Gå til innhold

Trenger ny musikk å høre på (alle sjangre)

mamama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøv på noe Air, Moby og Junkie XL :)

Anbefaler deg også å sjekke ut chill-house serien 'Hed Kandi'.

Moby glemte jeg å ta med. Skal sjekke ut de to andre. Mange takk :)

Edit: Og Hed Kandi.

Edit nr2: Hed Kandi og Air falt i smak.

Ser at du har Múm der.. Hardu hørt Sigur Rós?

Jepp. Liker best Múm :)

Endret av mamama
Lenke til kommentar

Alle sjangre blir vel litt feil når du er ute etter lignende musikk i forhold til det du allerede har. Litt pirkete, men men.

Uansett, så er ingen musikksamling komplett uten Michael Jackson. Tør nesten ikke anbefale noe annet ettersom at det er feile sajngre i forhold til det jeg hører på, du tilsynelatende er ute etter.

Endret av DeNile
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg har stor sans for musikksmaken din. Du liker Tool - 10,000 Days, så da vil du kanskje også like andre utgivelser av dem. Lateralus og Undertow er verdt noen gjennomhøringer. A Perfect Circle er også et band du bør sjekke ut, siden det er dannet av hjernen bak Tool. Musikken appellerer nok til en noe smalere lyttergruppe enn Tool, og kan virke noe tung å fordøye. I første omgang ville jeg sjekket ut Thirteenth Step.

Du er også glad i syttitallet, ser jeg. Alt av Pink Floyd er obligatorisk å ha. Soloprosjektene til Roger Waters og David Gilmour kan kanskje di deg en positiv overraskelse. Albumene Amused to Death og The Pros & Cons of Hitch Hiking er to geniale konseptalbum som du bør gi en sjanse. De kan fremstå som noe sære, og det er de, men de blir bare bedre og bedre for hver gang.

Ellers vil jeg anbefale King Crimson og Van der Graaf Generator. Begge to er geniale britiske prog-rock-band, og bør passe deg siden du liker Pink Floyd og The Doors. In The Court of The Crimson King og H to He, Who Am the Only One er to album som er enkle å begynne med.

Jeg kan fortsette i det uendelige med anbefalinger, men gir deg heller bare et par navn til: Kyuss, Baroness, Dire Straits og Opeth.

Lenke til kommentar

Pink Floyd har jeg alt av og har sett Roger Waters live to ganger, henholdsvis Bergen og Oslo :):love: Fantastisk. Liker han fremfor Gilmour selv om det er mye bra der også. King Crimson og Van der Graaf Generator har jeg ikke hørt om så de må jeg sjekke ut. Opeth liker jeg ikke så altfor godt. Dire Straits likte jeg før men er blit lei, syns det ble litt mye det samme. Lateralus og Undertow skal også utsjekkes.

Mange takk :)

Endret av mamama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...