jeg_lyver_mye Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei! Jeg har ligget på ryggen å plasket i vannet hele dette skoleåret... dette er ikke bra! Jeg stryker nok ikke i noen realfag... men det blir dårlige karakterer. Jeg eier dessverre ikke selvdisiplin.. og jeg har mildt sagt vært ganske blind! så... Neste år... skal jeg ha realfag. vil både f1 og f2 og r1 og r2 etc. telle? Eller vil det den siste karakteren kun telle? Fordi... jeg syntes det blir snodig hvis begge teller! Gjør man det bra på r2 f. eks. så burde man nesten få til det bra på r2 om ikke bedre? Jeg har forstått det slik at slik er det i norsk! Så hvorfor ikek i matte etc. også? For ellers må jeg ta opp alle fagene hvis jeg ønsker å studere det jeg ønsker... Mange takk for svar! Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Alle karakterene der teller nok ja. Grunnen er ganske enkel. Norsk er ikke avsluttende før etter VG3, siste året, mens matematikk er avsluttende etter hvert år. Det vil si at du kan ha matte andre året, mens du ikke har det siste året. Det går ikke med norsk, da det ikke er avsluttende. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Alle programfagene er avsluttende hvert skoleår, dvs man får standpunkt i dem til sommeren, uansett om man velger dem over to år. Fellesfag som norsk, gym og historie blant annet, er over to år, hvor man får standpunkt i tredje. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Alt teller, men dog bare på snittet vil jeg tro. Hvis du skal inn på videre studier vil de vel bare se på karakteren fra det siste kurset, eller tar jeg helt feil nå? Dog teller jo snittet veldig mye og, da. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Inn på videre studier driter de stort sett i nøyaktig karakter, det er antall poeng som teller. Men dette kan endre seg. F. eks. på NTNU har de nå et prøveprosjekt med minimumskrav 4 i 2R for ingeniør, vet ikke om det er flere karakterkrav også, vil tro fysikk har det uten at jeg vet sikkert. Hvertfall er det kun NTNU som har det foreløpig, men det kan jo endre seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå