Gå til innhold

Vi bør forby Russefeiringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bor jo i kommunen der det er "værst" jeg da, Bærum.

Hadde jo den hendelsen hvor folk knuste masse ruter i en buss og noen slåss litt, men ellers var det lite. Skjedde mere den gangen jeg var russ. Da var det en kar som fikk skikkerlig deng og faktisk faren til en bekjent av meg fikk seg noen på tryne av en eller annen grunn.

 

Den gangen var det faktisk noen som ikke var russ som lagde bråk, noen eldre karer som var med en buss ut å "rulle".

Lenke til kommentar
Årets Russefeiring var historiens verste! Og jeg skjønner ikke helt hvorfor vi har en slik elendig dårlig feiring. Vi burde forby denne feiringen før det riktig går galt med ungdommen.

Vi burde forby Russefeiringen slik som vi forbyr nyttårsrakettene, begge er samfunnsonder. Politikere med litt vett burde ha gjort dette for lenge sida! :hmm:

 

Herregud, la nå oss få en ordentlig avsluttning på 12 års skole da. Dessuten så finnes det russ som oppfører seg også, skal de få lide av at det finnes drittsekker?

 

Jeg ser på deg som den typen som vil forby alt som er "farlig". I dine øyne skal vel alle sitte i huset sitt, ikke ha på tven fordi det kan påvirke oss ille. Helst skal vi sove, spise og drite. Thats it :thumbdown:

Lenke til kommentar
Årets Russefeiring var historiens verste! Og jeg skjønner ikke helt hvorfor vi har en slik elendig dårlig feiring. Vi burde forby denne feiringen før det riktig går galt med ungdommen.

Vi burde forby Russefeiringen slik som vi forbyr nyttårsrakettene, begge er samfunnsonder. Politikere med litt vett burde ha gjort dette for lenge sida! :hmm:

 

Herregud, la nå oss få en ordentlig avsluttning på 12 års skole da. Dessuten så finnes det russ som oppfører seg også, skal de få lide av at det finnes drittsekker?

 

Jeg ser på deg som den typen som vil forby alt som er "farlig". I dine øyne skal vel alle sitte i huset sitt, ikke ha på tven fordi det kan påvirke oss ille. Helst skal vi sove, spise og drite. Thats it :thumbdown:

Hahaha. "Helst skal vi sove, spise og drite" :!:

Men det er sant, hva er det med dere folk som vil forby alt som kan være litt morsomt her i norge?

Ikke skyld på at ting blir knust og folk slåss.

 

For det første så er det minoriteten som gjør dette, og for det andre så skjer det hver enste helg ute på byen. Enten det er noen idioter i form av ungdom eller om det er idioter i form av voksne godt over 40!

Så bare lukk kjeften og prøv å ikke gjøre norge mer kjedelig enn det allerede er.

 

Jeg er 18 år og jeg sier ikke dette fordi jeg skal være russ, (jeg skal ikke være russ),

jeg sier dette fordi det er sant.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar
Årets Russefeiring var historiens verste! Og jeg skjønner ikke helt hvorfor vi har en slik elendig dårlig feiring. Vi burde forby denne feiringen før det riktig går galt med ungdommen.

Vi burde forby Russefeiringen slik som vi forbyr nyttårsrakettene, begge er samfunnsonder. Politikere med litt vett burde ha gjort dette for lenge sida! :hmm:

Forresten, jeg regner med du er ganske ung enda siden du kaller deg for gamern1337. Så enten mener du dette fordi du ikke har noen venner og vil forby alt som de andre gjør fordi du ikke er med på det, eller så vet jeg ikke.

 

Uansett, synes det er litt tidlig å oppføre seg som en gammel mann som sitter og er irritert på alle ting som ikke en gang angår han selv. :!:

Får vel bare le av dere som ikke skjønner bedre.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar
For det første så er det minoriteten som gjør dette, og for det andre så skjer det hver enste helg ute på byen. Enten det er noen idioter i form av ungdom eller om det er idioter i form av voksne godt over 40!

Så bare lukk kjeften og prøv å ikke gjøre norge mer kjedelig enn det allerede er.

 

Er stort sett enig i alt du skriver gutt, men ikke sutre over at Norge er så kjedelig, den leksa der er bare patetisk. Vi er helvetes heldige som bor her i Norge, vi har alle vunnet i lotto. Så ikke kom her å klag på at du kjeder deg, fordi du slipper å jobbe 16 timers skift på en fabrikk som produserer et eller annet dritt til vestens svarte forbrukshull :)

Lenke til kommentar

Skal vi forby julebord også da...

Jeg har kommet i bråk på byen flere ganger pga fulle 40-60 åringer som driver å oppfører seg som idioter.

Har aldri kommet i bråk med russ før, selv ikke da jeg var russ eller når jeg var med russebussen til søsteren min med ut, nettopp i dette "helvetes året/kullet" som var i år.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
For det første så er det minoriteten som gjør dette, og for det andre så skjer det hver enste helg ute på byen. Enten det er noen idioter i form av ungdom eller om det er idioter i form av voksne godt over 40!

Så bare lukk kjeften og prøv å ikke gjøre norge mer kjedelig enn det allerede er.

 

Er stort sett enig i alt du skriver gutt, men ikke sutre over at Norge er så kjedelig, den leksa der er bare patetisk. Vi er helvetes heldige som bor her i Norge, vi har alle vunnet i lotto. Så ikke kom her å klag på at du kjeder deg, fordi du slipper å jobbe 16 timers skift på en fabrikk som produserer et eller annet dritt til vestens svarte forbrukshull :)

Når jeg sier prøv å ikke gjør norge mer kjedelig enn det er så mener jeg slutt å prøv å forby alle ting som er utenom penger og jobb. Vet vi er heldige som bor i norge, tro meg. :)

Er ikke en dum sossegutt, kan litt om åssen ting fungerer her i universet.:p

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg synes hele russetradisjonen er så tåpelig som den kan bli, man må bare le. Siden 8 klasse har jeg fått stygge blikk og blitt baksnakka fordi jeg drakk og festa i helgene. Klassekameratene mine fortalte meg hvor stor en tulling jeg var som drakk, jeg kom aldri til å bli noe, og de skulle ihvertfall aldri begynne å drikke. Så kommer siste tida på videregående. Jeg har festa fra meg og bruker hver ledige time på å lese eller gjøre lekser, mens resten har nettopp oppdaget at de er 18 år og tror de plutselig har all verdens frihet. De drikker som noen idioter, og oppfører seg dertil. Karakterene deres går nedover, de blir veldig fort veldig skolelei og noen dropper til og med ut. Det hele toppes selvfølgelig under russefeiringen

 

Kan ikke si annet enn at jeg koser meg, men for en idiotisk tradisjon.

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar
Da har vi det gående igjen. Politiet har allerede reagert på russen:

 

http://www.dagbladet.no/2009/04/12/nyheter...russen/5713174/

 

Hva slags elendighet tror dere russen vil finne på i år?

Er det mulighet til å finne ut hva slags "uortodoks" kontroll russen hadde?

 

Om dette bare er den standardknuta man får for å stå med hårføner og refleksvest, synes jeg politiet tar det for alvorlig.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
For det første så er det minoriteten som gjør dette, og for det andre så skjer det hver enste helg ute på byen. Enten det er noen idioter i form av ungdom eller om det er idioter i form av voksne godt over 40!

Så bare lukk kjeften og prøv å ikke gjøre norge mer kjedelig enn det allerede er.

 

Er stort sett enig i alt du skriver gutt, men ikke sutre over at Norge er så kjedelig, den leksa der er bare patetisk. Vi er helvetes heldige som bor her i Norge, vi har alle vunnet i lotto. Så ikke kom her å klag på at du kjeder deg, fordi du slipper å jobbe 16 timers skift på en fabrikk som produserer et eller annet dritt til vestens svarte forbrukshull :)

Det at et samfunn har det bra materielt sett og rettighetsmessig trenger da ikke nødvendigvis å bety at det ikke kan være kjedelig? Det at vi lever i et så velregulert og sikkert samfunn er på mange måter bra, men samtidig så har du baksiden, at nettopp dette kan gjøre at livet lett kan virke for forutsigbart og kjedelig.

 

Gjeninnfør éndagersrussefeiringen for å feire at man er blitt fornuftig i stedet.

Nøyaktig hvordan skulle man gjort dette? Russefeiringen som den er idag er ikke noe som er blitt innført.

Lenke til kommentar
For det første så er det minoriteten som gjør dette, og for det andre så skjer det hver enste helg ute på byen. Enten det er noen idioter i form av ungdom eller om det er idioter i form av voksne godt over 40!

Så bare lukk kjeften og prøv å ikke gjøre norge mer kjedelig enn det allerede er.

 

Er stort sett enig i alt du skriver gutt, men ikke sutre over at Norge er så kjedelig, den leksa der er bare patetisk. Vi er helvetes heldige som bor her i Norge, vi har alle vunnet i lotto. Så ikke kom her å klag på at du kjeder deg, fordi du slipper å jobbe 16 timers skift på en fabrikk som produserer et eller annet dritt til vestens svarte forbrukshull :)

Det at et samfunn har det bra materielt sett og rettighetsmessig trenger da ikke nødvendigvis å bety at det ikke kan være kjedelig? Det at vi lever i et så velregulert og sikkert samfunn er på mange måter bra, men samtidig så har du baksiden, at nettopp dette kan gjøre at livet lett kan virke for forutsigbart og kjedelig.

 

Gjeninnfør éndagersrussefeiringen for å feire at man er blitt fornuftig i stedet.

Nøyaktig hvordan skulle man gjort dette? Russefeiringen som den er idag er ikke noe som er blitt innført.

 

Nei, det er ukultur som det tjenes masse penger på, du ahr rett. Tåpelig tradisjon =)

Lenke til kommentar
Selvsagt er russefeiringen noe som har blitt innført.

Opprinnelsen til dagens russefeiring ble kanskje innført i sin tid, men hvis du leser hva jeg skriver så spesifiserer jeg at jeg prater om dagens versjon av russefeiringen. Jeg etterlyste måter man kunne regulere dette på, fordi jeg ikke ser noen hensiktsmessig måte å gjøre det på fra statlig hold. Hvis det stemmer som jeg tror at det er tilnærmet umulig å kontrollere dette gjennom lovgivning svekker dette også innlegget til Skugga, som fremstilte det som om det bare skal et politisk vedtak til for å forandre dette.

 

Mener du at russefeiringen slik vi kjenner den i dag bare er noe som har utviklet seg fra gammle trdisjoner?

Ja.

 

I så fall, hvorfor er det så umulig å gå tilbake til de gamle tradisjonene?

Det er ikke umulig, men det skal vanskelig gjøres å regulere dette gjennom lover. Hvis man skal ha noen som helst slags form for sjanse for å stoppe ungdommen fra å feire russetiden må man få til en holdningsendring blant ungdommen. Holdningene blant ungdom reguleres ikke av lovverket.

Lenke til kommentar

Lat ja... :roll: Har du hørt om å bli lei av å gjennta seg selv? Men ok, skal se hvor mange linjer det blir.

 

1) Forby produksjon av russeklær og andre russeefekter. 2) Stans ordningen med at russer kan holde avtalte fester. 3) Fjern alle russearangemanger fra det fastsatte 17. Maiprogrammet.

 

Der har du alt satt en kraftig fot ned. Dersom noen nå skal leke russ så må de kjøpe noen kjeledresser og male på dem selv og de får arragere festene selv uten tillatelse vell vitene om at offentlig fyll på gaten eller i parker er noe de kan bli straffet for. Så får de arrangere togene sine selv ettersom det ikke lenger har plass i arrangemanget av barnetog, folketog og taler.

 

Tror de fleste ville mistet interessen allere der ettersom de måtte ordne alt sammen selv og uten offentlighetens oppmerksomhet. Og litt etter litt ville det dødd ut av seg selv. Så hadde det jo ikke skadet å bli mye strengere på offentlig drikking, herværk ol.

 

Din tur. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...