henky Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Fikk 20 000 - brukte de på stereoanlegg dagen etterpå. Vi var vel 28 mann, men mange av dem var barn. Så ikke helt poenget i å spare 20 000, det er gjerne en halv månedslønn eller mindre når man er voksen. Bare forsikringen på bilen min, i tillegg til årsavgift; bompenger og for ikke å si bensin koster langt over 20 tusen i året. Reiser snart til Afrika, og regner med at turen koster ca. 30 000 per hode. Når man setter det i perspektiv er det ikke mye penger, og all den gleden jeg har hatt med stereoanlegget mitt har hatt en verdi på mer enn 20 000 for meg. Jeg konfirmerte meg ene og alene for pengene, men det var veldig koselig å ha hele familien samlet. Jeg er langt i fra kristen, men heller ikke humanetiker - så jeg valgte kristelig, siden "alle" andre gjorde det. Hadde det gått an å konfirmere seg ateistisk, så kanskje ... 20 000 er en halv månedslønn eller mindre? da vet jeg ikke hvilken familie du kommer fra, og det å spare kommer til å hjelpe deg stort å få lån i framtiden. Og jo, 20 000 er mye penger, kanskje ikke iløpet av et år, men om du tjener 300 000 før skatt kommer 20 000 ekstra godt med. Fikk omtrent 15 000, og da ble jeg overasket. Det gikk til pc, moped og resten i banken. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Husker ikke nøyaktiv hvor mye jeg fikk, men det har ikke så veldig mye å si hvor mange gjester du har, jeg fikk noe rundt 25-30 tusen tror jeg, var vel en 30-40 gjester, men 10 000 aleine var fra bestemor. Så hardde ikke vært så mye hvis ikke hu hadde vært der Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg får ikke ha konfirmasjon forde mamma og pappa er Jehova's vitner Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg får ikke ha konfirmasjon forde mamma og pappa er Jehova's vitner Du kan jo ha en ''Voksenfest''. Kusina mi gjorde det, feira at du hadde blitt voksen Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg får ikke ha konfirmasjon forde mamma og pappa er Jehova's vitner Du vet at du kan melde deg inn og ut av trossamfunn som du selv vil når du er 15 år? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg konfirmerte meg for 7 år siden, hadde 20-30 gjester og fikk 33.000 i cash, 3.000 i obligasjoner (ikke verdt en dritt den dag i dag) og en og annen kniv og sånn. Konfirmerte meg for pengenes del og alle penga er borte den dag i dag. Brukt på PC-oppgraderinger, MP3-spiller, sko, scooter etc. 4 år etter meg, konfirmerte søstra mi seg og fikk 40-50.000, bunad, smykker og ikke en jævla aksje / obligasjon. (Lucky bastard ><) 3 år etter hu, var det den andre søstra mi, hu fikk 37.000, bunad, smykker og alskens og bitcha og var msifornøyd. Åh, jeg hadde så lyst til å bitchslappe hu, hu er aldri fornøyd. What so fuckings ever. Argh! Jeg var vel en av de som fikk mest da jeg konfirmerte meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Fikk 32000 kr, hadde rundt 30 gjester, fikk scooter og bil lappen hos foreldrene mine også. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Kommer kort og godt ann på hvordan folkene som kommer er. Selv fikk jeg 15000, for fem år siden. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Fikk 34.000, men nærmere 50% kom fra mormor og morfar, som bare har meg og min bror som barnebarn, samtidig som de er fast bestemt på å gi oss pengene sine før de dør(heller enn arv). Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg fikk ca 3500,- fra tilsammen 40 gjester... Ønsket meg derimot alle de tingene jeg ellers hadde brukt pengene på, slik som CD-spiller (nå følte jeg meg gammel), telt, sovepose osv. Fikk også tur til Sicilia med en kamerat Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Personlig fikk jeg 23 tusen norske kroner. Vet ikke hva jeg hadde fått om vi var en større familie, for jeg har en utrolig liten familie. Mamma & pappa Mormor & morfar Tante & onkel x2 1 stykk farmor Pluss at det ble litt kontanter fra rause naboer. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Hadde vel 15 gjester jeg, fikk 6K, fikk en god del med naboene Forventa 20k, storebror fikk nesten 40.000,- i sin tid, søskenbarnet mitt fikk vel en 34k Konfa meg i kirken, alt i alt er jeg takknemlig for å ha fått noen tusen da, gikk rett inn på sparekonto Så, bare ikke ha noen forventninger, er best å bare ta det som det kommer! Og ja, fikk et smykke også i tillegg til penga! Endret 4. august 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hadde 35 gjester og fikk 34k+noen smykker og et kult lerretsmalt bilde. Blåste det meste av pengene på ting jeg ikke engang husker hva er lengre, som jeg angrer på nå når det er på tide med lappen.. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Kjernefamilien min har god økonomi, og de fleste andre i slekten har også brukbare inntekter. Dog, familien har aldri hatt noen tradisjon i å gi store pengesummer til bursdag, konfirmasjon etc, men heller gi mindre gaver oftere. Jeg fikk 20.000, to par mansjettknapper i gull og en tur til hvor jeg vil i Europa i én uke. Pengene er spart, og turen var veldig fin. Det er slike gaver jeg liker -- ting jeg kan huske, ikke bare penger som samler renter på en bankkonto. Det at jeg ikke fikk all verdens til konfirmasjonen er ikke noe stress, jeg får seilutstyr (noe som er et rimelig stort pengesluk), klær og ting jeg trenger i løpet av året. Lenke til kommentar
Vipsir Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg fikk ca 8000kr, PC til 10-12 tusen pluss noen småting. Var vel omtrent 30 gjester tenker jeg. Er riktignok nesten 10 år siden, men tviler på jeg ville fått så mye mer nå. Husker det var en i klassen som sa han fikk 70.000. Vi andre ble helt sjokka, men ser ikke bort fra at det var bare skryt... Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Ser ikke noen grunn til å skryte av det.. Lenke til kommentar
ArcticMonkey^ Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Fikk ca 25 tusen og ny PC, ble veldig fornøyd Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 eg må seie eg tykkjer det er forkastaleg at ein får pengar for å konfirmere seg. Eg personelg meinar det er er ein krenkelse av Guds navn. den einaste grunen ungdomar gidd å konfirmere seg er for å få pengar!!! eg vert forbanna berre av å tenkje på det Personleg tykkjer eg at ein burde GJE pengar til kyrkja når ein konfirmerar seg, det at ein konfar seg er eit teikn på at ein vert vaksen og sjølvstendig, og for å vise det burde ein kunne gje eit bidrag til kyrkja for å vise at ein greier seg økonomisk, og ikkje grabbe til seg masse pengar i guds navn. dagens konfirmasjon og kristen moral er forkasteleg! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 ...som er en av grunnene til at noen folk ikke konfirmerer seg kristelig Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 ...som er like griske som dei som brukar guds navn, berre dei ikkje prøvar og skjule det bak eit skalkeskjul i Guds navn. folk som konfirmeerar seg borgarleg er folk som ikkje ein gong er flaue over det, noke som i seg sjølve er utruleg pinsamt. det at borgerleg konfirmasjon er lovgleg, er etter mitt kjønn heilt forkasteleg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå