trudel Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Alle som har gått for langt i mitt lokalmiljø er blitt anmeldt. Politiet kommer til hver skole og forteller enkelt og greit hva de tolererer og hva som kan gi alvorlige følger, både ang. russeknuter, russekriger og russefeiringer. Hva annet kan de gjøre? Personlig synes jeg ikke det er behov for å gjøre noe mer, ettersom russen her omkring oppfører seg veldig bra, hvordan det er andre plasser kan jeg ikke uttale meg om. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Russefeiringa er uten tvil oppskrytt og harry, men jeg vil ikke forby den av den grunn. Folk får bruke pengene sine som de vil, så lenge jeg slipper å være med. Skulle egentlig vært russ i år, men jeg drar heller til kompiser for å drikke og å ha det gøy, med vanlige klær, enn å være med på alt dette styret. Når jeg ser hvordan folk kommer på skolen, og hvor mye folk stresser (kan godt hende dette varierer rundt om i landet) med disse søtten dagene, er jeg glad jeg ikke er med på det. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Altså, det er en fin tid å se tilbake på. Jeg var russ i fjor, og er russ igjen i år. Og ja, jeg savnet russetida ganske mye når jeg var ferdig i fjor, selv om jeg ikke var med på så mange treff. I år er jeg med på mere, og det er jo fett. Men dette er vel opp til hver enkelt, men personlig tror jeg dette blir en tid jeg ser tilbake på, og kommer til å huske lenge, og muligens savne. Deilig å avslutte året med å gi litt faen! Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Er faktisk ganske enig i mye av det Master_Chef sier Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Det er generelt dumt å avslutte VG3 med gi-faen holdning. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Absolutt, men etter den 17. så skjerper man seg igjen! Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Du endrer ihvertfall standpunkt fort. Det skal du ha. Fra vrede og skambank til gøy og moro. Vrede og skambank er konsekvenser når ting eskalerer. Hvis noen kids spruter vann på russen, spruter de tilbake. Hvis de gjenger seg opp, så bør ikke russen gjemme seg som noen feiginger. Hvis noen hadde hærpa bilen f. eks. hadde det blitt skambank, men ellers holder man seg til vanngevær og egg. Jeg har aldri vært forbanna på russen for at de dynker meg i vann og egg, hiver meg på vannet, eller kidnapper og slipper meg av flere kilometer unna hjemmet mitt uten sko da jeg var mindre. Jeg ble ganske enkelt tatt av russen, er ikke noe spesielt med det. Gøy var det og. Mennesker som er redd for russen overdriver fullstendig, med mindre det er verdens undergang å få vann på skjorta eller softis i trynet. Såpass må du tåle. Lenke til kommentar
trudel Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hadde det vært meg som hadde blitt tatt av russen, både med vann og egg, og spesielt dersom de hadde tatt meg med flere kilometer hjemmefra og latt meg være der, hadde jeg vært redd. Folk er forskjellige, og det bør russen huske på. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Enig med trudel... Det er ikke alle som synes det er like morsomt. Jeg tror de fleste russ skjønner det, og generelt sett spøker med folk man kjenner. Softis i tryne, egg kasting, kidnapping, kaste randoms på sjøen osv er ikke greit. Hadde det skjedd med meg at jeg IKKE synes det hadde vært "gøy". Folk er forskjellige og det må du også akseptere. Ta derfor folk du kjenner og vet vil "like det". Noen er helt garantert redd for russen også og da er det ikke like morro. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Nå har ikke jeg lest mer enn første siden så kan hende det er sagt før: Hvorfor er ikke russefeiringen ETTER eksamen?? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg har aldri vært forbanna på russen for at de dynker meg i vann og egg, hiver meg på vannet, eller kidnapper og slipper meg av flere kilometer unna hjemmet mitt uten sko da jeg var mindre. Jeg ble ganske enkelt tatt av russen, er ikke noe spesielt med det. Gøy var det og. Mennesker som er redd for russen overdriver fullstendig, med mindre det er verdens undergang å få vann på skjorta eller softis i trynet. Såpass må du tåle. Man må da vitterlig ikke finne seg i at mennesker kjører rundt i søttendagersbilene sine og spruter vann på deg, eller hiver softis i trynet på deg? At noen i det hele tatt mener at russen fortjener et "frikort" i disse søtten dagene er da helt bak mål! Lenke til kommentar
trudel Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Enig der. Vi har evt. matteeksamen fra 14 mai og fremføringen den 19. Akkurat som det ikke var nok med at det var matte liksom. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg har aldri vært forbanna på russen for at de dynker meg i vann og egg, hiver meg på vannet, eller kidnapper og slipper meg av flere kilometer unna hjemmet mitt uten sko da jeg var mindre. Jeg ble ganske enkelt tatt av russen, er ikke noe spesielt med det. Gøy var det og. Mennesker som er redd for russen overdriver fullstendig, med mindre det er verdens undergang å få vann på skjorta eller softis i trynet. Såpass må du tåle. Man må da vitterlig ikke finne seg i at mennesker kjører rundt i søttendagersbilene sine og spruter vann på deg, eller hiver softis i trynet på deg? At noen i det hele tatt mener at russen fortjener et "frikort" i disse søtten dagene er da helt bak mål! Nei. Det syntes ikke jeg. Om du er mann nok så tar du igjen! Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Det spørs hva du mener med å ta igjen. Du har selvfølgelig lov til å ta hevn med samme mynt. Er ingen som stopper deg i å kødde med russen, så lenge det er lovlig. Brutale angrep med bruk av vold eller hærverk er ikke lov f. eks. Og jo, xboffen: vann eller iskrem vil ikke skade deg. Suck it up. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Så du hadde bare reagert med et smil og en tommel opp dersom du, på veien til skolen, jobben, hjem eller lignende hadde fått en is i tryne og blitt spruta ned med vann? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Nå setter du det veldig på spissen. Poenget er at det ikke er det værste som kan skje med deg. Hvilken skade kan litt iskrem eller vann gjøre deg på sommeren? En såppas liten spøk må nesten folk tåle før de begynner å sutre og klage syntes jeg. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Så du hadde bare reagert med et smil og en tommel opp dersom du, på veien til skolen, jobben, hjem eller lignende hadde fått en is i tryne og blitt spruta ned med vann? Jeg opplevde at en russ sprutet vann med klor, på en skreddersydd dress jeg hadde. Det skjedde natt til 1. Mai, etter frem og tilbake endte det opp med at personen måtte betale meg det dressen kostet. Jeg kan si det slik at personen aldri kommer til å sprute noe som helst på andre. Når de skal drive på slik er jeg helt enig at det burde forbys. Tar man vekk russe-kostymene mister de nok fort interessen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Ja, enig at det blir litt drøyt når de blander ut vannet med piss, klor og annet faenskap. Men dog. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Ja ta nå fra ungdommen russetiden! La det være ulovlig å ha det gøy ved å kle seg uvanlige tøy for å vise at du er avgangselev, og la det nå for all del bli ulovlig å feire at en er ferdig med 13 års skolegang! Når vi først er i gang, hvorfor ikke bare gjøre det ulovlig med alkohol i landet? I russetiden er media ekstra vaktbikkjer etter russen, og setter ALLTID russen i et dårlig lys! Politiet later også til å ha fordommer. Det er ikke alle russ som finner glede i å kaste egg på andre biler, kidnappe yngre elever og drikke til en stuper. Hvorfor skal man alltid gre alle over en kam? Å sitte og være en bedreviter, som driter i om det er enkelte individer som står for sjauen, og som da ønsker å straffe alle for dette, er arrogant til tusen! Flertallet av russ er fredelige, og har ikke behov for å gjøre skade på offentlig eiendom, eller drikke seg helseløs! Eller synes dere kanskje at det er støtende å se en russ gå en hel skoledag med ski på bena, eller gjennomføre andre av de harmløse knutene? Og hvorfor skal en fjerne hele russetida? Det holder da for pokker med å fjerne uro-momentene! Det er sjeldent jeg blir forbanna når jeg leser på forumet, men akkurat nå klarer jeg ikke å holde tilbake! Gjør det heller ulovlig å mekke store støyende russebiler/busser, og ulovliggjør diverse knuter, men ikke gå så langt og si at HELE russetiden skal forsvinne! Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Woo, 13 års skolegang. Skal de feste sammenhengende i én måned ved neste milepæl også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå