Bear^ Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Snakk for deg selv Quicko og la andre snakke for seg. Kan forøvrig heller ikke se at majoriteten værken stiller seg enig eller uenige til det jeg har skrevet, men hold deg til den livbøyen om det gjør deg glad. Lenke til kommentar
Tor-Bjarne Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Foreslår atter en gang at folket som mener paladins suger som dps og går "til nød" som tank, setter seg ned en kveld og studerer. Kan hende dere finner ut at paladins, er enestående når det kommer til å tanke flere mobs samtidig(skal vi se, fhantom lord i ssc og alle addsa foreksempel, vis meg en annen klasse som kan gjøre det) Som dps er det bare å sette i gang å lese, for dere har ikke peilig ser jeg lett. Er foresten Warlock + Shaman og har en 70 paladin som jeg ikke bruker lengre da jeg rerollet ny server. Endret 23. mai 2008 av Tor-Bjarne Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Høres ut som du tiltaler meg. Dårlige paladins suger som dps, gode paladins går til nød an. Har sett dem oppe på topp 5 på melee vennelige kamper i MH og BT - men jevnt over er de ikke imponerende. Vi hadde også retribution paladin i guildet pre-TBC og han var som regel såvidt topp 10 på melee vennelige kamper. Også vært i guild der raid lederen raidet som retribution paladin og gjorde det bra på dmg, men i det guildet så var det rett og slett på grunn av at de fleste dps-erne der sugde forjævlig. Paladin er den dårligste raid tanken, warriors bygger høyere grad av threath, har oh shit buttons, kan reflecte spells og er ikke avhengig av mana for å bygge threath. Paladins er dog gode i 5 manns, heroics og karazhan - og trashpulls. Så ja, jeg har absolutt ingen erfaring med paladins som hverken tank eller dps og har ikke noe grunnlag for å uttale meg. Overhodet. Jeg bøyer meg i støvet Lenke til kommentar
Tor-Bjarne Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Høres ut som du tiltaler meg. Dårlige paladins suger som dps, gode paladins går til nød an. Har sett dem oppe på topp 5 på melee vennelige kamper i MH og BT - men jevnt over er de ikke imponerende. Vi hadde også retribution paladin i guildet pre-TBC og han var som regel såvidt topp 10 på melee vennelige kamper. Også vært i guild der raid lederen raidet som retribution paladin og gjorde det bra på dmg, men i det guildet så var det rett og slett på grunn av at de fleste dps-erne der sugde forjævlig. Paladin er den dårligste raid tanken, warriors bygger høyere grad av threath, har oh shit buttons, kan reflecte spells og er ikke avhengig av mana for å bygge threath. Paladins er dog gode i 5 manns, heroics og karazhan - og trashpulls. Så ja, jeg har absolutt ingen erfaring med paladins som hverken tank eller dps og har ikke noe grunnlag for å uttale meg. Overhodet. Jeg bøyer meg i støvet Det du sier er korrekt, men du glemmer en hel del. Grup Utility. Det har paladin til de grader, og brukes dem rett så er dem konge! Er ingen ekspert selv, bare følger med på hva ret paladins egentli kan gjøre. Har lest veldi mye om nettopp dette med "hidden" utility. Det ahr paladin, det slår ikke direkte ut på paladins egen DPS, men påvirker alle andre i raidet til å gjøre det bedre. Angpende tanks, så kan jeg si meg delvis enig. FF fra stormrage, hadde samme synet på paladin tanks, helt til de prøve å bruke 1. Nå har de 2, og de er med å tanke bossene og selvfølgelig trashet i MH og BT. Paladin sin åpnings threat er fantastisk får å starte dps mye tidligere i kampen, og vet paldin hva han holder på med, så kan man egentli gå all out nesten, om scriptet ikke er veldi avansert. Har som nevnt tidligere (Fantom Lord i ssc) set en video i nyere tid, fra en paladin som alene tanker selve fantom lord og alle "mini bossene" på en gang, var morsomt å se på. Det kan ikke en warrior eller druid gjøre pga problemer med å holde hread høy på alle. Off topic: Blir spennede å se hva death knigh tanks kan gjøre... Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Paladin-tanks gjør enkelte fights i MH/SWP lettere pga. deres evne til å tanke mange trashmobs på en gang. De er også supre som tanks i heroics og 5 mans generelt, men ikke som maintanks. Jeg synes den løsningen er helt kurant, istedenfor å bare ha en warriorkloning. Det som suger litt er jo at de er ubrukelig utenfor disse encounterne. Siden en retpala har litt raidutility (men ikke ekstremt mye, alt en retpala kan, kan også andre paladins, det er bare det at det tar mye energi å refreshe judgements) men lavere personlig DPS og ingen CC, så er de ikke optimale i 5 mans, men 5 mans er ikke så harde at man trenger "optimale" grupper på noen måter. Jeg personlig har aldri vært opptatt av hvilke klasser folk er, bare vi har en tank, en healer, og 3 dps. http://www.wowhead.com/?talent=s Se på retribution-treet. Feilen Blizzard har gjort her, er at Improved Seal of the Crusader ligger såpass høyt oppe at healing-paladins kan snappe opp talentet. Dersom de kan multitaske og har tid, så kan de selv holde judgementen oppe. Løsningen på 5-man problemet er jo selvfølgelig, som mange har nevnt andre steder tidligere, å legge til folk man liker å spille med på buddylist, skaffe seg et bra guild osv. Endret 24. mai 2008 av Quicko Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Alle hybridklasser har en form for utility. Oomkins og retardin har de svakeste utilities å bringe med seg. Sammenlignet med shadow prester, feral druid eller en shaman så blir det trange nåløyet gjerne fyllt av de klassene som bringer mer utilty for hele raidgruppa. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg synes Pala'er er geniale som tank. Har vært healer med prot pala som tank og det var veldig lett å heale da. Har også kjørt Kara med 2 pala'er som tank, og det gikk utmerket. De få gangene som jeg har vært i en gruppe der en pala har vært med som dps har jeg ikke vært imponert, en gang da vi så på dps meter så lå palaen under tanken i dps. Men som sagt så har jeg sett lite til dem som dps og kan ikke bruke noen få ganger som et godt eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå