Leeroymonster Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Når jeg var mindre (jeg tenker da 15 år + tilbake i tid) var jeg en ivrig Nugatti-spiser, det var jo det beste pålegget ever. Men av en eller annen grunn jeg ikke kan forstå tok jeg en pause fra Nugattien og gikk over til Sjokade. Når jeg da gikk over til Nugatti igjen smakte den annerledes. Det føltes som om den gode, karakteristiske Nugatti-smaken var borte, og var erstattet av en mer nøtteaktig sjokoladesmak. Er det noen som vet om Nugatti har forandret på smaken en gang i tiden? Noen andre som har lignende erfaringer? Har grublet på dette her i årevis; trenger en oppklaring! Lenke til kommentar
radivx Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Kontakt Stabburet og spør. Kundeservice på norske matvare produsenter er svært bra og du bør få svar rimelig fort. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Lignende erfaring her. Ikke vet jeg, men kan det være mulig at ingrediensene i Nugatti har blitt endret en gang ila. de siste årene? Hadde spist Nugatti sammenhengende i ca. 12-13 år før jeg sluttet for ca. 4-5 år siden. Når jeg nå spiser vanlig Nugatti synes jeg den bare er kvalmende, så nå foretrekker jeg faktisk hybriden Nugatti Crisp (Har enda ikke våget meg på Nugatti Lett(?) eller Nugatti Air). Ser for meg to scenarioer; Enten så har vi endret smakspreferanser, eller så har faktisk ingrediensene i den originale Nugattien blitt tuklet med... Føler vi trenger inside-info fra Nugatti-fabrikken, noe som kan bli vanskelig å oppdrive... Edit: Eller endringer i hvordan Nugatti fremstilles...? Endret 20. mai 2008 av J-Core Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) J-core, jeg tror det kan være lurt å følge rådet til radivx her. Noen som tar på seg oppgaven? EDIT: Godt å høre at det ikke er jeg som er gal, men at andre også har merket forskjell. Endret 21. mai 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg tror heller kanskje det bare er du som har blitt voksen i mellomtiden. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg var barn både når jeg tok pause, og når jeg begynte igjen. Jeg vil virkelig til bunns i det her, jeg mener bestemt at smaken har forandret seg. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Crisp-greia er kvalm og alt for søt. Det er noe som har endret seg fra den originale Nugatti. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Har sendt inn spm. til Stabburet. Gir beskjed når svar kommer. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Noen som har smakt nugatti air? Smaker det noe i nærheten av milkyway, så er det bankers. Mongo at de ikke selger den lengre. Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 aldri merket noen spesiell endringen i nugattien. Føler kanskje den har blitt litt mer "kunstig", men det kan like godt bare være noe jeg innbilder meg. Blåbær: Om du har smakt nugatti på tube, så vil jeg vel mer eller mindre tro at nugatti air og den smaker sånn nogenlunde likt. Ettersom hva jeg tolket så er nugatti air som vanelig nugatti, bare mer porøs. Nugattien man finner på tube har vert fall en helt annen konsistens enn den på boks og er mer porøs av seg. Så de smaker vel ganske likt vil jeg tro. Men ingen erfaringer å strutte med nei. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg vil da heller tro nugatti air er mer som milky way, altså blåst opp med luft, litt som nidar sjokolade er. Men igjen så er det her kun spekulasjon. Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Nugatti på tube er jo og porøs og luftig da. Jeg ser ikke forskjellen på det jeg skrev og det du svarte. Nugatti på tube føler jeg mer eller mindre er en annen type nugatti enn den på boks. Den smaker vert fall annerledes. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Da snakker vi om luftbobler ala nidar melkesjokolade/milkyway altså? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Har sendt inn spm. til Stabburet. Gir beskjed når svar kommer. Flotte greier. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Nugatti Air har som nevnt over en mer porøs og luftig konsistens. Jeg syntes den minnet meg om Stratos Lenke til kommentar
radivx Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei, Vi har mottatt din henvendelse angående vårt produkt Nugatti. Det er ingen reseptforandring på vårt produkt. Stabburet setter pris på tilbakemeldinger og forslag fra forbrukere, både positive og negative innspill. Dette gir ofte viktig informasjon til våre produktutviklere som kontinuerlig jobber med utvikling av våre produkter. Takk for at du tok kontakt med oss. Med vennlig hilsen Stabburet AS Så det er nok bare at vi har blitt eldre. Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Når jeg var mindre (jeg tenker da 15 år + tilbake i tid) var jeg en ivrig Nugatti-spiser, det var jo det beste pålegget ever. Men av en eller annen grunn jeg ikke kan forstå tok jeg en pause fra Nugattien og gikk over til Sjokade. Når jeg da gikk over til Nugatti igjen smakte den annerledes. Det føltes som om den gode, karakteristiske Nugatti-smaken var borte, og var erstattet av en mer nøtteaktig sjokoladesmak. Er det noen som vet om Nugatti har forandret på smaken en gang i tiden? Noen andre som har lignende erfaringer? Har grublet på dette her i årevis; trenger en oppklaring! Har merka det samme, men det gjelder bare når jeg gikk fra sjokade til nugatti. Husk at sjokade ikke har noen form for nøttesmak, og dermed merkes nøttene fort når du går over til nugatti. Mulig man også blir litt mer voksen i smaksløkene, etter hvert som årene går Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Drit i det Noe kan vel forklares som at vi som barn hadde en høyere terskel for hvor mye sukker vi klarte og presse i oss uten og bli kvalm Men det er jo ikke et ukjent fenomen , produsenter liker og skifte litt på ingredienser. Ta Twist for eksempel, de har forandret sukkerinnholdet og sukkertypen Fordi om en produsent nekter på at noe er forandret så betyr det ikke at de snakker sant Nestle har jo fks gått bort i fra visse typer fett som har vist seg og være helsekadelig , men de har fortsatt noen produkter med denne typen fett i enda. Ha - På pålegg har det fortsatt . Ganske enkelt fordi de ikke får helt samme smaken uten den og den ingrediensen Nesquik smaker dritt etter at de "reduserte" sukkerinnholdet , og blander seg ikke like lett med melken lenger Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hva betyr "reseptforandring"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå