sosial og kjedelig person.

 

Russen ødelegger for andre, ødelegger for seg selv, bruker masse av samfunnets ressurses, forsøpler, promoterer en usunn livsstil, promoterer en usunn holdning.

 

At det blir trøbbel med russen en og annen gang nekter jeg ikke nødvendigvis for, men syntes dette blir å skyte fugl med tsarbombe for å si det mildt.

 

Her du vært russ selv ? Det er egentlig veldig oppskrytt og ikke like "vilt" og farlig som folk skal ha det til. Det forventes sosialt sett kansje at alle skal være russ, men det går fint ann å ta det rolig i russetiden. Jeg kjenner folk som var ute en gang i uken og drakk gjerne 2-3 pils i russetiden uten å "bli sett ned på".

 

De negative sidene ved russetiden er ikke i mine øyne nok til å forby det. Skal vi forby alt som har noen negative sider ved saken blir listen lang

 

Jeg syntes det er negativt med hundeiere som ikke spar opp driten til hundene, skal vi forby hundehold i norge.

Jeg syntes det er negativt at folk sloss og får bank av fotbal "hooligans" eller "casuals" ,skal vi forby fotball i norge.

Jeg syntes det er negativt at folk kaster tyggis på bakken, skal vi forby tyggis ?

osv osv

Lenke til kommentar

Det blir feil hvis russen tar en helt random 9-åring, men som det har blitt skrevet her tusenvis av ganger. Ikke gre alle under en kam (eller var det "ikke skjær"?).

 

Det vil alltid være et mindretall som ødelegger, og som nok får det lettere for å gjøre slike ting når de er uniformert.

Lenke til kommentar

Synes JoeTheLion går littlangt. Jeg er selv russ og har vært på tjaa 3 russekroer? Den ene gangen drakk jeg ikke heller gitt. Det er ingen som har kommet bort til meg og lurt på hva faen som er galt med meg. Heller ikke de tre-fire i klassen min som har valgt å la være å delta. V er da voksne nok til å forstå at alt ikke er for alle, og de som velger å la være må få lov til det. Enig i at noen av russene kan gå litt for langt, men de 200 russene jeg døpte meg med for noen dager siden, og de 400 som var med å feiret den siste kroå er søren meg bare en konge gjeng som setter pris på en god fest, som en del uten røde bukser også setter pris på.

Lenke til kommentar

Enig trudel. Det er flere på skolen min som velger å ikke være russ. Jeg personlig kunne ikke brydd meg mindre, men jeg skal heller ikke skjule at det er noen idioter som ser på de som tapere av den grunn. Men hvem bryr seg om hva de mener? Hvertfall ikke de som har valgt å ikke være russ, og stort sett ikke resten av russen heller.

Lenke til kommentar

Jeg er russ. På min skole skal så godt som alle andre til landstreffet i Kongeparken til helgen. Dit skal ikke jeg. Først hadde jeg egentlig bestemt meg for å droppe det, fordi det ikke var noe for meg. Senere, etter en rekke andre russearrangementer, fant jeg ut at jeg faktisk kunne tenkt meg å reise dit. Men nå er det for sent. Billetter fåes kun på svartebørsen til latterlig høye priser (original pris var 1200,-, pris på svartebørs er alt fra 3000 kr til 5000 kr)

 

Så denne russen blir hjemme i helgen, heller med gode kompiser enn i Kongeparken. Mulig jeg virker særdeles egoistisk nå, men jeg fryder meg litt over at det er meldt regn og drittvær der til helgen. Da slipper jeg å bare høre positive historier som vekker misunnelse, når skolen begynner igjen på mandag.

 

Poenget mitt med å nevne dette i det hele tatt, er å vise at det faktisk ikke er alle russ som på død og liv må feste, bråke og herje med omgivelsene. Noen russ oppfører seg helt vanlig (nesten hvertfall), kanskje utenom noen harmløse knuter. Selv er jeg ikke med på "terror" mot yngre elever, eller hærverk på noen som helst måte. Man skal ikke la det gå ut over alle, at noen få individer tror de er immune mot folkeskikk og lover og regler når de tar på seg russebuksa om morgenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...