Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strømføring i kabinett?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et spørsmål angående mulig strømføring i kabinett. Jeg har et Antec P182 kabinett med en Chieftec 850W PSU. Når jeg tar på sidene av kabinettet og drar fingeren bortover, så kjenner jeg tirring i fingeren. Når jeg tar på framdøra, så kjenner jeg ingenting. Framdøra har plastikkramme og er da isolert fra resten av kabinettet. Siden det er kabelføring bak HK-brettet så har jeg lagt alle PSU-kablene der. Er denne tirringa vibrasjoner eller at det rett og slett er strøm i kabinettet?

Og sist, men ikke minst; er det farlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du burde vell kjenne forskjell på tirring og strøm ?

Hvis det er så lite at du nesten ikke legger merke til det så tror jeg ikke det er så farlig

Nei det er nok ikke farlig, men det er ikke bra, Komponenter inne i PC-en kan vel kanskje ta skade av dette.

Lenke til kommentar

Det er faktisk helt normalt, og ganske ufarlig, at man kan få et lite støt av å ta på en PC.

Men bare hvis PC ikke er koblet til jordet kontakt. Dette kommer fra nettfilteret i PSU.

Komponenter kan kun ta skade hvis man da kobler til noe annet som har en referanse til jord. TV apparat er et typisk problem.

Lenke til kommentar

Tok "jordingstesten" nå (fant på "jordingstesten" nå). Tok på kabinettet når jeg stod på gulvet, så på en gummimatte. Kjente ingenting når jeg stod på gummimatta. Så det er normalt, det er jo bra. Er litt skummelt med en ny PC man får "støt" av :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...