Strappado Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det er spottende overfor bra Black Metal å høre på Dimmu Borgir. Men hvordan det går med kristne som gjør det, forutsatt at Gud finnes, avhenger vel mest av hva Gud mener om saken. Jeg tror Jesus ville sagt at det er bedre om du river av deg øret enn om du hører på Black Metal. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det er spottende overfor bra Black Metal å høre på Dimmu Borgir Det der hørtes litt fanboyish ut. "Du må'kke høre på Dimmu Borgir, for da er du'kke trve og ikke særlig metal!" Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det er spottende overfor bra Black Metal å høre på Dimmu Borgir Det der hørtes litt fanboyish ut. "Du må'kke høre på Dimmu Borgir, for da er du'kke trve og ikke særlig metal!" Det der hørtes litt emo ut. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Dimmu Borgir lager musikk for de som egentlig ikke liker Black Metal. De gjør musikken enkel å høre på, rytmen og melodien blir uthevet, slik at nybegynnere i ekstrem metall lettest mulig skal like musikken. Min erfaring med de som liker Dumme Burger er at de sjeldent kjenner til interessante black metal band. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det er spottende overfor bra Black Metal å høre på Dimmu Borgir Det der hørtes litt fanboyish ut. "Du må'kke høre på Dimmu Borgir, for da er du'kke trve og ikke særlig metal!" Det der hørtes litt emo ut. Spar meg for usakligheter. Dimmu Borgir lager musikk for de som egentlig ikke liker Black Metal. De gjør musikken enkel å høre på, rytmen og melodien blir uthevet, slik at nybegynnere i ekstrem metall lettest mulig skal like musikken. Min erfaring med de som liker Dumme Burger er at de sjeldent kjenner til interessante black metal band. Jeg hører noe på dem. Enkelte sanger liker jeg. Og jeg kan si deg det, at jeg har en interessant musikksmak. Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det er spottende overfor bra Black Metal å høre på Dimmu Borgir Det der hørtes litt fanboyish ut. "Du må'kke høre på Dimmu Borgir, for da er du'kke trve og ikke særlig metal!" Det der hørtes litt emo ut. Spar meg for usakligheter. Da setter vi punktum her, OK? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det er spottende overfor bra Black Metal å høre på Dimmu Borgir Det der hørtes litt fanboyish ut. "Du må'kke høre på Dimmu Borgir, for da er du'kke trve og ikke særlig metal!" Det der hørtes litt emo ut. Spar meg for usakligheter. Da setter vi punktum her, OK? As you wish. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Det er spottende overfor bra Black Metal å høre på Dimmu Borgir. Nei, Dimmu Borgir er awesome, og du stinker. Dimmu Borgir lager musikk for de som egentlig ikke liker Black Metal. De gjør musikken enkel å høre på, rytmen og melodien blir uthevet, slik at nybegynnere i ekstrem metall lettest mulig skal like musikken. Min erfaring med de som liker Dumme Burger er at de sjeldent kjenner til interessante black metal band. "OOO. Dimmu Borgir har rytme! Alle som liker Dimmu Borgir er fjortisser som ikke er tr00 mot EKTE Black Metal!" Faen da, personlig liker jeg det meste mellom Dragonforce og Gorgoroth. Dimmu Borgir lager Black Metal som fenger, hvis du ikke liker det, drit i det. Endret 23. mai 2008 av teletubbiekid Lenke til kommentar
316 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg tror Jesus ville sagt at det er bedre om du river av deg øret enn om du hører på Black Metal. Hehe:P Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Provoserende musikk og "uttrykksform" generelt, er skøy. Folk blir så opprørte! Den såkalte "blasfemiske" musikkens tekster (dvs. ymse typer metal?) kan også settes bilde på, som f.eks. dette: Kanskje en grunn til at kristne blir opprørte? Endret 24. mai 2008 av Zaran Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Jeg viste jeg har lest noe lignende før For å si det slik en bekjent av meg sa: En gang kjøpte jeg en cd av et australsk kristen black metal band ved en feil. Allikevel var de vel så, om ikke mer ekstrem enn det vi finner i antikristent black metal. De kjørte på med skjærsilden, flammer, tortur av ikke-kristne og det som verre var. Det var jo litt tøft... men de har ikke helt skjønt greia da. (Sagt av broren til Seidemann i 1349). Jeg synes dette quotet forklarer det meste på "kristen black metal". Når det gjelder kristne som hører på blasfemisk black metal, så tror jeg ikke de er så kristne at det gjør noe. Men ærlig talt, tror de på Gud og liker Dark Funeral, så må de nå for all del få lov til det. Endret 24. mai 2008 av Ustedalen Lenke til kommentar
Skadefryd Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg lar meg provosere så veldig over folk som blander norrøn mytologi med halvpolitisk svada slik som godeste herr Vikernes Det høres ut som om du kan noe om akkurat dette. Gidder du å oppklare hvorfor de gjør det? Fordi de liker blonde og blåøyde, og norrøn mytologi. De antar vel at alle hadde blå øyne og var blonde i vikingtiden. Regner med noe slikt ja! De bruker mytologien og symbolbruken feil og endrer gjerne deler av det til sitt eget bruk. Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Provoserende musikk og "uttrykksform" generelt, er skøy. Folk blir så opprørte!Den såkalte "blasfemiske" musikkens tekster (dvs. ymse typer metal?) kan også settes bilde på, som f.eks. dette: Kanskje en grunn til at kristne blir opprørte? Så du likestiller ekstrem/black metal med nazisme? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Provoserende musikk og "uttrykksform" generelt, er skøy. Folk blir så opprørte!Den såkalte "blasfemiske" musikkens tekster (dvs. ymse typer metal?) kan også settes bilde på, som f.eks. dette: Kanskje en grunn til at kristne blir opprørte? Så du likestiller ekstrem/black metal med nazisme? Mange av tekstene handler nettopp om det, ja. Likestilles kan det ikke, for det ene er en ideologi, styresett etc., det andre er en musikkstil. Hva mente du der egentlig? Det er en grunn til at NSBM er relativt utbredt. Lenke til kommentar
Skadefryd Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Provoserende musikk og "uttrykksform" generelt, er skøy. Folk blir så opprørte!Den såkalte "blasfemiske" musikkens tekster (dvs. ymse typer metal?) kan også settes bilde på, som f.eks. dette: Kanskje en grunn til at kristne blir opprørte? Så du likestiller ekstrem/black metal med nazisme? Mange av tekstene handler nettopp om det, ja. Det er en grunn til at NSBM er relativt utbredt. Jeg ville vært forsiktig med å si at man likestiller det. Ja, NSBM er relativt utbredt i sine kretser, men vil samtidig presisere at mange av tekstene til det "gjennomsnittlige" BM band ikke handler om det. BM trenger ikke et unødig dårlig rykte. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) NSBM trenger heller ikke svartmetallens dårlige rykte. Du quota vekk det han sa om at han ikke likestiller det. Endret 26. mai 2008 av Abigor Lenke til kommentar
Skadefryd Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) det var mer ment som et svar til yssi83. altså : "Så du likestiller ekstrem/black metal med nazisme?" - Jeg ville vært forsiktig med å si at man likestiller det. Derfor jeg ikke quota vekk yssi. Kanskje det burde vært tydeligere i svaret, men... Endret 26. mai 2008 av Skadefryd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå