Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Penger til konfirmasjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg konfirmerte meg ikke, hverken borgerlig eller i kirken. Er ikke døpt.

Hadde dermed ingen gjester. Fikk 18.000 av mamma og pappa, vet ikke hvorfor. Antar de syntes litt synd på meg siden alle vennene mine fikk så mye penger og ikke jeg. Når jeg ser det i senere tid innser jeg hvor latterlig hele opplegget er.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker fikk jeg 18 000 + et gull slipsnål, kamera, sølv kjede og sølv armbånd.

 

Jeg tenkte faktisk mye på hvor mye jeg skulle få og hva jeg skulle bruke dem. Da dagen kom brydde jeg meg null og niks hva andre fikk, ble bare så glad. Men det jeg er mest overrasket over er faktisk hvor godt jeg likte talene som kom. Det er de jeg husker best og synes det var like fint som pengene.

 

Angående hvorfor jeg konfirmerte meg. Jeg lurte på om jeg skulle gjøre det eller ei, men gavene kunne jeg ikke motstå. Den tiden i kirken tenkte jeg ganske mye på og fikk mye mer respekt for religion generelt. Idag er jeg ikke mer kristen enn jeg var før jeg starte, men fått mye mer repekt for det kristne samfunn.

Lenke til kommentar

Fikk 32000 kr, + wii : )

 

Edit: Kan vell si at jeg tok kristelig konfirmasjon. Pga. at alle vennene mine gjorde det, også var det leier. Ellers hadde jeg nok tatt borgelig.

 

Edit2: Skal ut å bruke 2000 kr nå på wii spill og litt sånn:P Resten skal i banken, 6,5% rente:D Får nesten 10000 i året. Og det er naajs

 

Edit3: Var ingen smilefjes her jo. :) :) :p

Endret av Andie93
Lenke til kommentar
Fikk 32000 kr, + wii : )

 

Edit: Kan vell si at jeg tok kristelig konfirmasjon. Pga. at alle vennene mine gjorde det, også var det leier. Ellers hadde jeg nok tatt borgelig.

 

Edit2: Skal ut å bruke 2000 kr nå på wii spill og litt sånn:P Resten skal i banken, 6,5% rente:D Får nesten 10000 i året. Og det er naajs

 

Edit3: Var ingen smilefjes her jo. :) :) :p

10000 kr i rente pr. år hørtes veldig mye ut. Sikker på at det er riktig? Lagt på en 0 for mye?

:)

Lenke til kommentar

Jeg fikk ca 20.000, et par smykker(blant annet et hjerte med 25 diamanter, som er STJEEEELT!!!!) OG ikke minst: en hund :) RIP!

 

Det er så mye fokus på penger nå om dagen. utrolig kjipt for de som får "bare" 12, mens de andre i klassen får langt over tyve, tredve. Da jeg konfirmerte meg i 2000 var det få som fikk over 30.

Lenke til kommentar
Jau, var et par i klassen som fikk 30-75k, ganske urettferdig for folk som ikke har råd til å ha konfirmasjon engang...

 

Urettferdig? Familien deres kan da vel gi dem så mye de vil. Fetteren min konfirmerte seg for seks år siden og han fikk 25 tusen. De som konfirmerte seg human-etisk før sommeren fikk 12-14 tusen, mens en annen fikk 75 tusen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...