unwill Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Er kanskje et dumt spørsmål, men situasjonen er slik... Jeg vil ha et område på en HD som bare skal være "mitt". Hvordan går det an på WinXP og lage noe deny everyone (include admin) but username... altså nekte alle sammen tilgang utenom en user... Går det an? Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Admin kan se alt i XP hvis du ikke bruker et spesielt program da, noe som jeg ikke kjenner til. Du kan jo sette de andre userene som "limited" og dermed vil de ikke kunne åpne mine dokumenter mappa di.(hvis du har NTFS) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 har hørt at hvis en bruker tar og gjør en mappe privat så har bare den brukeren tilgang til mappen, du kan jo prøve (høyreklikke genskaper osv på mappen) Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 tror nok Admin får lov til allt, men er man Admin selv så...... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Det var bare noe jeg hørte, er jo bare å prøve gidder ikke prøve her nå tar litt tid og blir garantert noe drit i mellomtiden... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Det er bare å fjerne Gruppe: Administrator (+ de andre som ikke skal ha tilgang) fra rettighetene på mappa det...... Husk å legge deg selv inn i mappa før du fjerner de andre da MEN, uansett så kan en administrator se innholdet av mappen hvis han absolutt vil (Take Ownership), men ikke uten at du merker det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå