Gå til innhold

Modernisering av Oslo S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg srkev i byutviklingstråden "Har de virkelig ikke lagt opp til å legge sporene under bakken?! Syntes det sto "europas mest moderne", men å legge sporene over bakken blir langt fra moderne. Skal de bygge kan de jo legge opp til at det ikke skal bygges i etapper slik det er blitt gjort på dagens Oslo S "

Så lenge sporene ikke legges under bakken syntes dette er noe tull..

Må huske at effektene som er lagt inn på bildet ikke kommer til å være der da :)

Lenke til kommentar
Skal vi først bygge noe nytt eller modernisere noe vi alt har så er det på tide å bygge skyskrapere! :thumbup:

Selvom Oslo ikke er en storby av de største eller med den største befolkning er det på tide at hovedstaten vår får preg av å være en skikkelig by!

6Hva har det med ny Oslo S og gjøre? Vi har diskutert det i en annen tråd og hvorfor får det deg til å føle at det blir mer by? Fordi det vil ligne mer på en storby?

Lenke til kommentar
Skal vi først bygge noe nytt eller modernisere noe vi alt har så er det på tide å bygge skyskrapere! :thumbup:

Selvom Oslo ikke er en storby av de største eller med den største befolkning er det på tide at hovedstaten vår får preg av å være en skikkelig by!

6Hva har det med ny Oslo S og gjøre? Vi har diskutert det i en annen tråd og hvorfor får det deg til å føle at det blir mer by? Fordi det vil ligne mer på en storby?

Vi har ikke diskutert før så vidt jeg vet. Jeg mener at at vi burde se ut som et land med moderne byer. Skal vi først bygge et nytt, viktig bygg i Oslo eller oppdatere/ justere et gammelt mener jeg at en skyskraper hadde vært på sin plass. Selvom Norge er et lite land med en liten befolkning hindrer det ikke at norske byer og især hovedstaten kan se ut som en skikkelig by!

Lenke til kommentar

Vi har ikke diskutert før så vidt jeg vet. Jeg mener at at vi burde se ut som et land med moderne byer. Skal vi først bygge et nytt, viktig bygg i Oslo eller oppdatere/ justere et gammelt mener jeg at en skyskraper hadde vært på sin plass. Selvom Norge er et lite land med en liten befolkning hindrer det ikke at norske byer og især hovedstaten kan se ut som en skikkelig by!

Hvor mener du man skulle plassert disse skyskraperne da?

Lenke til kommentar
Jeg håper arkitektene/ingeniørene klarer å lage noen flotte, praktiske og smarte løsninger istedenfor å kun tenke på det estetiske.

Enig i at smarte utstående løsninger er mer innstrykktsrik enn en arkitektur som er for ren estetisk verdi.

Jeg kan ikke tenke på hvor lite tid det vil ta før det taket i forslaget over er full av due-bomber og hvor mye penger som må brukes på å holde det rent :)

Ville likt å se flere, mer detaljerte forlag til en rekonstruksjon av Oslo S. Ville vært en interessant arkitekturkonkurranse.

Synes heller de skal få togene til å faktisk gå når de skal jeg...

Tar ikke så mye tog selv, men er det skjedd mye siden 2004? Men jo, sporveiene flere steder i landet burde få en oppussing, ikke bare stasjonene om det skal være noe konkurransedyktig som transporttjenste. Stavanger driver mer noe utbygging, så noe fremgang er det vel.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Å ivre for skyskrapere er veldig provinsielt, det er ikke behov for å forsøple Oslo ytterligere med grelle skyskrapere, så hvorfor skal man bygge dem? For at enkelte provinsielle harrysjeler skal føle at Oslo er en storby? Plaza og Posthuset er stygge nok alene om man ikke skal bygge enda et monster like ved.

Hva disse forslagene anngår så synes jeg de er grell alle som en. Prøv heller å bygg noe ala den nye operaen eller i stil med gamle Østbanehallen som tydeligvis skal bli stående uansett. Å forene gammelt(Østbanehallen) med nytt(Nye Oslo S) er ikke enkelt, men forslagene som ligger fremme nå forsøker ikke engang. Forslaget på bildet i trådstarters post pakker jo rett og slett bare inn Østbanehallen i glass. Kommunen må komme på banen og forsøke å få noe plan over byutviklingen i Oslo. Nå er det så mange grelle bygg som ligger som kviser på Oslo. Mange bygg som kan være stilige i seg selv, men som i sammenhengen byen er så er de stygge monstre.

Lenke til kommentar
Å ivre for skyskrapere er veldig provinsielt, det er ikke behov for å forsøple Oslo ytterligere med grelle skyskrapere, så hvorfor skal man bygge dem? For at enkelte provinsielle harrysjeler skal føle at Oslo er en storby? Plaza og Posthuset er stygge nok alene om man ikke skal bygge enda et monster like ved.

Nå skal ikke dette avspore og bli en debatt om Norge burde bygge skyskrapere eller ikke, men jeg synes det og når man skal bygge ny Oslo S ville jeg absolutt foretrukket at det kom litt opp i høyden.

Lenke til kommentar

Hvor mener du man skulle plassert disse skyskraperne da?

Blitztomta selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...