Gå til innhold

Zepto Znote 6224W-test av DinSide

Anbefalte innlegg

Følte bare jeg måtte poste det her, for det var så utrolig deilig å få en bekreftelse på at det ikke er meg det er noe galt med som misliker denne søppelmaskina.

Betalte rundt 14.000,- for min 6224W, og jeg bruker den ikke lenger en gang.

Jeg lar testen til DinSide si sitt, trenger ikke si noe mer.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=527938

Ufattelig surt å brenne bort 14.000,- på noe jeg ikke bruker engang.

Noen som vil kjøpe? :D

Diskuter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg peker å ler av alle som kjøper seg laptop for å spille egentlig. hvis du har det problemet at du bare må ha en laptop fordi du spiller hos venner, hadde jeg heller kjøpt meg et lite kabinett og bygd en spillmaskin av et microATX hovedkort. + en 15"-17" skjerm.

det at kjøleløsninga ikke klarer å kvitte seg med varmen generert er jo bare mer tragisk. da det bare beviser at komponentene ikke er ment for mobilt bruk egentlig.

Lenke til kommentar

Ja det er et godt poeng at maskinen blir for varm og at dette absolutt ikke er bra. Jeg ville nok heller ikke anbefalt noen å kjøpe den, og det er ut i fra mine erfaringer med 6214W som Dinside sier er en bedre maskin med tanke på varme. Ellers synes jeg dog det var en fryktelig dårlig test. Det virket som om de bare ladet opp til å skulle slakte den hele veien og ikke gadd å objektivt beskrive maskinens fordeler særlig grundig siden de likevel skulle gi den en dårlig karakter. Oppsummeringen er et godt eksempel; her er visstnok det eneste positive med maskinen at den har anstendig ytelse. Maskinen har, så vidt jeg vet, den beste 3d-ytelsen du kan få i en 14.1", og da føler jeg at anstendig kanskje er å legge listen litt høyt. Også argumentet om at siden man må bære med seg strømadapter kan man like godt kjøpe en 15" finner jeg merkelig. Maskinen fyller jo etter min mening helt klart en egen nisje som 15 tommere ikke passer inn i, og at kraftigere ytelse sammen med mindre størrelse og vekt går ut over batteritiden er jo naturlig og noe man må regne med.

Jeg mener at det hadde vært mer fordelaktig å objektivt vurdere maskinens for- og bakdeler (herunder også varmeproblemene), og så til slutt si at til tross for at maskinen har ekstremt god 3d-ytelse for sin størrelsesklasse så kan de ikke anbefale noen å kjøpe en maskin med så alvorlige varmeproblemer. Slik den står nå er jeg redd for at mange vil ha problemer med å ta den alvorlig.

Hmm ved nærmere ettertanke er det kanskje bare jeg som ikke er vant til kvalitetsnivået på Dinsides tester.

Lenke til kommentar

Det er en standard dårlig test fra DinSide's side (...), men de har iallfall helt rett i at kvalitetsfølelsen og kjøleløsning/varmeutvikling er helt på trynet.

Ikke pek og le på meg for at jeg kjøpte den. Planen var liksom ikke å sitte å spille uansett hvor jeg er, men skulle ha en liten laptop, 14" passet utmerket. Det er ikke hver dag jeg kjøper laptop, så jeg tenkte å kline litt til og kjøpe kvalitet når jeg først var i gang. Oh well, så feil kan man ta. Zepto suger. Thinkpad er det som gjelder :)

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar
Det er en standard dårlig test fra DinSide's side (...), men de har iallfall helt rett i at kvalitetsfølelsen og kjøleløsning/varmeutvikling er helt på trynet.

Ikke pek og le på meg for at jeg kjøpte den. Planen var liksom ikke å sitte å spille uansett hvor jeg er, men skulle ha en liten laptop, 14" passet utmerket. Det er ikke hver dag jeg kjøper laptop, så jeg tenkte å kline litt til og kjøpe kvalitet når jeg først var i gang. Oh well, så feil kan man ta. Zepto suger. Thinkpad er det som gjelder :)

Problemet til Dinside redaksjonen er at de later til å ha blitt blinde for annet enn Lenovo sine produkter. Det finnes ikke den maskin i verden som kan konkurrere på likt grunlag mot sånne maskiner. Det er også derfor de er best i verden.

Zepto maskinene har blitt diskutert her i det vide og det brede, og erfaringen min fra forumet er at mange brukere har hatt flust av feil og mangler på tidligere modeller. Det overrasker meg i grunn ikke at et Whitebox merke har problemer med maskinene sine. Tidligere har modellene til Zepto vært svært gode, men føler at de siste årene så har de satset hardt på "fet" HW uten å tenke over problemene som medfølger da.

Ta varme problematikken:

Kjempegod CPU som krever sitt, skjermkort som også krever sitt. Begge disse utvikler MYE varme. Dårlig metodikk for å avlede varmen riktig, her har jo IBM patentert sin egen løsning, meget vanskelig å konkurrere mot.

Det later til at de prøver å bli best i klassen med en maskin som på papiret yter svært godt, men som lider av egenskapte sykdommer og de har vel ikke helt tatt høyde for enkelte ting. Tror jeg da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...