glenntore Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 overskrifta sier vel det meste? noen som har en teori? håper ikke hele magnet hjulet og allt det der må kjøpes nytt:( Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Mulig CDI'n har gått.. Sjekk uansett etter evt. løse ledninger.. Endret 21. mai 2008 av gilera Lenke til kommentar
Patz Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hvilken modell er det? Elektronisk tenning eller stifter? Jeg regner med at du vet at godset på pluggen må holdes mot jord når du sjekker for gnist? (F.eks mot sylinder). Lenke til kommentar
glenntore Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Hvilken modell er det? Elektronisk tenning eller stifter? Jeg regner med at du vet at godset på pluggen må holdes mot jord når du sjekker for gnist? (F.eks mot sylinder). det er en derbi atlantis bullet. ja jeg satte den mot sylinderen. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Når tennpluggen min ikke gnista var det fordi jeg hadde små starta lett mc'n så mye. Så den hadde blitt full av olje eller noe sånt. Prøve å varme den opp, men funka ikke. Kjøpte 3 nye plugger, og jeg har slutta med små startinga. Lenke til kommentar
tommyher Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Coilen kan ha hoppet ut av vinduet og ned på betongen xD Lenke til kommentar
simmiz Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Kjøp deg ny plugg å prøv, koster ca 40 kr for en ny en. Er ikke uvanlig at en plugg ikke gnister akkurat Lenke til kommentar
Patz Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Skal ikke være nødvendig å kjøpe en ny plugg. Dersom en plugg ikke gir gnist i det hele tatt, så er det i de fleste tilfellene sterk soting mellom kontaktpunktene. Vask pluggen i varmt vann med avfetting, og slip litt med fint smergelpapir på kontaktpunktene. Dersom du er i tvil om pluggen er defekt, så ta et ohmmeter (multimeter), og mål om du har kontakt mellom toppen av pluggen og elektrodespissen. Dersom du har en std. plugg så bør det være tilnærmet 0 ohm, har du en resistorplugg så vil det være litt motstand. Om du ikke får kontakt, så er pluggen defekt. Er pluggen i orden, så sjekk om du har gjennomgang i tennspolen ved å ohme på hver ende (se koblingsskjema). Dersom du har det, så er det trolig at det er CDI eller coil som er gåen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå