Gå til innhold

Obi-Wan Kenobi ble Ben Kenobi for seint?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den morsomste kontunietsfeilen er at når C3PO blir kjøpt av Lukes onkel i 'A New Hope', har Lukes onkel allerede eid han ~25 år tidligere.

På C3PO kan man argumentere med at hukommelsen hans har blitt slettet -- han gir jo tross alt aldri uttrykk av at han "kjenner" Anakin heller. Men Lukes onkel har tross alt vokst opp med C3PO.

Vil bare si at Onkelen til Luke har mange roboter i "A now hope", så jeg tviler på at han ville husket en spesifik robot som han ikke har sett på vel 25 år. Men som andre har skrevet så vil det vle være vanskelig å glemme en så impåsliten og jævlig personlighet som det C-3PO har!

Det betyr at Yoda må være minst 775 år i episode 2 da han sa han hadde blitt 800 år i episode 5 (6? er en evighet siden jeg så den). Muligens jeg tar feil her, men er det så stor forskjell på 775 år og 800 år? Jeg ville trodd Yoda ville vært mye eldre allerede i episode 1 for at det skulle passe inn i episode 4-6.

I Episode 6 sier jo Yoda "Sick have i become, old and weak". Det er jo ikke nødvednigvis sånn at han har blitt mye eldre i løpet av 25-30 år, men han sier jo selv at han er blitt syk, noe som kan få en til å virke mye eldre en de egentlig er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...