Tor-Bjarne Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Du befinner deg i akkurat samme situasjon som meg, bare jeg var shaman og du er paladin. 2 klasser som er mer en kompitable til å gjøre dps ELLER healing. Problemene stammer fra pre-tbc faktisk. Alle de gode gamle guildene er vant med at shamans er resto og paladins fantest ikke på horde siden. Så når horde fikk paladins, ble dedikerte personer fra allerede etarblerte guilds, bedt om å re-rolle paladin for å heale. I begynnelsen var paladins mektige healere, ingen valgte en priest eller druid over en paladin. Så etter at fokuset ble byttet fra PVE til Arena, oppdaget folk hvor sykt god paladins var til å single target heale folk. Konsekvensene av massiv hyling (Les: klaging) fra de andre hybrid klassene førte til nerf etter nerf til paladin healers. Nå er paladin healers, langt fra den foretrekte klassen å ta med på arena teams. De gjør det greit i PVE som MT healer. Er paladins på raid healing, så ville en druid eller priest, gjøre jobben mye bedre og vare lengre. En stund etetr tbc startet, gjorde blizzard en vri på itemisation fronten + talents, og krevde at paladins måtte samle inn nytt healing gear. Hvilken anne klasse har noen gang måtte skrote mestparten av gearet, pga nerf... OT: Retribution Paladin: Sykt mektige med rett gear. Før 70, ikke riktig så. Men på level 70 med rett gear(Les: Warrior gear) Så er paladins(og spesielt blood elfs) gode nokk til å surfe på toppen blandt pure dps klasser. (Les: Seal of Blood + Shadowpriests) Det er ikke lengre seal of command. Det er seal of blood. Crusader strike refresher judgements? (Rett meg hvis jeg tar feil, er en stund siden jeg gav opp paladin) Altså kan 1 retribution paladin i en 25 man raid instance være utolig kjekt å ha. Jeg fårslår at alle som tror at det eneste en ret paladin har å by på er auto hit med seal of command + crusader strike, setter seg ned å undersøker litt nøyere. Uten å tenke for mye kommer jeg på følgende ting: Blessings (Improoved might og/eller Kings) DPS <- Ja faktisk, ta en titt rund om kring, dere vil bli overasket) Crusader Strike som refresher ALLE judgements på raid bossen, altså har du 3 paladins, kansje 1 prot,1 ret, 1 holy. Så har du 3 judgements, som foreksempel light og wisdom. Med disse oppe er det grunn nokk alene til å bringen en mindre rogue til raidet. Blessing of Protection <-- Alle paladins har dette, men er ikke dermed sakt a det ikke er med i ret paladins arsenal av Group Utility LOH <- Lay on Hands. Kan afektivt brukes til å berge en MT fra den sikkre død. Det betyr ret paladin uten mana, som igjenn betyr ubrukelig paladin. Men med 1 mana pot og seal of blood som gjør skade på deg selv (Betuyr at heals gir mana) så er du back in the game(samt judgement of wisdom) Paladin kan også offre seg selv i form av å shielde en venn mot alle skade, på kostnad av sitt eget liv, dette er genialt på pogression nights... Whipe? Personen i skjoldet klikker bort buffen og resser alle som netopp døde, du sparte herved mye tid. Der er mye mye mer, men gidder ikke skrive mere, om dere er interesert i å lære mere, foreslår jeg at dere leser på det. Paladins er en utility classe, og ret har sitt eget unike arsenal samt de andre speccene sitt. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Derfor man avtaler slikt på forhånd. På 70 blir man invitet som en dedikert klasse. Jeg ber ikke retributionpaladiner heale heroics. Besides, crafted + badges + normal instance items er en god start for alle specs. Så du han nevnte shoulders of dementia? ^^ Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg så det OG ønsker å vri om nakken din, kkthx. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hva heter paladinen din på BronzeBeard bear? Lenke til kommentar
henky Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hva ellers har man å gjøre kl 02.40 om natta? sove? uansett, har shammy, og som alle vet kan de og heale. faar ofte spoersmaal om jeg er healer, og sier kjapt nei. som enh shammy er det ikke lettest aa finne gruppe, ettersom mange vil ha cc osv. men ser ingen grunn til aa skrive flere sider om det samme problemet, som paladin har. hvis du vil spille dps med pally/shammy, maa du vaere ekstra god, eller spille pvp. for min egen del synes jeg det er greit aa heale, det eneste som stoppet meg var gear. og som flere kanskje sier, saa trenger hybrider bedre gear for aa bli god healer, enn priest. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg så det OG ønsker å vri om nakken din, kkthx. fordi? Skrev jeg feil? er den crap til palas? Explain ? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Hva heter paladinen din på BronzeBeard bear? Pharazon (Og en alt med Quenya utgaven av navet (mangler Ar dog) med navn TarCalion) Hva ellers har man å gjøre kl 02.40 om natta? sove? uansett, har shammy, og som alle vet kan de og heale. faar ofte spoersmaal om jeg er healer, og sier kjapt nei. som enh shammy er det ikke lettest aa finne gruppe, ettersom mange vil ha cc osv. men ser ingen grunn til aa skrive flere sider om det samme problemet, som paladin har. hvis du vil spille dps med pally/shammy, maa du vaere ekstra god, eller spille pvp. for min egen del synes jeg det er greit aa heale, det eneste som stoppet meg var gear. og som flere kanskje sier, saa trenger hybrider bedre gear for aa bli god healer, enn priest. Sove? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg så det OG ønsker å vri om nakken din, kkthx. fordi? Skrev jeg feil? er den crap til palas? Explain ? Nei. Ingen av delene. Var til Kuldesjokk. Den droppet for min dedikerte protection-paladin, og han ninjaet den som fury warrior. Brukt den én gang siden. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg så det OG ønsker å vri om nakken din, kkthx. fordi? Skrev jeg feil? er den crap til palas? Explain ? Nei. Ingen av delene. Var til Kuldesjokk. Den droppet for min dedikerte protection-paladin, og han ninjaet den som fury warrior. Brukt den én gang siden. hehe ok så den var litt intern xD grei da skjønner jeg har vel vært sånn slem en gang jeg også :X stjal shard of contemnt siden ingen sa de ville ha som holy pala ^^ brukt den et par ganger:P Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Har da blitt brukt to ganger Og jeg er arms-warrior, takk. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Mente da jeg gjorde den som arms Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg har en paladin også, det er den sterkeste klassen jeg har levlet og det varer helt frem til du blir tvunget til å heale. Utrolig gøy både i battlegrounds og instance, hvor jeg faktisk alene kunne solo-runne eller booste spillere av høyere level (grovt twinket protection paladin) gjennom hele instancen. Jeg trodde jeg etter flere år hadde gått lei av spillet, men paladin er ubalansert og var like gøy som den første helten jeg spilte på for flere år siden. Men så kom jeg til Outlands og derifra har det bare vært nedtur, deretter tok det ikke lang tid å gå lei paladin. Er helt enig med deg Bear^, healing går man lei av såfort man kommer over hvor artig det kan bli å være "ettertraktet". Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Healing gikk du lei av så fort du ble vant til å være ettertraktet. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Skjønner ikke helt problemet, skulle ønske jeg rollet en hybrid klasse fra dag 1. Tank er helt klart den gøyeste rollen etter min mening, så healer og til slutt DPS. Muligheten til i det hele tatt å velge høres ut som luksus. Velge mellom 3 specs som gir deg ulik farge på det du spammer i 7-8 minutter er ikke spesielt spennende Lenke til kommentar
Tor-Bjarne Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Skjønner ikke helt problemet, skulle ønske jeg rollet en hybrid klasse fra dag 1. Tank er helt klart den gøyeste rollen etter min mening, så healer og til slutt DPS. Muligheten til i det hele tatt å velge høres ut som luksus. Velge mellom 3 specs som gir deg ulik farge på det du spammer i 7-8 minutter er ikke spesielt spennende Paladins har ikke noe VALG Mulighetene er der, men du skal lete lenge etter en guild som ikke har sin ret paladin. Det er nemli bare plass til 1 i et raid. Prot paladins er grei, om du laget classen for å tanke da... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Skjønner ikke helt problemet, skulle ønske jeg rollet en hybrid klasse fra dag 1. Tank er helt klart den gøyeste rollen etter min mening, så healer og til slutt DPS. Muligheten til i det hele tatt å velge høres ut som luksus. Velge mellom 3 specs som gir deg ulik farge på det du spammer i 7-8 minutter er ikke spesielt spennende Vel nå var ikke det heller mitt poeng men heller at jeg aldri fikk velge, de gikk ut fra at jeg, som paladin, var en mester i healing. Kanskje jeg heller skulle skrevet på en normal måte fremfor i en forfattertone. Dog tviler på at folk selv da hadde skjønt poenget. Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Vel, tror ikke det hadde gjort noen forskjell. Whine er whine, selv om det er innpakket til å være roleplay. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 De aller fleste forventer at en shadowP, dps shammy, retri pally, non tanking druid etc prøver å ta over rollen som healer om healeren dør. For gruppen har langt større sjangs til å overleve med en halvdårlig healer enn at folka går kamikaze på bossen/mobs. Spam heal tanken så resten får nuket. Er ikke veldig vansklig heller, krever selvfølgelig noe trening, men de fleste som har spilt klassen en stund har litt peiling på hva som funker eller ei. Man er mye mer attraktiv og har langt større nytteverdi om kan kan dette, og ikke av prinsipp setter foten i bakken og nekter å heale. (ja det er en del av dem, som rent nekter å kaste ut en offheal, CUZ I R DPS som Lycan skrev) Så lær det, så vil du og alle i gruppen din få en bedre spillopplevelse og kansje greie ting dere ikke hadde klart uten. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Gode elemental shamans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå