Gå til innhold

The curse of healing

Anbefalte innlegg

Vel, tror ikke det hadde gjort noen forskjell. Whine er whine, selv om det er innpakket til å være roleplay.

Ah det glemte jeg, alle som påpeker elementer i et spill som ikke er bra whiner. Lurer på hvordan de klarer å lage spill med så mange whinere rundt seg konstant under hele prosessen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det startet vel med 12 års aldersgrense og så tok det av derfra... :p Om jeg husker riktig ble du vel litt advart om at paladins ble foretrukket som healer når du startet å spille? Og min erfaring er at det er mye mer kompleksitet ved å heale enn å leke dps. Hvis du virkelig vil være dps så er det ikke så vanskelig å levle en alt - eventuellt så kan du spille med ingame venner/real life venner som godtar at du spiller dps som paladin. Du kan jo også tanke som virker å være flavor of the expansion.

Jeg nekter simpelthen å tro at du har kommet deg over level 63 før du oppdaget at paladins blir foretrukket som healere. Det går sikkert 100 dps-ere på en healer eller tank så at du ikke har healet en eneste gruppe under leveling finner jeg mildt sagt ganske underlig, men men.

Om du ikke liker healing så har du som nevnt andre muligheter. Eller så kan du jo prøve å se på healing som en stor oppgave du kan prøve å mestre?

Kort oppsummert, jeg mener fortsatt at du whiner.

Lenke til kommentar
Vel, det startet vel med 12 års aldersgrense og så tok det av derfra... :p Om jeg husker riktig ble du vel litt advart om at paladins ble foretrukket som healer når du startet å spille? Og min erfaring er at det er mye mer kompleksitet ved å heale enn å leke dps. Hvis du virkelig vil være dps så er det ikke så vanskelig å levle en alt - eventuellt så kan du spille med ingame venner/real life venner som godtar at du spiller dps som paladin. Du kan jo også tanke som virker å være flavor of the expansion.

Jeg nekter simpelthen å tro at du har kommet deg over level 63 før du oppdaget at paladins blir foretrukket som healere. Det går sikkert 100 dps-ere på en healer eller tank så at du ikke har healet en eneste gruppe under leveling finner jeg mildt sagt ganske underlig, men men.

Om du ikke liker healing så har du som nevnt andre muligheter. Eller så kan du jo prøve å se på healing som en stor oppgave du kan prøve å mestre?

Kansje fordi man kan levle til 70 uten å være innom en eneste instance :)

Men, whine er vel et vidt begrep, vil ikke påstå å si bear^ whiner her, ta en titt på wow sitt offesielle pvp forum hvis du er ute etter kvalitets whining!

Endret av Tor-Bjarne
Lenke til kommentar

Tror du har en dimensjonal husk fra andre dimensjoner for jeg ble ikke advart om at paladins ble foretrukket som healer når jeg startet spillet, jeg valgte palading fordi jeg synes i andre spill at Paladins, eller Warriors of light som mange kaller dem, er en veldig habil og stødig klasse.

Undre i vei lille venn, jeg har ikke healet 1 instance siden jeg begynte, tror du må lese gjennom startposten eller vil du jeg skal oversette det til et mer lettfattelig språk for deg?

Og du mener jeg whiner, forøvrig, hvorfor whiner du da over meg? Og som sagt, å påpeke det som man synes er feil i et spill er ikke å whine. Men blir vel med ordet "whine" som det er med "fanboy" og "noob". Det blir brukt så ofte at enkelte ikke vet når de skal bruke det.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er din vilje til ikke å tilpasse deg etter den rollen klassen utfører meget godt, og ønsker heller å gjøre noe du kan gjøre "greit". Paladin er en defensiv klasse, med to -meget- sterke defensive trær. Retribution er nokså svakt til PvE, samtidig også definitivt utkonkurrert av Rogues, Hunters, Warriors, Warlocks, Mages, Shadowpriests, Balance Druids, elemental shamans og enhancement shamans. Samtidig er det garantert 50 dpsere per én tank og healer, noe som gjør at folk gjerne foretrekker supportklassene når man finner de.

Kort sagt: Ja, du whiner. Definitivt.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Tror du har en dimensjonal husk fra andre dimensjoner for jeg ble ikke advart om at paladins ble foretrukket som healer når jeg startet spillet, jeg valgte palading fordi jeg synes i andre spill at Paladins, eller Warriors of light som mange kaller dem, er en veldig habil og stødig klasse.

Det er ikke vanskelig å finne informasjon om at paladins blir regnet for å være healere eller til nød tanker. Å starte en klasse på bakgrunn av hvordan den fungerer i andre spill er jo litt kortsiktig, siden ting er forskjellig fra spill til spill. At du har brukt så lang tid på å finne ut hvordan paladins fungerer i WoW sliter jeg med å forstå...

Undre i vei lille venn, jeg har ikke healet 1 instance siden jeg begynte, tror du må lese gjennom startposten eller vil du jeg skal oversette det til et mer lettfattelig språk for deg?

Tror jeg har alle slags forutsetninger for å forstå førsteposten din.

Og du mener jeg whiner, forøvrig, hvorfor whiner du da over meg? Og som sagt, å påpeke det som man synes er feil i et spill er ikke å whine. Men blir vel med ordet "whine" som det er med "fanboy" og "noob". Det blir brukt så ofte at enkelte ikke vet når de skal bruke det.

Jeg whiner over deg fordi jeg er drittlei paladins som alltid skal tro de er dps-ere og hater å heale. Vært borti en god del av dem i løpet av min tid i WoW og de fleste som nekter å innse realitetene ender med å rerolle klasse er min erfaring. Jeg whiner også over deg fordi du ikke forstår basic game mechanics. Jeg whiner også over deg fordi du whiner gang på gang over spillet og spillerne der og skjærer alle over en kamp.

Kort sagt, bytt klasse eller innse realitetene.

Lenke til kommentar
Du liker ikke at folk flest foretrekker de to nøkkelmomente (tank og healer) som gjør f.eks et instance mulig, og at de foretrekker folk med bedre grunnlag for å gjøre det offensive?

Den hadde vært veldig fint oppklart om du hadde lest førsteposte. Kanskje prøve det?

Det er ikke vanskelig å finne informasjon om at paladins blir regnet for å være healere eller til nød tanker. Å starte en klasse på bakgrunn av hvordan den fungerer i andre spill er jo litt kortsiktig, siden ting er forskjellig fra spill til spill. At du har brukt så lang tid på å finne ut hvordan paladins fungerer i WoW sliter jeg med å forstå...

Når du har spillet noen RPG i din tid begynner klassene i de forskjellige spillene å vise sine fellestrekk. Og paladin i WoW er veldig lik paladin's i andre RPG men forskjellen kommer i samfunnets oppfatning. Og nei, jeg gad ikke lese gjennom 200 tråder på et WoW forum før jeg valgte klasse.

Har forøvrig aldri slitt med å skjønne klassen i WoW, har slitt med å skjønne den klassiske WoW tankegangen som er fri for envær sans for logikk.

Det er veldig lite du forstår, har du lest førsteposten?

Tviler

Jeg whiner over deg fordi jeg er drittlei paladins som alltid skal tro de er dps-ere og hater å heale. Vært borti en god del av dem i løpet av min tid i WoW og de fleste som nekter å innse realitetene ender med å rerolle klasse er min erfaring. Jeg whiner også over deg fordi du ikke forstår basic game mechanics. Jeg whiner også over deg fordi du whiner gang på gang over spillet og spillerne der og skjærer alle over en kamp.

Kort sagt, bytt klasse eller innse realitetene.

Bevis nok på at du ikke har lest, skjønt eller overhode tatt noen ting til deg over det førsteposten sier.

Vel er det rart jeg skjører alle spillerne over en kamp med slik oppførsel? Har sett den ingame og faktisk.

Beklager men som spilldesigner selv ser jeg flaws og errors som med letthet kunne vært rettet opp hadde det ikke vært for at Blizzard da måtte høre på en storm av whinere som ikke liker at klassen deres nå faktisk står i fare for å bli drept.

Lenke til kommentar

For å oversette til dem som tydeligvis ikke har skjønt det:

1. Jeg ble spurt om å delta på en instance run. Ble aldri spurt hvilken build jeg hadde men ble akseptert inn som den jeg var. Mitt under hele kjøret ble den som var healer drept, noe som innebar at jeg sprang rundt å delvis tok mobs som angrep cloth armored klasser som magen, healet de som trengte og tanket slik at tanken skulle få healet seg. Endte dog med whipe, eller dvs jeg døde og de 2 andre sprang som F ut derfra. I etterkant fikk jeg PM over hvor elendig dårlig jeg var som ikke healet som jeg skulle.

Merk: Ble aldri spurt om å heale og de viste builden min.

2. Samme scenarie som 1. Merk her og at jeg ble aldri spurt om å heale men fikk skylda for ikke å heale når gruppa whipet.

Så er det litt mer forståelig for dere nå eller? Som dere kanskje legger merke til er det de jeg har vært i gruppe med som jeg klager mest på, dvs det å få skylden for å ikke gjøre en rolle du aldri har blitt fortalt at du skal gjøre.

Lenke til kommentar

Så du whiner over retards som ikke eier innsikt fordi du har healingspells? Dårlig oppførsel må du regne med å finne uansett hvilken plattform du spiller. Idioter finnes overalt.

Når det er sagt hjelper et par offheals fra dps-klasser med healing godt i noen tilfeller og KAN i beste fall redde gruppen fra wipe. Dette er ikke en regel, men er fint når det skjer. Noe av grunnen til at jeg elsker elemental shamans over alt på jord.

Lenke til kommentar
Når du har spillet noen RPG i din tid begynner klassene i de forskjellige spillene å vise sine fellestrekk. Og paladin i WoW er veldig lik paladin's i andre RPG men forskjellen kommer i samfunnets oppfatning. Og nei, jeg gad ikke lese gjennom 200 tråder på et WoW forum før jeg valgte klasse.

Har full forståelse for at du ikke leste igjennom masse forum for å finne ut av det. Men du kunne spurt og fått svar. Og du kunne også gjort som posteren over her skrev; sjekket Blizzard sine klassebeskrivelser.

http://www.wow-europe.com/en/info/classes/paladin/index.html

Allerede der blir det vel klart at de ikke er beregnet som dpsklasse.

"to outlast the enemy"

Du innhentet ikke informasjon og nå betaler du for det. Jeg gir deg ingen sympati for det... Jeg har som sagt nevnt muligheter du har, fokuser på å finne en løsning med ingame venner eller real life venner. Ellers så må du innstille deg på å heale/tanke/rerolle klasse for å bli fornøyd.

Tviler

Jeg ikke litteraturviter, men jeg er bibliotekar. Førsteposten din var dårlig og kjedelig og jeg måtte tvinge meg til å lese meg igjennom den. Tro meg, jeg har alle forutsetninger for å forstå førsteposten din.

Lenke til kommentar
Så du whiner over retards som ikke eier innsikt fordi du har healingspells? Dårlig oppførsel må du regne med å finne uansett hvilken plattform du spiller. Idioter finnes overalt.

Når det er sagt hjelper et par offheals fra dps-klasser med healing godt i noen tilfeller og KAN i beste fall redde gruppen fra wipe. Dette er ikke en regel, men er fint når det skjer. Noe av grunnen til at jeg elsker elemental shamans over alt på jord.

Venligst kutt ut å si at jeg whiner. Hvis folk ikke skal få si sine meninger uten at de whiner så er det ikke rare diskusjonsforumet.

Du innhentet ikke informasjon og nå betaler du for det. Jeg gir deg ingen sympati for det... Jeg har som sagt nevnt muligheter du har, fokuser på å finne en løsning med ingame venner eller real life venner. Ellers så må du innstille deg på å heale/tanke/rerolle klasse for å bli fornøyd.

Hvor står det i den beskrivelsen til Blizzard at "the only role a paladin has is to heal"? Beskrivelsen Blizzard gir er at du har muligheten til å heale dine lag kamerater. Ser ingen plasser at det er min eneste oppgave. Kunne da liksågodt si at min eneste oppgave som paladin i et instance løp er å buffe teamet mitt. Har og mulighet til det.

Jeg ikke litteraturviter, men jeg er bibliotekar. Førsteposten din var dårlig og kjedelig og jeg måtte tvinge meg til å lese meg igjennom den. Tro meg, jeg har alle forutsetninger for å forstå førsteposten din.

Så hvorfor leste du gjennom den hvis den var så kjedelig? Jeg har nå lest en god del bøker og synes jeg første side er kjedelig og uinteresang legger jeg som oftest boka fra meg.

Om du og skjønner førsteposten hvorfor bjeffer du på feil grunnlag?

Lenke til kommentar

Hvorfor glemmer du konsekvent at paladin uten store raidingplaner er den defintivt beste (og da legger jeg alt du kan legge i det i beste) tankeklassen i spillet?

Ja, du har rett. Det er definitivt dårlig oppførsel fra gruppen din. Veldig dårlig. Men retributionpaladin havner kanskje bare over feral druids over prioritert dps. Så enkelt er det. Klassen kan ganske enkelt ikke gi mer.

Samtidig er paladin en sterk healingklasse og en svak dpsklasse. At folk vil ha en sterk dpsklasse over en svak dpsklasse må du nesten bare akseptere. At folk også ønsker en healer når man får tak på en er også naturlig. Utnytt disse fordelene, gjør deg selv attraktiv. Utnytt det.

Lenke til kommentar

Bear^_

Det er for sent å klage på dette nå, WoW har vært ute i FIRE år, og paladins har først og fremst hatt healerollen siden starten av spillet, pre-TBC. Dette har vært mer enn kjent i over 3 år, og du kunne spurt HVEM SOM HELST in-game til og med, og de ville svart øyeblikkelig.

Jeg skjønner ikke hvorfor du prøver å overbevise oss om at du er overraska, det blir for grunt.

Grunnen til at ingen spør deg hvilket spec du er, er at paladins kan heale helt fint uansett spec.

Du nevnte at det er et diskusjonsforum. Du har sagt din mening, og vi er uenige. Derfor diskuterer vi. Har du mer lyst til at alle skal si "You go boy!" og "Stakkars, jeg er helt enig!" ? Det blir ikke noen diskusjon ut av det heller.

Du har selv sagt at du spiller relativt lite WoW, da håper jeg du også er klar over at vi som nerdet betraktelig mer enn deg i det samme spillet kan mer om de ulike aspektene.

I innlegg 52 i denne tråden ser jeg nok et eksempel av "støttesanking". Et av hovedpoengene dine i posten din er at paladins blir sett på som healere, og at det er vanskelig å finne gruppe, og at du spiller overrasket over det. Det har ikke vært noen som har vært uenig i punktene du nevner i "oppsummeringen", men vi er sterkt uenig i den første delen av førsteposten.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Dette er ikke en tråd som omhandler meg som person eller meg som bruker. Om det ikke er klart hva førsteposten går ut på trenges det heller ikke å svares i tråden. Om det derimot er en sterk uenighet og det føles at "å nå må jeg hærpe trådstarter" så heller send det på PM.

Lenke til kommentar
Dette er ikke en tråd som omhandler meg som person eller meg som bruker. Om det ikke er klart hva førsteposten går ut på trenges det heller ikke å svares i tråden. Om det derimot er en sterk uenighet og det føles at "å nå må jeg hærpe trådstarter" så heller send det på PM.

Hele forrige posten min gikk på sak, og ikke person, om det var meg du siktet til. Kan ikke si at jeg har sett noen personhets i tråden, kanskje noen moderatorer har ryddet opp for alt jeg vet.

De fleste i tråden er uenig med deg, kan det tenkes at det er du som har misforstått litt, og ikke alle andre som har for lav intellektuell kapasitet til å forstå førsteposten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...