perpyro Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Synes det virker litt rart at en troende kristen skal lytte til tekster av f.eks. dette kalibret. Lister opp noen Dimmu tekster for å demonstrere. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 7. Antikrist Stig opp på min trone bleke lik Fall på kne ærbødiget foran mine føtter Ta imot mitt kalde kyss på din panne Jeg har lagt veien som fører til Helvete klar Løft deres sverd til kamp, stolte menn La massakeren begynne i dag Hogg hodet av hver kristen Og voldta deres kvinner og barn Hvert kristenkors du finner skal du vende om Hver en bygning som bærer guds navn skal brenne Hver en kristenmanns grav skal vi skjende Hver natt skal du våkne med ett skrik Og kjenne blodet som brenner dypt i deg Hver natt skal du rave som en sanseløs i gaten Og utslette hvert et tegn du ser til liv Hør min tale menneskedyr Mine ord er din fremtid Jeg er Satans legemlige gjørelse Jeg er din herre Jeg er ondskapen Jeg er antikrist 10. Gud's Fortapelse - Åpenbaring Av Dommedag Hengitt er vi Til Mørkets keiser Den allmektiges kraft (Som) Fører vårt sinn I kamp Mot godhet og løgn Dog fiendens hær er fattig Er den stor Men vi skal ta dem alle Og hente dem inn En etter en Det håp de ser i gud Skal forsvinne i et hav av torner De torner deres falske frelser Engang følte spikret i sin skalle Himmelen skal rakne Og en fandens torden Skal buldre å brake Hans krefter vil røyne Der Mørkets front Beseirer lystes pest Øyne vil renne i sorg Når de innser (at) deres gud Ikke lenger kan hjelpe Det håp de så i gud Er svunnet og vekk for alltid De følger nå sin falske felser Som fortsatt er bærer av en krone Med torner Men konge ble han ikke 5. Da Den Kristne Satte Livet Til Min sjel den glødet Og mitt sinn det lengtet Etter å få fatt i en kristen faen I det kalde mørket jeg ventet med vinden Det ulte som besatt av fanden Jeg ventet Åh, som jeg ventet Tiden virket som evig Men endelig fikk jeg øye på stakkar'n Jeg hevet min knyttede neve Og skrek Svake kristne! Dø i natt! Jeg skal flerre din sjel i to! Du skal føle makten jeg har fått av mørket! Din tid er omme! Også din tro! …også din tro…! Be om nåde du stakkars faen Og min latter skal atter runge Høyt i nattens kulde Der frosten fryser din siste Tåre… Svake kristne! Du døde i natt! Med et kraftig hugg tok jeg din skalle! En blodig slakt som til syvende og sist Hvis stemmer(vil)for alltid i Dødsriket gjalle! 7. Allehelgens Død I Helveds Rike Uren er aktens utfoldelse og tanke Uten hemning i ukjent ekstase Ei et tilbørlig ønske om å avle avkom for Gud Frivillig nedsmittet og gjennomsyret I kjødelig sødme Fengslet av logn og ulydighet Menneskets skrøpelige atferd Må tuktes med heder og ære blir det sagt Men godhet fødte evig ondskap kun Da Edens tyrann skjenket frukten Visdom berikes fritt i Dyrets mangfold Når himmerikets salige urett Og svulstige barmhjertighet Vekker forkastelse ved vårt åsyn Gnisten har slått flamme Og piner i pestilensens vilje De ynkelige slaver knelende i skam Besvangret med skyld og miskunn Ætlinger som sverger eden Med troskapsløfte om å ugjøre freden A styrte himmelslavers velvære Og triumfere i kulde til Dyrets ære Vredens beger renner over I forherdelse fra opprørdjevlers svovelvind Glødende, fra regionen av Belial's barn Avlet hinsides harmens trossende tind De siste tegn fra Kristi tapende engler Brenner ubønnhørlig i ravnens ild [repeat 2nd verse] Smertefull og blek er døden Med blodstyrtning fra lysets gild Dødens fremmøte sparer ingen Det fromme liv kveles av egne tunger Den kosteligste jord blir pyntet Med fattigdom og hunger Utspente vinger over Mørkets dype svelg Satt til verden for å meske seg Med pest og død Fråtsende i synd og hor Overmakten fra polens bastarder Nærer behag i syndens hierarki Et evig liv i paradis Er fullkommenhet i Satans dynasti[skjul/] Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Nesj da. Så lenge man tror at Jesus var Jahves sønn kan man gjøre hva man vil. Modernisert kristendom! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Der igjen, har vi jo Gaal fra Gorgoroth som absolutt ville drikke blodet til en kristen, og tok en stakkars med seg på loven, brakk nesen og drakk blodet som fosset ut fra en geitehorn, eller var det pappkrus, jeg husker ikke:D. Kilder eller løse rykter? Er man kristen kan man aldri spille Black Metal... det burde være helt klart. Og selv om et par ungdomsband synes bandet ditt var kult, så er det nok av dem som aldri ville snakket med band som holder på slik. Jeg personlig styrer langt unna kristenmetall. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei! Vi har en diskusjon gående i klasserommet fortiden om hvorvidt det er galt for en kristen å høre på musikk det synges om djevelen, osv. Type Dimmu Borgir og diverse andre death metal band. Hva tenker dere om det? Takk! å høre på mu sikken og å være enig med den er to usansynlig forskjellige ting.. er selv stor fan av musikken til dimmu..fordi jeg syntes det høres bra ut. ikke fordi jeg har et offrings alter i kjelleren... Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Der igjen, har vi jo Gaal fra Gorgoroth som absolutt ville drikke blodet til en kristen, og tok en stakkars med seg på loven, brakk nesen og drakk blodet som fosset ut fra en geitehorn, eller var det pappkrus, jeg husker ikke:D. Kilder eller løse rykter? Er man kristen kan man aldri spille Black Metal... det burde være helt klart. Og selv om et par ungdomsband synes bandet ditt var kult, så er det nok av dem som aldri ville snakket med band som holder på slik. Jeg personlig styrer langt unna kristenmetall. en kristen ville vel aldri finne på å lage/spille en sang som motstrider troen hans/hennes? men det burde da være LOV til å høre på det.. jeg kan ikke si jeg er stor fan av krisen band. da disse som regel er regelrett triste, men vist det er et kristen band som mot alle odds skulle lage musikk som jeg liker så send meg en plate.. edit: man kan jo spille black-metal selv om man er kristen, men man spiller ikke "satan my master" heller da.. Endret 21. mai 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei! Vi har en diskusjon gående i klasserommet fortiden om hvorvidt det er galt for en kristen å høre på musikk det synges om djevelen, osv. Type Dimmu Borgir og diverse andre death metal band. Hva tenker dere om det? Takk! å høre på mu sikken og å være enig med den er to usansynlig forskjellige ting.. er selv stor fan av musikken til dimmu..fordi jeg syntes det høres bra ut. ikke fordi jeg har et offrings alter i kjelleren... Så det at de synger om guds fortapelse er helt greit bare det låter bra? Lenke til kommentar
freke Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Den nye generasjonen kristne har slått fra seg ideen om at fanden er i trommene og at det lever demoner i trompeten, selv om mange gamle fortsatt har disse oppfatningene. Jeg vet ikke om jeg ville tatt sjangsen på å hoppe til en slik konklusjon. De kristnes leveregler er sjelden tatt ut av løse luften, så det må jo være en grunn til at de gjenkjente djevelen i all musikk untatt salmesang. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Der igjen, har vi jo Gaal fra Gorgoroth som absolutt ville drikke blodet til en kristen, og tok en stakkars med seg på loven, brakk nesen og drakk blodet som fosset ut fra en geitehorn, eller var det pappkrus, jeg husker ikke:D. Kilder eller løse rykter? Er man kristen kan man aldri spille Black Metal... det burde være helt klart. Og selv om et par ungdomsband synes bandet ditt var kult, så er det nok av dem som aldri ville snakket med band som holder på slik. Jeg personlig styrer langt unna kristenmetall. en kristen ville vel aldri finne på å lage/spille en sang som motstrider troen hans/hennes? men det burde da være LOV til å høre på det.. jeg kan ikke si jeg er stor fan av krisen band. da disse som regel er regelrett triste, men vist det er et kristen band som mot alle odds skulle lage musikk som jeg liker så send meg en plate.. edit: man kan jo spille black-metal selv om man er kristen, men man spiller ikke "satan my master" heller da.. Er man kristen kan man ikke lage Black Metal av den enkle grunn at musikken er mer enn kun lyden av trommene, gitaren, bassen og den hatfulle vokalen. Black Metal som et uttrykk er direkte antikristent, hatfullt og ren ondskap. Er man kristen kan man ikke lage musikk som krever disse "ingrediensene". Dette er fordi de som skapte musikken har bestemt hvordan sjangeren skal være. Det var band på 80'tallet som startet det, og banda fra andre bølge på 90'tallet fulgte i samme sporet. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei! Vi har en diskusjon gående i klasserommet fortiden om hvorvidt det er galt for en kristen å høre på musikk det synges om djevelen, osv. Type Dimmu Borgir og diverse andre death metal band. Hva tenker dere om det? Takk! å høre på mu sikken og å være enig med den er to usansynlig forskjellige ting.. er selv stor fan av musikken til dimmu..fordi jeg syntes det høres bra ut. ikke fordi jeg har et offrings alter i kjelleren... Så det at de synger om guds fortapelse er helt greit bare det låter bra? ja.. men det er opp til den enkelte kristne å velge om h*n vil høre på det.. forstår at det er litt rart å høre på noe som er mot din egen tro.. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Er man kristen kan man ikke lage Black Metal av den enkle grunn at musikken er mer enn kun lyden av trommene, gitaren, bassen og den hatfulle vokalen. Black Metal som et uttrykk er direkte antikristent, hatfullt og ren ondskap. Er man kristen kan man ikke lage musikk som krever disse "ingrediensene". Dette er fordi de som skapte musikken har bestemt hvordan sjangeren skal være. Det var band på 80'tallet som startet det, og banda fra andre bølge på 90'tallet fulgte i samme sporet. dette er jeg helt enig i, men det blir ikke det samme å høre på det.. det finnes jo ulike typer kristne også.. edit: de fleste kristne vil/burde ikke høre på denne typen musikk av prinsipp.. edit2: hører på dimmu nå.. akkurat nå er det "Allehelgens død i helvetes rike" edit(igjenn): teknisk sett er man jo kristen bare man er døpt/konfirmert i kirken. jeg er begge deler..riktig nokk ikke fordi jeg elsker "herren", men alike vell.. Endret 21. mai 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
316 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Der igjen, har vi jo Gaal fra Gorgoroth som absolutt ville drikke blodet til en kristen, og tok en stakkars med seg på loven, brakk nesen og drakk blodet som fosset ut fra en geitehorn, eller var det pappkrus, jeg husker ikke:D. Kilder eller løse rykter? Er man kristen kan man aldri spille Black Metal... det burde være helt klart. Og selv om et par ungdomsband synes bandet ditt var kult, så er det nok av dem som aldri ville snakket med band som holder på slik. Jeg personlig styrer langt unna kristenmetall. Men huffda. Jeg beklager, jeg løy visst litt. Det var så lenge siden den saken var i media, at jeg har visst forandret på den litt. Det er sant at han tok en fyr å mishandlet han på loven, men han truet bare med å drikke blodet hans. Dessuten var det ikke fordi fyren var kristen, men av ukjente årsaker. Les artikkelen her. Lenke til kommentar
316 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er man kristen kan man ikke lage Black Metal av den enkle grunn at musikken er mer enn kun lyden av trommene, gitaren, bassen og den hatfulle vokalen. Black Metal som et uttrykk er direkte antikristent, hatfullt og ren ondskap. Er man kristen kan man ikke lage musikk som krever disse "ingrediensene". Dette er fordi de som skapte musikken har bestemt hvordan sjangeren skal være. Det var band på 80'tallet som startet det, og banda fra andre bølge på 90'tallet fulgte i samme sporet. Du har et poeng i at musikkstilen hadde utspring i det at den skulle låte djevelsk, og at selve musikken har et budskap i seg selv. Men jeg tror musikken mister litt av budskapet sitt dersom den ikke kompletteres med lyrikken. Derfor mener jeg at man kan spille samme type musikk, men bare ha et annet budskap, som for eksempel budskapet om jesus. Om hvorvidt det blir "true" black metal er en annen sak, men det har mange kristenrockere gjort noe med ved å gi det kallenavn som "untrue", eller "white" metal, som jeg syntes er litt festlig. Men nå skal det også nevnes at det finnes veldig få kristne "black metal" band. De er og forblir forholdsvis ukjente, så langt. Men det finnes mange hardcore, death, power, heavy osv. band med kristen profil. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Er man kristen kan man ikke lage Black Metal av den enkle grunn at musikken er mer enn kun lyden av trommene, gitaren, bassen og den hatfulle vokalen. Black Metal som et uttrykk er direkte antikristent, hatfullt og ren ondskap. Er man kristen kan man ikke lage musikk som krever disse "ingrediensene". Dette er fordi de som skapte musikken har bestemt hvordan sjangeren skal være. Det var band på 80'tallet som startet det, og banda fra andre bølge på 90'tallet fulgte i samme sporet. Som regel er black metal i dag oftere koblet mot det norrøne og anti-teisme enn mot faktisk djeveldyrking; alle er ikke Varg Vikernes. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Som regel er black metal i dag oftere koblet mot det norrøne og anti-teisme enn mot faktisk djeveldyrking; alle er ikke Varg Vikernes. Varg Vikernes påstår jo også at han ikke er satanist i det hele tatt, men nasjonalsosialist. Var vel da han skiftet hårsveis fra langt sort til hitler-sleik Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Som regel er black metal i dag oftere koblet mot det norrøne og anti-teisme enn mot faktisk djeveldyrking; alle er ikke Varg Vikernes. Varg Vikernes påstår jo også at han ikke er satanist i det hele tatt, men nasjonalsosialist. Var vel da han skiftet hårsveis fra langt sort til hitler-sleik greven selv, ja.. nå skal det jo nevnes at han tydligvis ikke er av den lureste typen.. hva var det første han gjorde da han fikk prøveløslatelse etter 14 år? jo, han stjal en bil og prøvde å rømme..lurt.. Endret 21. mai 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Greven er ikke så dum, leste litt av Vargmål en gang, virket som en reflektert fyr som hadde skrevet, men han lider nok av en eller annen mental forstyrrelse, skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Hva er mest ille, benekte Gud eller Satan? Endret 21. mai 2008 av Ba'al-Sebul Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Alle vet da at kristne metalheads holder seg til Extol'n shit xD Spøk til alvor: En del mennesker gir f. i tekstene. Kansje de kristne vennene til trådstarter er slike? Jeg kunne satt på: "Pussy ain't shit", av Funkdoobiest i klasserommet, og bare noen få hadde faktisk ledd av teksten. Resten hadde enten sittet klistret til fjesbok, eller skrekt: "skru av den helvetes *****musikken". Endret 21. mai 2008 av J@cob Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg synes at alle skal oppleve så mye som mulig og gjøre seg opp sine egne meninger om opplevelsene. Hvis en person lytter til noe/noen som spotter noe man tror på og mener at denne spottingen er helt ok så ville jeg nok sett på denne personen som hyklerisk. Jeg vil nok si at formålet med uttrykket også er en faktor her. Hvis formålet er å latterliggjøre en gruppe med en viss tro for å tjene på det blandt de som ikke deler den troen så mener jeg at de som gir dette uttrykket og de som støtter personene som gir dette uttrykket burde gå litt i seg selv og se på deres egen moral. Dette gjelder ikke bare kristne grupper men en hvilken som helst gruppe. Her gir jeg selvfølgelig veldig slakk line til uttrykk som er samfunskritiske. Jeg vil vel også si at jeg ikke har noe imot de som angriper folk som blindt følger andre uten å stille kritiske spørsmål selv om dette betyr at jeg også er en hykler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Eg seier som Slayer sin vokalist, som er katolsk (frå A Headbanger's Journey: It's just art! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå