Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Det blir som å stoppe 17 mai toget fordi det hindrer trafikken, eller avlyse okseløpet fordi folk blir trampa på av okser. Det ER faktisk relevant å dra festbremskortet. Dere gjør det til et større problem enn det faktisk er. Bruk hodet og vær litt kreative hvis dere vil unngå russen. Ikke gå med lær eller hvite T-skjorter hvis du vet at russen feirer på skolen din, og ta noen omveier/snarveier rundt hotspots hvor russen samler seg.

 

Jeg kan ikke se hvordan du ser på det som et godt argument mot en revidering av russe-"tradisjonen"? Det er da nettopp dette som er problemet. Jeg har, som jeg tidligere har skrevet, ingen problemer med at folk kaster bort pengene sine på russetida, og drikker seg drita og raver rundt, folk må få ha det gøy på den måten de selv vil. Jeg har derimot noe i mot å risikere å bli nedspylt av russen med iPod og mobiltelefon i lommene og laptop og kamera i sekken. Jeg skal ikke behøve å måtte foreta endringer i mitt levesett disse søtten dagene bare for at noen andre skal kunne behandle russekortet som et frikort for å gjøre stort sett som de vil.

 

Det eneste argumentet dere har er at russefeiringen sjenerer den ellers så fredelige A4-tilværelsen deres med pek og fantestreker i 3 uker.

 

Skulle da tro det er dere som lever en A4-tilværelse dersom dere trenger denne tradisjonen som en unnskyldning for å feste midt i eksamenstiden.

Du får bare finne deg i det. Slik er det mange, mange før som har opplevd før deg.. ;) Om du er så vrang at du MÅ gå inn i ei mølje med russ med høy sjanse for å bli spylt ned så ber du nesten om det selv. Og om de ødelegger noe av utstyret ditt, så er det vel ikke noe problem å få de til å betale når du først er igang?

 

Og har du opplevd av du har blitt totalt nedspylt av en russ noen gang, og at du var en "random" for dem? Hvis ikke, så vil jeg gjerne høre en historie om det. Som sagt tidligere så er jeg russ selv i år, men hadde aldri "spylt ned" en random, der går mine grenser. Det måtte isåfall vært en liten skvett om det skulle ha vært noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg synes er litt kjedelig, er at alle forventer at man vil være russ når man går ut av videregående. Jeg skulle egentlig vært russ i år, men hadde et friår, så er ikke det før til neste år. Allikevel har jeg LITE lyst til å være russ. For all del, ha det kjekt og feire så masse dere bare kan, så lenge det ikke går på andres bekostning. Men russetiden frister liksom ikke lenger for min del, slik det en gang gjorde. Nesten litt kjipt. Noen andre som tenker slik?

Lenke til kommentar

Nja, både og. Men det har vært gøy så langt.

 

Angående vannspruting og sånn. Min erfaring er også at russen som regel tar folk de kjenner, og det kommer jeg sannsynligvis selv til å gjøre og. Jeg hadde aldri sprøytet klorvann på en mann i dress. Men pøbler finnes i alle grupper. Og uniformeringen gjør det lettere for pøblene og være drittsekker mot gud og hvermann.

Lenke til kommentar
Og om de ødelegger noe av utstyret ditt, så er det vel ikke noe problem å få de til å betale når du først er igang?

 

Så det er helt greit at de ødelegger laptoper, mp3spillere og kameraer til titusenvis av kroner? Du hadde ikke blitt litt sur engang? Du har aldri dokumenter på PC-en du ikke vil miste?

 

Og har du opplevd av du har blitt totalt nedspylt av en russ noen gang, og at du var en "random" for dem? Hvis ikke, så vil jeg gjerne høre en historie om det. Som sagt tidligere så er jeg russ selv i år, men hadde aldri "spylt ned" en random, der går mine grenser. Det måtte isåfall vært en liten skvett om det skulle ha vært noe.

 

Ja, da jeg som ungdomsskoleelev tok bussen til skolen ble jeg flere ganger offer for russen i sine russebiler som sakka ned ved stoppet mitt og spruta meg ned med vanngeværene sine. En gang var de fylt med øl, en annen gang fikk jeg også egg forsøkt hevet etter meg, men klarte å hoppe unna.

 

Jeg kjente ingen av de på de bilene.

Lenke til kommentar
Det jeg synes er litt kjedelig, er at alle forventer at man vil være russ når man går ut av videregående. Jeg skulle egentlig vært russ i år, men hadde et friår, så er ikke det før til neste år. Allikevel har jeg LITE lyst til å være russ. For all del, ha det kjekt og feire så masse dere bare kan, så lenge det ikke går på andres bekostning. Men russetiden frister liksom ikke lenger for min del, slik det en gang gjorde. Nesten litt kjipt. Noen andre som tenker slik?
Faktisk tror jeg mange tenker slik, men veldig få tør å "skille seg ut". De blir heller med og later krampeaktig som om det hele er kjempefett, som om det er livets endelige høydepunkt hvor de kan drikke seg dritings og feste "all night long" i et evig ecstasy. Falske folk rett og slett, det kryr av dem i russetiden. Det vil kanskje føles litt rart når "alle" har russedrakt men ikke du, men jeg mener, hvorfor gidde? Hvis du ikke har lyst, hvorfor gidde? Synes ikke gruppementaliteten burde presse deg til å bli russ, du ser jo som regel ikke mange fra videregående igjen uansett. No offence til de som velger å være russ altså, sier bare at de som ikke har lyst ikke burde være det.
Lenke til kommentar
Og om de ødelegger noe av utstyret ditt, så er det vel ikke noe problem å få de til å betale når du først er igang?

 

Så det er helt greit at de ødelegger laptoper, mp3spillere og kameraer til titusenvis av kroner? Du hadde ikke blitt litt sur engang? Du har aldri dokumenter på PC-en du ikke vil miste?

 

Og har du opplevd av du har blitt totalt nedspylt av en russ noen gang, og at du var en "random" for dem? Hvis ikke, så vil jeg gjerne høre en historie om det. Som sagt tidligere så er jeg russ selv i år, men hadde aldri "spylt ned" en random, der går mine grenser. Det måtte isåfall vært en liten skvett om det skulle ha vært noe.

 

Ja, da jeg som ungdomsskoleelev tok bussen til skolen ble jeg flere ganger offer for russen i sine russebiler som sakka ned ved stoppet mitt og spruta meg ned med vanngeværene sine. En gang var de fylt med øl, en annen gang fikk jeg også egg forsøkt hevet etter meg, men klarte å hoppe unna.

 

Jeg kjente ingen av de på de bilene.

Om laptopen din som ligger nedi en sekk klarer å bli såppas våt at den blir ødelagt, da er det jaggu meg godt gjort. Er du litt smart pakker du den enda bedre i disse sytten dagene, siden du er så redd for den. Det bør ikke være så vanskelig.

 

Og ja, jeg hadde blitt sur ja, om jeg var deg. Jeg hadde krevd erstatning. Å redde dokumenter fra en PC er noe jeg skulle ha klart å ordne i ettertid. Om de ikke dypper hele sekken din nedi vann, da.

 

Tydeligvis er du litt bitter på russen på grunn av handlingene de gjorde mot deg som liten. Jeg som 18 åring ser på ungdsomsskoleelever som små drittunger, så det blir noe annet. Men jeg hadde personlig aldri tatt en unge som virket redd, og ikke har vært frekk mot oss osv.

 

Men som sagt, det er alltid noen pøbler som gir faen i hva de gjør. Det beste er å ta igjen mot dem, det gjorde vi når vi gikk på ungdomsskolen! :new_woot:

Lenke til kommentar

Dersom min data hadde blitt ødelagt om en russ eller flere hev vann på den, spiller det ingen rolle hvor godt jeg har pakket den inn. Russen har fortsatt ødelagt dataen min. Og jeg er ikke bitter i det hele tatt pga noe russen har gjort mot meg tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg mener at om jeg sitter en plass med dataen på fange, med dataen i ei veske, mobilen inntil øret eller ipoden i lomma, og den blir ødelagt pga vanning av russen så er den ødelagt pga vanning av russen, ikke pga jeg ikke har pakket den godt nok inn.

Lenke til kommentar
Obvious troll is obvious. Skulle man tro ihvertfall, men ser at det er mange idioter her.

Hvem er idioter?

 

Jeg mener at om jeg sitter en plass med dataen på fange, med dataen i ei veske, mobilen inntil øret eller ipoden i lomma, og den blir ødelagt pga vanning av russen så er den ødelagt pga vanning av russen, ikke pga jeg ikke har pakket den godt nok inn.

Selvfølgelig. Men istedet for å komme her å klage på at russen kanskje vil skade utstyret ditt, ville jeg heller ha passet mer på det. Det er ihvertfall noe som hjelper! ;) Og du må ikke friste folk til å sprute på deg heller! For meg nå så virker det som du liker å sitte ute i friminuttene med alt det elektriske utstyret ditt som et levende mål. Uansett, det beste tipset mitt er fremdeles å passe bedre på utstyret i tiden fremover nå. Pakk det inn!

Lenke til kommentar
Neivel? Så om du pakker den inn i ei lomme som er impregnert eller er vanntett så hjelper ikke det mener du?

 

Og en PC tåler litt mere enn dere tror.

 

Poenget er at det skal ikke være nødvendig for vanlige folk som ikke er med på feiringen å "pansre" sitt elektroniske utstyr i "frykt" for å få det ødelagt. Jeg går rundt med PC nå og har ikke sikret den mot vannmengder, bortsett fra paraply som beskytter fallende regn ovenifra.

 

Selv har jeg vært russ, selv har jeg aldri vært utsatt for "russe-sprell", bortsett fra når jeg var russ selv og har ikke et horn i siden på dem, og dersom enkelt individer av russ hadde ødelagt noen av tingene mine eller plaget meg på annen måte, hadde det vært en privat erstaningsak mellom meg og individet.

Lenke til kommentar
Tydeligvis er du litt bitter på russen på grunn av handlingene de gjorde mot deg som liten. Jeg som 18 åring ser på ungdsomsskoleelever som små drittunger, så det blir noe annet. Men jeg hadde personlig aldri tatt en unge som virket redd, og ikke har vært frekk mot oss osv.

 

Jeg er på ingen måte bitter, jeg bare mener vi (det norske samfunnet) må revidere vårt syn på feiringa, og påpeker at jeg mest sannsynelig ikke hadde blitt sprutet ned med vann og øl mens jeg ventet på skolebussen dersom vi hadde klart å slutte med alle tåpelighetene som er "en del av tradisjonen".

Lenke til kommentar
Obvious troll is obvious. Skulle man tro ihvertfall, men ser at det er mange idioter her.

Hvem er idioter?

 

Jeg mener at om jeg sitter en plass med dataen på fange, med dataen i ei veske, mobilen inntil øret eller ipoden i lomma, og den blir ødelagt pga vanning av russen så er den ødelagt pga vanning av russen, ikke pga jeg ikke har pakket den godt nok inn.

Selvfølgelig. Men istedet for å komme her å klage på at russen kanskje vil skade utstyret ditt, ville jeg heller ha passet mer på det. Det er ihvertfall noe som hjelper! ;) Og du må ikke friste folk til å sprute på deg heller! For meg nå så virker det som du liker å sitte ute i friminuttene med alt det elektriske utstyret ditt som et levende mål. Uansett, det beste tipset mitt er fremdeles å passe bedre på utstyret i tiden fremover nå. Pakk det inn!

 

Jeg kommer ikke her å klager på russen. Jeg eg russ selv, og mener at hvem som helst kan gå rundt med musikk på øyra uten at det skal være en fare for at det blir ødelagt. Spesielt ikke hvis de er en helt tilfeldig person. Dersom en person ypper seg på russen og sier rett ut at de vil ha krig så får de heller tenke seg om å la mobilen ligge hjemme.

Lenke til kommentar

Enig med dere i noe av det dere sier, selvsagt. Jeg tenker ikke urimelig. Fåtallet er som sagt idioter, og klarer ikke å tenke flere enn en halv gang før de gjør noe. Slik som å sprute på en som sitter med en laptop på fanget. Da er det best å faktisk pansre utstyret sitt om man faktisk er redd for det.

 

Men en iPod og en mobil tåler da litt vann dere!

 

Uansett så syntes jeg at vi har blitt så hårsåre i det siste. Uff, vi tåler jo ikke en vannsprut lengre engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...