Sam47 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Har noen erfaring med disse butikker? Hvis man kan skal kjøpe en projektor, hvilken av disse butikkker har bedre kundeservis med hensyn til rask levering garanti, reklamasjon osv? Lenke til kommentar
hwl Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Har noen erfaring med disse butikker? Hvis man kan skal kjøpe en projektor, hvilken av disse butikkker har bedre kundeservis med hensyn til rask levering garanti, reklamasjon osv? Jeg har en del erfaring med HifiKlubben på nett og kan ikke annet enn rose dem. Har kjøpt en del der og også hatt et par support caser og alt gikk glatt, overhodet ingenting å klage på. Jeg fikk tilsendt ferdigbetalte returblanketter for returer, de var kjappe med å sende, produktet jeg reklamerte på lot seg ikke fixe og var utgått av produksjon og jeg fikk en modell høyere som kompensasjon for trøbbelet. Så har bare pent å si om nettbutikken deres ihvertfall Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Eneste aberet er prisene. Norske hifipriser er relativt stygge, du er best tjent med å finne ut hvilken type prosjektør du skal ha, finne en som har de kompatibilitetene du trenger, skaffe en god transformator og bestille fra USA. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg for min del har aldri følt meg mer velkommen enn når jeg går inn i en av hifi-klubbens butikker Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Kan også bare skryte av Hifiklubben, har komplett Dali \ Denon stereo derfra Kjempefornøyd. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det som er digg med hifiklubben er forsikringen Jammen glad for jeg hadde det et par ganger ja Slik forsikring får man ikkje på hifikjeden mener jeg på. Spurte om de hadde forsikring, men det hadde de ikkje. Det sa de i Henrik Ibsens gt i Oslo iallefall. Lenke til kommentar
LYStGASS Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) HifiKlubben er etter min oppfatning effektive og ordentlig med det meste av kundebehandling, men besparsomme. Men det er mange faktorer runt skikkelig kundebehandlig jeg kunne sett langt etter i forhold til (Trohdheim's) HiFi Center Kjeden. Jeg skal gi et eksempel: Leverte 2x JBL 830 Studio L på deres verksted uten noen spesiell redgjørelse hvorfor mellomtone og diskant var sprengt på begge sider. Ble levert inn på verksted og reparert på garanti uten diskusjon. Skulle likt å sett HiFiKlubben på Solsæden hadde gjort noe lignende(edit:uten en laaaang diskusjon) selv om de stort sett er flinke med sitt. Endret 23. juni 2008 av LYStGASS Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 hifikjeden er vel startet av tidligere hifiklubben ansatte hvis jeg ikke tar helt feil, jeg har alltid fått super service begge steder, men jeg har ikke testet nettbutikkene. Et tips: sjekk www.hifiklubben.se før du handler, prisforskjellene kan være ganske drøye. universal fjernkontroll koster 498 SEK her: http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbe...troll_svart.htm Nøyaktig samme modell koster 1198 NOK her: http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbeh...ntroll_sort.htm Lenke til kommentar
knaill Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har ikke prøvd Hificenterkjeden, men Hifiklubben har jeg bare godord om. Jeg leverte inn et sett Sennheiser hodetelefoner til reperasjon, det var kontaktbrudd i overgangen mellom pluggen og ledningen. Egentlig er det en slitasjesak og dekkes ikke av verken garanti eller noen forbrukerlov, men jeg fikk nye hodetelefoner uten noen spørsmål. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Bare et lite spørsmål Qez: Hvor har du det fra at slitasjeskader ikke dekkes av "noen" forbrukerlov. Jeg ser for meg at en slik skade helt klart skal falle inn under "mangel på kjøpetidspunkt" i forbrukerkjøpsloven og dermed helt klart gi grunn for avhjelp. At produktet har en svakhet i denne overgangen er jo ikke forbrukeren sin feil. (med forbehold om at disse hodetelefonene var under 2(eller 5?) år gamle) Jeg skjønner at f.eks batterier ikke kan ha en forventet levetid på over 2 år, men jeg ser ikke noen grunn til at hodetelefoner ikke skal kunne leve så lenge under normal bruk (dvs brukes daglig) Lenke til kommentar
weebl Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 det heter vel soundgarden nå ikke hificenterkjeden nå. flisespikkeri men rett skal det være Lenke til kommentar
knaill Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Bare et lite spørsmål Qez: Hvor har du det fra at slitasjeskader ikke dekkes av "noen" forbrukerlov. Jeg ser for meg at en slik skade helt klart skal falle inn under "mangel på kjøpetidspunkt" i forbrukerkjøpsloven og dermed helt klart gi grunn for avhjelp. At produktet har en svakhet i denne overgangen er jo ikke forbrukeren sin feil. (med forbehold om at disse hodetelefonene var under 2(eller 5?) år gamle) Jeg skjønner at f.eks batterier ikke kan ha en forventet levetid på over 2 år, men jeg ser ikke noen grunn til at hodetelefoner ikke skal kunne leve så lenge under normal bruk (dvs brukes daglig) Jeg har vel ikke dekning for påstanden min i lovverket, men i dette tilfellet var det tydelig at ledningen normalt sett skal tåle det, men at min bruk hadde slitt den i stykker. Du kan ikke klage på en defekt ledning med hjemmel i forbrukerlover hvis du har klippet den over med saks (ikke at det var det jeg gjorde, bare for å sette ting på spissen). Men du har forøvrig helt rett i at slitasjeskader ikke automatisk faller utenom forbrukerlovene, det var en klossete generalisering av meg. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Neida, vi er nok på samme side her, jeg bare ønsket å påpeke at en kontaktfeil i ledningen ikke er noe man skal la gå som en "slitasjefeil" hvis butikken skulle hevde det. Skyldes feilen uriktig bruk fra kunden sin side faller selvfølgelig denne retten bort (f.eks klipping av ledning:)) Lenke til kommentar
KJE85 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Av disse to butikkene ville jeg valgt HiFi-klubben. Der finner du entusiaster som stort sett vet hva de snakker om. Klart det kan være en og annen jypling av en selger der også, men mine erfaringer hos dem er bare positive. har handlet nesten alt av audio og video utstyr der. Bra utvalg, imøtekommende personell, behjelpelig med oppsett av anlegg m.m Når det gjelder HiFi centerkjeden eller i dag Soundgarden er jeg ikke noe imponert. Handlet her mine første komponenter, noe jeg har angret på mang en gang siden. -De er volsomt frempå og skal selge, gjerne produkter/funksjoner som er unødvendig, ikke ønsket som fordyrer affæren. -En service som ikke likner noe -Lite kunskap om produktet -Mye i mitt syn humbugprodukter. eks. JBL Det skal sies at dette er erfaringer fra butikkene i Bergen, og at dette ikke nødvendigvis gjelder for alle butikkene. Lenke til kommentar
banjo ulf Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Kan skrive under på at HiFi klubben har god service. I fjor skulle jeg ha anlegg for en god del penger, først ute var jeg bare og så på litt forskjellig, tittet innom forskjellig butikker osv. Men det var først når jeg ville ha demonstrasjoner av produktene hvor HiFi klubben scoret høyt hos meg. At jeg betaler mer gjør ikke noe når jeg får den servicen som jeg har fått der sånn, endte med at jeg kjøpte tv derfra også. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Vil også anbefale Hifiklubben. Har handlet komponenter der flere ganger og alltid fått strålende service. Da min forrige receiver tok kvelden (Denon) tok det bare 2 dager før jeg hadde en ny tilsvarende receiver hjemme i stuen igjen. Servicen ene og alene førte til at jeg ikke var i tvil hvor jeg skulle handle da det var på tide å bytte ut "ungdomsanlegget" med en setup som gjør litt mer enn å buldre i stykker murpussen i kjelleren Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Av disse to butikkene ville jeg valgt HiFi-klubben.Der finner du entusiaster som stort sett vet hva de snakker om. Klart det kan være en og annen jypling av en selger der også, men mine erfaringer hos dem er bare positive. har handlet nesten alt av audio og video utstyr der. Bra utvalg, imøtekommende personell, behjelpelig med oppsett av anlegg m.m Når det gjelder HiFi centerkjeden eller i dag Soundgarden er jeg ikke noe imponert. Handlet her mine første komponenter, noe jeg har angret på mang en gang siden. -De er volsomt frempå og skal selge, gjerne produkter/funksjoner som er unødvendig, ikke ønsket som fordyrer affæren. -En service som ikke likner noe -Lite kunskap om produktet -Mye i mitt syn humbugprodukter. eks. JBL Det skal sies at dette er erfaringer fra butikkene i Bergen, og at dette ikke nødvendigvis gjelder for alle butikkene. Jeg vet ikke helt som jeg er enig, begge nutikker har veldig hyggelig og hjelpsom betjening. Men begge to prøver å prakke på en overpriset tull, som dyre kabler o.l. Nå tror jeg forsåvidt at selgerene genuint tror på det de sier, men jeg er allikevel ikke såå imponert over fagkunnsskapen, all den tid det er en relativt kostbar spesialbutikk. AtW Lenke til kommentar
radivx Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Hifiklubben og Hifi Center (nå heter de Soundgarden) har rimelig forskjellige produkter. Kundeservice varierer fra by til by og selger til selger. Har opplevd selgere fra begge butikker som har vært utrolig hyggelige, men også opplevd dem som er lite engasjerte og som mangler nødvendig kunnskap. Opplever at soundgarden har et generelt sett litt dyrere sortiment og noen selgere lar seg av en eller annen merkelig grunn prege av dette. Har ingen problemer med å anbefale begge kjedene. De opptrer ryddig og de fleste produktene er såpass gode at det er vanskelig å gjøre komplette bomkjøp. Som alle andre kjøp anbefales det å gjøre litt research på egenhånd når man skal handle projektor. edit: AtW har et poeng, å pakke på folk som kjøper anlegg til 10000kr en kabel til 2500kr vitner om sterk salgstrang eller et genuint urealistisk syn på elektronikk. Erfarer at begge kjedene er veldig ivrig med dette (er dog litt mer selgerspesifikt). kjetil: Humbugprodukter? Det eneste humbug jeg ser hos de forskjellige kjedene er konvertere og switcher (som gjerne tilhører kabelsegmentet), her betaler man gjerne høvdinger for ting som koster småpenger fra Hong Kong, gjerne produkter som ser identiske ut (har konfrontert noen butikker og importører med dette pr. mail, uten å få svar). Ditt forhold til JBL kan jeg ikke si noe om, men toppmodellene deres er noen av verdens mest respekterte høyttalere, billigere JBL har dessuten samme funksjon som Dali Concept og til dels Argon høyttalerene til HFKlubben, høyttalere som gir mye lyd for pengene. Har også primært erfaring fra Bergen, men også vært innom butikkene i Trondheim en del. Endret 17. november 2008 av radivx Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg vet ikke helt som jeg er enig, begge nutikker har veldig hyggelig og hjelpsom betjening. Men begge to prøver å prakke på en overpriset tull, som dyre kabler o.l. Nå tror jeg forsåvidt at selgerene genuint tror på det de sier, men jeg er allikevel ikke såå imponert over fagkunnsskapen, all den tid det er en relativt kostbar spesialbutikk. AtW Kan forsåvidt være enig i at de er "flinke" til å overbevise om at dyre kabler er en nødvendighet. For hvermannsen og på et anlegg til 10-20 høvdinger er det neppe noen merkbar forskjell på kvalitetskabler og skammelig dyre kabler. De skal har for at de er veldig flinke til å sette sammen et anlegg som spiller bra sammen innenfor det budsjettet du oppgir dog. De aller fleste jeg har møtt på hifiklubben vet hva de snakker om og kjenner produktene sine godt. At de prøver å selge litt ekstra er vel normalt uansett hvor en skal handle. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler...l_1,5_meter.htm Helt vanlig nettverkskabel, kan kjøpes for <100,- overalt... Endret 17. november 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå