Gå til innhold

PS3 - kan vifte-bråk fikses?


chiefo

Anbefalte innlegg

En fetter av meg låner min 60gig, og jeg hans 40gig, fordi han ønsket å spille gjennom FFXII etter jeg hadde runda det.

Han sa det med engang, hva er det med viften på ps3en min? Durer i et steike sett, og mer enn xbox-støy. Nå ser han ikke filmer på min PS3, fordi den bråker for mye. Jeg har heldigvis hans, så det går veldig fint for meg nå, men når den kommer tilbake må jeg seriøst vurdere å få fikset dette. Går det ann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det hørtes ikke normalt ut i hele tatt. mulig det er mye støv inni som gjør at det blir dårlig kjøling. prøv dette (på eget ansvar btw) :

 

husk å holde inne eject knappen mens du slår av og på igjen main switch. viser ikke det skikkelig i denne videoen

 

Det der funker som kjent ikke på 60gb.

Anyways, virker som støynivået til 60gb varierer veldig fra maskin til maskin, men

jeg tviler man kan gjøre noe særlig med det uten å åpne den.

Eneste løsning må være å sende den inn til rep. Vurderer selv å gjøre det i en ledig stund.

Lenke til kommentar

Hørtes ut som den første PS3en som jeg hadde men hadde den bare 1 time da det bråkte som en støvsuger på middels nivå, fikk bytta den i butikk etter att de hadde hørt på den, fikk en ny med engang men det varte i 2 mnd da gikk BR drevet til skogs og takka for seg. Er nå på min tredje PS3 som det er null problemer med og håper att det ikke vill bli problemer med den i og med att det er en 60 gb som ikke er lett å få tak i lengre.

Lenke til kommentar
det hørtes ikke normalt ut i hele tatt. mulig det er mye støv inni som gjør at det blir dårlig kjøling. prøv dette (på eget ansvar btw) :

 

husk å holde inne eject knappen mens du slår av og på igjen main switch. viser ikke det skikkelig i denne videoen

 

Eg sier det igjen..IKKE ta den testen...

 

Eg siterer meg selv fra en lignende tråd

 

"Og det der skal IKKE gjøres!!

 

 

http://www.n4g.com/ps3/News-134635.aspx

 

Og det funker på 60GB versjonen også,me da får dere finne linken selv,eg gjør det ikke.trenger ikke ødlegge maskinene deres på dette tullet"

Lenke til kommentar

Du har vel ikke satt deg inn i sakens kjerne, akkurat?

 

Dersom viftene streiker etter noen sekunder på høy rpm, så er vel hele failsafen litt bortkasta?

 

Det som det advares mot, er å varme opp maskina for å tvinge viften opp i turtall.

Det er vel ikke det som skjer på 40GB-ens viftesjekk?

Lenke til kommentar
Eg har linket til en side lenger oppe...

Det var ikke akkurat noen offisiell uttalelse fra Sony, såvidt jeg kunne se.

Hva n4g.com skriver at de har hørt, har pent lite å si for meg.

Jeg stoler da mer på artiklene til ITavisen, for å si det på den måten.

 

Jeg nekter ikke på at de har sagt det, men jeg ser helst til å få en litt bedre kilde.

 

Og å makse ut viftene eller noenting er vel uansett ingen god idè

Hvis viftene får mer spenning enn de tåler, så sier jo det litt om hvor gjennomført en PS3 er.

Jeg har ikke PS3 selv, og kan heller ikke si at det frister noe spesielt når jeg hører dette.

 

Hvis det er en annen grunn til at de ikke skulle tåle dette, så kom gjerne med den.

Lenke til kommentar
Eg har linket til en side lenger oppe...

Det var ikke akkurat noen offisiell uttalelse fra Sony, såvidt jeg kunne se.

Hva n4g.com skriver at de har hørt, har pent lite å si for meg.

Jeg stoler da mer på artiklene til ITavisen, for å si det på den måten.

 

Jeg nekter ikke på at de har sagt det, men jeg ser helst til å få en litt bedre kilde.

 

Og å makse ut viftene eller noenting er vel uansett ingen god idè

Hvis viftene får mer spenning enn de tåler, så sier jo det litt om hvor gjennomført en PS3 er.

Jeg har ikke PS3 selv, og kan heller ikke si at det frister noe spesielt når jeg hører dette.

 

Hvis det er en annen grunn til at de ikke skulle tåle dette, så kom gjerne med den.

 

Jo,men er jo INGEN som sier at dette er noe som skal gjøres,ikke står det i noen bruksanvisning heller.

Endret av Angels Eye
Lenke til kommentar
Jo,men er jo INGEN som sier at dette er noe som skal gjøres,ikke står det i noen bruksanvisning heller.

Tja, hvorfor i det heletatt inkludere en funksjon som kan ødelegge systemet?

Ikke var den spesielt vanskelig å bruke heller, da det bare var å holde inn powerknappen i noen sekunder?

Nok til at enhver kan finne på å starte den med en feiltagelse.

 

Men, nå må du tenke på at det omtrent aldri forekommer at en produsent legger ved brukerveiledning til alle tekniske funksjoner eller feilsøkningsmetoder.

Og om det er farlig eller ikke tror jeg avhenger litt av hvem fra Sony du isåfall prater med.

 

Tenk litt da.. At viftene spinner opp på fullt, har ingen direkte sammenheng med at CPU og GPU kan brenne seg.

Jeg synes det rett og slett er bare idiotisk å legge inn en funksjon som systemet (viftene) ikke tåler.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Dette med at ting kan bli for varmt gjelder vel 60GB, der man sperrer luftehullene for å tvinge viftene opp i turtall.

Jeg tror dessverre ikke angel eyes klarer å samle nok fatteevne til å se forskjell på de to metodene (40GB v. 60\80\20GB).

 

Personangrep klarer vi oss uten.

 

 

Vet du hva vi egentlig prater om her....?

 

Men uansett...for all del..kjør viftetest og whatever for min del :)

Endret av Angels Eye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...