beccarella Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg vet åssen jeg skal tøye de lange ryggstrekkerne, men har ikke funnet en øvelse som tøyer ryggen helt nederst, over sacrum. Veldig greit å kunne tøye der etter en langtur på rollerblades!! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 sitte på bakken å ta seg på tærne, skal kunne justere denne til å ta korsryggen Lenke til kommentar
beccarella Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Den må nesten utdype i detalj (ja,ja...her må det inn med teskje, hehe). Jeg tror jeg tøyer slik du beskriver hver gang jeg har trent, sitter på gulvet og drar overkroppen framover og tar tak i føttene. Drar skikkelig til og kan holde rundt føttenes underside, mens hele overkroppen ligger tett inntil beina som peker rett fram. Kjenner da ikke noe spesielt i korsryggen (ihvertfall langt fra nok), så og si bare i beina og noe i øvre, ytre del av ryggen. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 sikkert bare meg som er så stiv og lite tøyelig at det river i hele ryggen bare jeg nermer meg tærne. å ta på de har jeg ikke klart på flere år Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Da vil jeg si at du har utmerket bevegelighet i korsryggen fra før av, og ikke har noe behov for å drive tøying eller bevegelighetstrening av den. Ved den øvelsen blir fort ofte hamstringmuskulaturen begrensningen, så det kan bli vanskelig å kjenne noe i korsryggsmuskulaturen hvis du ikke fra før har veldig dårlig bevegelighet der, men igjen; det har jo ikke du, så hvorfor tøye den ytterligere? Lenke til kommentar
beccarella Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Ved den øvelsen blir fort ofte hamstringmuskulaturen begrensningen, så det kan bli vanskelig å kjenne noe i korsryggsmuskulaturen hvis du ikke fra før har veldig dårlig bevegelighet der, men igjen; det har jo ikke du, så hvorfor tøye den ytterligere? Hehe, fordi jeg bladet 5mil igår og er død i ryggen....hadde vært godt å kjenne at det tøyde der da så jeg slipper å gå rundt som en 80åring... Endret 21. mai 2008 av beccarella Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 cat/camel, yoga twist, bent leg twist Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Ved den øvelsen blir fort ofte hamstringmuskulaturen begrensningen, så det kan bli vanskelig å kjenne noe i korsryggsmuskulaturen hvis du ikke fra før har veldig dårlig bevegelighet der, men igjen; det har jo ikke du, så hvorfor tøye den ytterligere? Hehe, fordi jeg bladet 5mil igår og er død i ryggen....hadde vært godt å kjenne at det tøyde der da så jeg slipper å gå rundt som en 80åring... Oi, det er en imponerende distanse på rulleskøyter! Nå vil derimot ikke tøying hjelpe deg med stølheten din! Det er en gammel, og godt avlivet myte Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Du skal ikke ha mobilitet i korsryggen, du skal ha stabilitet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå