Paris Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg er en ivrig nybegynner og jeg har hatt mitt Canon 350d i tre år. Har nå bestemt meg for å gå til innkjøp av 450d. Men jeg har store problemer med å bestemme meg for hvilket (evt hvilke) objektiv jeg skal gå for. De fleste bildene jeg tar er innendørs, av min meget aktive datter på litt over ett år. Jeg har etterhvert funnet ut at jeg gjerne vil ha et lyssterkt objektiv. Har derfor kikket litt på Tamron 17-50mm F2.8. Men har lest at denne bråker litt, og har litt treg autofokus. Stemmer dette, og i så fall er det såpass negativt at jeg bør vurdere et annet objektiv? Hvor store forskjeller vil det være på Tamron 17-50mm i forhold til kit-objektivet? Hvilke andre objektiv kan være aktuelle? I tillegg har jeg mer eller mindre bestemt meg for å prøve Canon EF 50mm f/1.8. Ser at 450d m kit-objektivet selges for kun 600 kr mer enn kun kamerahuset. Derfor er jeg litt i tvil om jeg skal kjøpe kit'et likevel pga liten forskjell i pris? Når det gjelder prisklasse, så er 10 000 øvre smertegrense totalt for kamera og objektiv (da unntatt 50mm). Det ble mange spørsmål på en gang... men håper noen tar seg tid til å svare Kamilla. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hvis jeg var deg, så hadde jeg beholdt 350D-en og kjøpt deg en Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS. Det tror jeg vil være den beste løsningen, rent kronemessig. Tom Lenke til kommentar