Gå til innhold

Gebyrer hos Onecall


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg ser for tiden etter en ny mobiloperatør og har fått med meg at onecall er veldig billige. Det jeg ikke vet så mye om er kvaliteten på tjenestene deres. Kundeservicen har jeg hørt er litt blandet, ellers vet jeg lite. Er særlig to ting jeg lurer på.

 

1. Hvordan er dekningen. Bor like ved Oslo

 

2. Er det noen skjulte kostnader?

 

På forhånd takk for svar.

Endret av southparkman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sniker inn et kjapt spørsmål i denne tråden.

 

Jeg skummet gjennom sidene til OneCall på utkikk etter informasjon om minimumsbruk. Klarte dog ikke å finne noe. Er det noen her som vet hvor lang tid det tar før OneCall stenger et inaktivt abonnement? Jeg blir snart å bytte operatør, men ønsker å beholde abonnementet hos OneCall. Hvor ofte bør jeg sette inn SIM-kortet i telefonen og sende en SMS eller ta en kort samtale for å beholde nummeret mitt?

Lenke til kommentar
det er det man ikke får, man må huske det, og det er noe dritt

 

Jeg har det slik at de trekker det rett fra VISA kortet mitt. Da glemmer man det aldri i det minste...

 

Jeg betaler automatisk med avtalegiro.

 

ca. 30 kr hvert kvartal.

Lenke til kommentar
1. Hvordan er dekningen. Bor like ved Oslo

Kan du være litt mer presis?

 

Trodde det skulle være greit å forstå, men jeg skal forklare litt nærmere. Lurer på om det er problemer med dårlig dekning da jeg har hørt at de ikke skal være like stabile som andre mer etablerte operatører. Jeg bor i Bærum like inntil Oslo og det er der det er viktigs for meg med god dekning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Trodde det skulle være greit å forstå, men jeg skal forklare litt nærmere. Lurer på om det er problemer med dårlig dekning da jeg har hørt at de ikke skal være like stabile som andre mer etablerte operatører. Jeg bor i Bærum like inntil Oslo og det er der det er viktigs for meg med god dekning.

Ikke greitt å forstå - det er mye som er nære Oslo, serru. Lillestrøm og Rælingen er også nære, og her får vi vegg-til-vegg dekning. Mye takket være en grei topografi.

 

Bærum er ikke lett å gi noe svar på, topografien er svært komplisert og dekningen avhenger av avstand til sender og en rekke faktorer. Det kompliserer også at de ikke har satt i drift nettet sitt i Bærum ennå... Kan derfor ikke svare deg.

 

Enn så lenge vil du ha NetCom-dekning, men utover høsten får du en kombinasjon av NWN og TeleNor. Jeg henger på NWN når jeg er i Oslo og kvaliteten er helt grei, den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Ikke noen ekstra gebyrer nei. Så hvis Netcom har god dekning der du bor, vil du ha det med OneCall også.

MobileNorway bygger et veldig tett nett, selv her ute på bygda har de allerede før nettet er skrudd på, satt opp antenner på steder som NetCom brukte fjorten år på å komme til. Og det er helt nødvendig med tanke på at de om litt skal betjene alle kundene til Tele2, i tillegg til et par hundre tusen eksisterende NetworkNorway-kunder. Bare i Oslo er det over 100 antennepunkter allerede, og det til tross for at de detter ut før du kommer til Karihaugen. Derfor tror jeg at det skal veldig mye til for at MN-nettet oppleves som kvalitetsmessig dårligere enn NetCom eller TelenorMobil.

 

Og hvis MN er for dårlig en plass er det bare å velge NetCom eller TelenorMobil på manueltnettsøk.

Lenke til kommentar

OneCall er nok et greit valg, men jeg vil anbefale deg å følge litt med. De sliter fortsatt med en hel rekke barnesykdommer. Nettet deres her i Oslo er altfor ustabilt for mitt bruk, så for meg er det en nødvendighet å velge Netcoms nett manuelt.

 

I tillegg kan jeg nevne at jeg var inne og sjekket på 'Min side' hos OneCall i går. Det viser seg at den testmeldingen jeg forsøkte å sende til meg selv den kvelden de hadde problemer med SMS, er registrert sendt 25 ganger. Meldingen ble derimot aldri sendt, jeg fjernet den saelv fra utboksen etter 2-3 timer. Jeg mottok heller aldri noen av disse meldingene OneCall mener jeg sendte.

Lenke til kommentar
Takk fint å få vite om slikt før jeg velger. Tror jeg skal prøve, og hvis jeg får mye problemer får jeg bytte tilbake.

 

Det er også verdt å nevne at du kan få problemer i utlandet. Jeg var nylig i Amsterdam og kunne fint motta sms, men jeg kunne ikke sende. Jeg kunne merkelig nok ringe, men det var helt umulig å så sendt sms (selv om jeg manuelt prøvde å bytte operatør/nett).

Det samme gjaldt for en jeg kjenner da hun var i Budapest.

 

Dessuten: kundeservicen deres stinker. Jeg klagde på feil på faktura (skulle ikke ha regning, hadde holdt meg godt innenfor gratisminutter/sms, men de klarte likevel å påstå jeg hadde ringt over 120 min.), og det gikk 6 uker og masse purringer på mail før jeg fikk svar. Etter 62 dager (!!) var saken løst, og jeg fikk en beklagelse. Jeg hadde nok rett ja, sa dama... Etter 62 dager!!?

Dvs. det vites ikke for sikkert at saken er løst, for de kronene står fremdeles som "ikke fakturert" på min side.

(Ikke fakturert betyr at regning ikke er sendt fordi summen er lav, men at summen vil plusses på neste regning).

 

Billige er de, men regn med dårlig & treig service + at du muligens vil få problemer i utlandet

 

- Zonnibel -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...