Leeroymonster Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Kjørte tidligere i dag testen (Softeare Inspector) til Secunia, og fant ut at flere programmer måtte oppdateres. Jeg ble også anbefalt å slette gamle oppdateringer, og disse kom opp i Flash Player og Sun Java. Når jeg skulle slette de gamle oppdateringene i Java var det ikke noe problem, for de sto oppført i listen over installerte programmer som Update 2 osv. Men det er én jævel igjen jeg ikke vet hvordan jeg skal fjerne. De to som kommer opp i Programmer og funksjoner er Java 6 Update 5 (den siste oppdateringen) og Java SE Runtime Environment 6. Har det samme problemet i Adobe Flash Player der det også kan se ut som om jeg har flere versjoner liggende inne (her er det nok også snakk om gamle oppdateringer). Hvordan skal jeg fjerne den gamle oppdateringen (får opp én "versjon" som er oppdatert, og én som ikke er det)? Det som kommer opp i Programmer og funksjoner er Adobe Flash Player ActiveX og Adobe Flash Player Plugin. Alle nye oppdateringer er lastet ned, så ikke kom med det forslaget. Problemet er de gamle, ubrukelige oppdateringene som ligger igjen i systemet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Secunia pleier å vise nøyaktig hvor filene ligger, så det er bare å slette dem. Java 6 5 er jo den nyeste, er vel ingen grunn til å fjerne den? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 disse finner du under windows, i mappe system32. der kan du slette disse, har gjort dette selv ( også pga secunia psi ) lykke til Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Så jeg kan bare gå inn å slette dem manuelt? Vil ikke det skape problemer? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Så jeg kan bare gå inn å slette dem manuelt? Vil ikke det skape problemer? ingen problemer Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Tusen takk for lynrask hjelp. EDIT: Måtte bruke Unlocker på den ene fila for å få slettet den, jeg fikk altså ikke slettet den på vanlig måte. Betyr det at jeg ikke burde ha slettet den, eller var det bare Windows som sutra unødvendig (som vanlig)? Endret 20. mai 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå