Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser. Kan Intel 915G bli for varm?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en shuttle som oppfører seg rart.

Fryser i tide og utide. Særlig hvis jeg har på coveret, men også ellers.

Jeg legger merke til at kjøleblokken på Intel 915G chippen til tider er brennhet.

Kan denne være synderen? Og kan jeg isåfall fikse problemet? Blir temperaturen her registrert så man kan lese den av i speedfan eller liknende?

Etter at den har frosset, og jeg prøver å restarte hender det(Er ikke sikker på om dette skjer alltid, men kankje) at maskinen ikke vil boote skikkelig, men sier istedet at den ikke finner bootable disk. Etter en stund(kanskje 10 minutter) starter den igjen.

Ellers bruker jeg win xp, shuttle fb 81 hovedkort, vet ikke ram, samsung harddisk. Er det noe mer jeg burde oppgi som kan hjelpe dere?

Jeg blir lykkelig for alle svar!

Vennlig hilsen robin, the boy wonder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

har du mulighet til å sette inn en ekstra vifte? vet ikke om den er vifte kjølt på chipsetet eller bare kjøleblokker, sjekk eventuelt materialet. er det aliminum kan du jo alltids prøve og bytte disse ut med kobber og se om det kan gjøre noen forskjell vil også anbefale deg å sette inn en ekstra vifte. sjekk med speedfan ang temp.

Lenke til kommentar

Den har ikke vifte. Jeg skal sette inn en vifte, men jeg vil finne ut om det er det som er feilen først. Jeg sitter nå å prøver speedfan og den viser tre temperaturer. Er det mulig å vite hva som blir målt og hvilken temperatur som måler hva?

robin

Lenke til kommentar
Prøv everest.

ok, everest prøvd!

Den måler temperaturen både herogder, men tydeligvis ikke på 915G chippen.

Hovedkortet er nå på 42 grader, men varmeklumpen på chippen begynner å bli glohet!

Men: for alt jeg vet er dette normalt. Noen som kan fortelle meg om denne chippen har det med å bli fryktelig varm? Er det helt kult?

robin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...