Gå til innhold

D-Link + Vista + internett=Niks, ikke i nærheten engang!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Nå er jeg på randen av nervøst sammenbrudd :no:

Jeg skaffet meg vista for 5 måneder siden. Det trådløse internettet er ett EVIG problem. Jeg har slitt med dette i snart et halvt år, og begynner å miste sans og samling her.

Jeg har hatt samme ruter hele veien, en D-Link DIR-655. Startet med et netgear kort, dette funket i rundt 2 uker før det datt ut. Måtte da installere driveren på nytt hver gang for å få det til å funke, så nyttet ikke dette lenger heller, konfigurerte derfor ruteren på nytt, fungerte så i 2 uker til for så å dette ut igjen helt plutselig. Sleit med dette i rundt 2 måneder til, med mye frem og tilbake, før jeg ikke orket mer, og gikk til innkjøp av et D-Link DWA-556.

Det gikk på skinner og trodde jeg var kvitt problemet da jeg hadde 2 komponenter fra samme produsent, MEN DEN GANG EI. 3 uker senere, samme problem. Hopper ut og inn. Til slutt, etter en ny måned med trøbbel fjerna jeg meget motvillig sikkerhetsnøkkelen på nettverket, og BANG, fungerte som en drøm.

Jaja, da får jeg sitte å et usikret nett, funker iallefall tenkte jeg.

Men, i går gikk strømmen i huset. Strømmen kom tilbake igjen, og jeg skulle på nett, og hva hadde skjedd?? JODA, samme problemet IGJEN!!

Nå har jeg lastet inn nyeste firmware i ruteren (1.11), samt installert nyeste driveren til nettverkskortet (1.21) og det funker fremdeles ikke. Fikk en 5 sekunder med nett for en time siden etter mye om og men, så datt den ut igjen. Har også bestillt meg Age of Conan, så dette kunne ikke kommet på noe værre tidspunkt!

Vista viser i skrivende øyeblikk at jeg har full adgang til internett, men kommer likevel ikke inn.

Det skal også nevnes at jeg har en bærbar med XP, og denne har ALLTID fungert 100%

Help, help, I need somebody, help, help, not just anybody, help, help, I need somebody, HEEEELP :cry:

Hilsen en utrolig frustrert fyr.

Endret av Kulekai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først

Har du stasjonær PC kan du vel kople til Dlinken med kabel.

Jeg har både Vista32/64 og Dlink .

Ingen problemer her med dette wireless oppsettet.

Problemet her er vel at jeg sitter med den bærbare i 2 etage, og routeren er lokalisert i første, så kabel fungerer dårlig dessverre.

Er det noen vanlige feil forbundet med D-Link og Vista som jeg kan teste ut i første omgang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...