Gå til innhold

Finner ikke driver til JVC kamera

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt eldre JVC-kamera, type GR-DVL365eg.

Problemet mitt er at jeg ikke finner noen driver til dette kameraet, jeg får ikke koblet det til maskinen for å laste opp video. Jeg har Windows Vista og har det koblet til med Firewire..

Trenger desperat litt hjelp her. Finner ikke driveren selv på JVC sine nettsider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke kameraet ditt, men du trenger vel ikke driver? Går ut fra det er et DVkamera ved vanlig DV-kassett. Derimot trenger du et (videoredigerings)program til å overføre filmen med FireWire, det kan være Windows MovieMaker, som du sikkert har på din PC.

Lenke til kommentar

Det er et DV-kamera med vanlig DV-kasett ja, men Vista'en min finner bare at det er noe der men ikke hva, så den klarer ikke å streame det inn. Jeg har både Windows MovieMaker og Adobe Premiere Pro CS3.. ingen av dem finner noe film fra kameraet.

Jeg mener at dette fungerte fint for en stund siden når jeg hadde XP.

Lenke til kommentar
Det er et DV-kamera med vanlig DV-kasett ja, men Vista'en min finner bare at det er noe der men ikke hva, så den klarer ikke å streame det inn. Jeg har både Windows MovieMaker og Adobe Premiere Pro CS3.. ingen av dem finner noe film fra kameraet.

Jeg mener at dette fungerte fint for en stund siden når jeg hadde XP.

Vær sikker på at du bruker Firewire og ikke USB. USB betyr trøbbel når det gjelder videooverføring, mens Firewire betyr "plug and play".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...