HåkonN Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har følgende: AMD Athlon 1200mhz 266 CPU Asus A7M266 hovedkort 384MB DDR266 Ram Radeon 9700 128mb skjermkort Leste noe om noe nye typer hovedkort som kommer til sommeren. Vet at det "alltid" kommer noe nytt osv, men saken er at det strengt tatt ikke haster så veldig hvis det er noe som er verdt å vente på.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hvis du skal ha en toppmaskin, kan du vente på Intels 800 mhz FSB CPU'er/chipsett og ATI's R350. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hvis du er fornøyd med AMD kan du jo vente til Barton har falt litt i pris? Spørs hvor mye pener du har da, en Barton 2500+ koster i overkant av 1500 hvis jeg ikke tar riv ryskende galt. Eller vente på hammer, men det blir jo litt å vente fordi det hele tiden kommer noe nytt, og da blir du sittende der... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Nytt skjermkort er ikke aktuelt. Men hva er forskjellen med å kjøpe det nest beste i dag og få en super PC, fremfor å vente til sommeren? Er det snakk om "mye" forskjell, eller bare en svak ytelsesøkning? Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg synes du har en pc som duger til sommeren . Tror ikke du vil angre på å vente litt. Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 du burde ikke vente, du burde kjøpe det beste nå og ikke vente til noe nytt og bedre kommer. for når det nye har kommet kommer det snart noe nytt og til slutt blir du gal i hue slik som meg!! Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Hehe... Gal i huet ja.. Tror jeg venter litt, iogmed at det faktisk ikke haster så mye. Men er den eneste forskjellen at bus`en øker fra dagens 533mhz til 800mhz? Virket på et annet innlegg her at det var noe helt revolusjonerende som kom til å skje.... Lenke til kommentar
frans Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Tror at man ikke kan vente på noe revolusjoneren. Har hørt så mye om Hammer at man får inntrykk av at Hammer vil revolusjonere PC'en. Innser at det er å skru forvetningene for høyt. FSBen er en flaskehals i dagens PC'er. AMD kjører sine prosessorer på 333 mhz og Intel på 533mhz. I løpet av året kan vi vente hhv 400 mhz og 800 mhz fra AMD og Intel. Det som virkelig hadde revolusjonert PCen ville være at FSBen kjørte på samme klokkefrekvens som CPUen. Lenke til kommentar
albe Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg har også en Thunderbird på 1,2 GHz. Den er jo faktisk super til det aller meste. Derfor tenker jeg å vente på Hammer (eller Athlon64). Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Min filosofi er å vente til den ikke duger mer. Når du må "vente" urimelig lang tid på å få fram det du vil så er det på tide å bytte. Jeg kan fortsatt se divx/xvid uten at det hakker samtidig som jeg får kompilert programmene som jeg skriver... jeg er fornøyd. Kan ikke skru opp grafikken på spillene til max lenger, men den duger. Har en P-3go 1166. Har veldig lyst å kjøpe ny maskin nå, men tror jeg venter..., til høsten... Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Intel kommer med hyperthreading på alle sine prosessorer og etterhvert, og det er verdt å vente på... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Nytt skjermkort er ikke aktuelt. Men hva er forskjellen med å kjøpe det nest beste i dag og få en super PC, fremfor å vente til sommeren? Er det snakk om "mye" forskjell, eller bare en svak ytelsesøkning? Vel den største forskjellen vil du nok merke i pengepungen da alt nytt som kjent har en kunstig høy pris, Intel skal jo sette ned prisen på 2,8 og 3,03 med ca 31% denne mnd da får du jo en 2,8 til ca 2500.- og det er meget bra Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Siden du har en grei PC nå kan du gjøre følgende.. Hvis du har pengene - Hiv dem inn på "høy"rentekonto Plukk deg ut det du ville ha valgt i dag hvis du skulle ha hatt en grom PC. Vent så til etter sommeren eller når du føler deg moden for bytte. Finn frem lista du har laget og kjøp det utstyret. Tenker du da sparer et par laken som du kan bruke på noe annet.. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Siden du har en grei PC nå kan du gjøre følgende.. Hvis du har pengene - Hiv dem inn på "høy"rentekonto Plukk deg ut det du ville ha valgt i dag hvis du skulle ha hatt en grom PC. Vent så til etter sommeren eller når du føler deg moden for bytte. Finn frem lista du har laget og kjøp det utstyret. Tenker du da sparer et par laken som du kan bruke på noe annet.. Prøv en lignende teknikk... men problemet er at etter sommeren så har du absolutt ikke lyst på det du skrev i det hele tatt... Det virker for "dårlig" forhold til prisen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå