Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Penger til konfirmasjonen


Anbefalte innlegg

Fikk 20 000 - brukte de på stereoanlegg dagen etterpå. Vi var vel 28 mann, men mange av dem var barn.

 

Så ikke helt poenget i å spare 20 000, det er gjerne en halv månedslønn eller mindre når man er voksen. Bare forsikringen på bilen min, i tillegg til årsavgift; bompenger og for ikke å si bensin koster langt over 20 tusen i året. Reiser snart til Afrika, og regner med at turen koster ca. 30 000 per hode.

 

Når man setter det i perspektiv er det ikke mye penger, og all den gleden jeg har hatt med stereoanlegget mitt har hatt en verdi på mer enn 20 000 for meg.

 

Jeg konfirmerte meg ene og alene for pengene, men det var veldig koselig å ha hele familien samlet. :) Jeg er langt i fra kristen, men heller ikke humanetiker - så jeg valgte kristelig, siden "alle" andre gjorde det. Hadde det gått an å konfirmere seg ateistisk, så kanskje ...

 

20 000 er en halv månedslønn eller mindre? da vet jeg ikke hvilken familie du kommer fra, og det å spare kommer til å hjelpe deg stort å få lån i framtiden. Og jo, 20 000 er mye penger, kanskje ikke iløpet av et år, men om du tjener 300 000 før skatt kommer 20 000 ekstra godt med.

 

Fikk omtrent 15 000, og da ble jeg overasket. Det gikk til pc, moped og resten i banken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke nøyaktiv hvor mye jeg fikk, men det har ikke så veldig mye å si hvor mange gjester du har, jeg fikk noe rundt 25-30 tusen tror jeg, var vel en 30-40 gjester, men 10 000 aleine var fra bestemor. Så hardde ikke vært så mye hvis ikke hu hadde vært der :p

Lenke til kommentar

Jeg konfirmerte meg for 7 år siden, hadde 20-30 gjester og fikk 33.000 i cash, 3.000 i obligasjoner (ikke verdt en dritt den dag i dag) og en og annen kniv og sånn.

Konfirmerte meg for pengenes del og alle penga er borte den dag i dag. Brukt på PC-oppgraderinger, MP3-spiller, sko, scooter etc.

 

4 år etter meg, konfirmerte søstra mi seg og fikk 40-50.000, bunad, smykker og ikke en jævla aksje / obligasjon. (Lucky bastard ><)

3 år etter hu, var det den andre søstra mi, hu fikk 37.000, bunad, smykker og alskens og bitcha og var msifornøyd. Åh, jeg hadde så lyst til å bitchslappe hu, hu er aldri fornøyd. What so fuckings ever. Argh!

 

Jeg var vel en av de som fikk mest da jeg konfirmerte meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Personlig fikk jeg 23 tusen norske kroner. Vet ikke hva jeg hadde fått om vi var en større familie, for jeg har en utrolig liten familie.

 

Mamma & pappa

 

Mormor & morfar

 

Tante & onkel x2

 

1 stykk farmor

 

Pluss at det ble litt kontanter fra rause naboer.

Lenke til kommentar

Hadde vel 15 gjester jeg, fikk 6K, fikk en god del med naboene :)

 

Forventa 20k, storebror fikk nesten 40.000,- i sin tid, søskenbarnet mitt fikk vel en 34k :p

 

 

Konfa meg i kirken, alt i alt er jeg takknemlig for å ha fått noen tusen da, gikk rett inn på sparekonto :)

 

 

Så, bare ikke ha noen forventninger, er best å bare ta det som det kommer!:)

 

Og ja, fikk et smykke også i tillegg til penga!

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjernefamilien min har god økonomi, og de fleste andre i slekten har også brukbare inntekter. Dog, familien har aldri hatt noen tradisjon i å gi store pengesummer til bursdag, konfirmasjon etc, men heller gi mindre gaver oftere.

 

Jeg fikk 20.000, to par mansjettknapper i gull og en tur til hvor jeg vil i Europa i én uke. Pengene er spart, og turen var veldig fin. Det er slike gaver jeg liker -- ting jeg kan huske, ikke bare penger som samler renter på en bankkonto.

 

Det at jeg ikke fikk all verdens til konfirmasjonen er ikke noe stress, jeg får seilutstyr (noe som er et rimelig stort pengesluk), klær og ting jeg trenger i løpet av året.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ca 8000kr, PC til 10-12 tusen pluss noen småting. Var vel omtrent 30 gjester tenker jeg. Er riktignok nesten 10 år siden, men tviler på jeg ville fått så mye mer nå. Husker det var en i klassen som sa han fikk 70.000. Vi andre ble helt sjokka, men ser ikke bort fra at det var bare skryt... :D

Lenke til kommentar

eg må seie eg tykkjer det er forkastaleg at ein får pengar for å konfirmere seg. Eg personelg meinar det er er ein krenkelse av Guds navn. den einaste grunen ungdomar gidd å konfirmere seg er for å få pengar!!! eg vert forbanna berre av å tenkje på det :realmad:

 

Personleg tykkjer eg at ein burde GJE pengar til kyrkja når ein konfirmerar seg, det at ein konfar seg er eit teikn på at ein vert vaksen og sjølvstendig, og for å vise det burde ein kunne gje eit bidrag til kyrkja for å vise at ein greier seg økonomisk, og ikkje grabbe til seg masse pengar i guds navn.

dagens konfirmasjon og kristen moral er forkasteleg!

Lenke til kommentar

...som er like griske som dei som brukar guds navn, berre dei ikkje prøvar og skjule det bak eit skalkeskjul i Guds navn. folk som konfirmeerar seg borgarleg er folk som ikkje ein gong er flaue over det, noke som i seg sjølve er utruleg pinsamt.

 

det at borgerleg konfirmasjon er lovgleg, er etter mitt kjønn heilt forkasteleg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...