Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Penger til konfirmasjonen

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 35+ gjester og fikk 19454 kroner og 50 øre. Verken mer eller mindre. I tillegg fikk jeg fest, barbermaskin (:p) og slipsnål + mansjettknapper. Strålende fornøyd. Har gått noen tusen til PC + tilbehør, men har satt 10 000 på sparekonto.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en ferdigsydd bergensbunad (koster rundt 15k) og arvesølv til bergensbunad (verdt rundt 25 k) kamera, klokke, smykker og rundt 7500 kroner. Vi var ekstremt lite gjester fordi vi er en veldig liten familie. Jeg har to tanter, en onkel, farmor og farfar og mormor liksom... Også kom ene tanten til mamma. Thats it.

Lenke til kommentar

Fikk 20 000 - brukte de på stereoanlegg dagen etterpå. Vi var vel 28 mann, men mange av dem var barn.

Så ikke helt poenget i å spare 20 000, det er gjerne en halv månedslønn eller mindre når man er voksen. Bare forsikringen på bilen min, i tillegg til årsavgift; bompenger og for ikke å si bensin koster langt over 20 tusen i året. Reiser snart til Afrika, og regner med at turen koster ca. 30 000 per hode.

Når man setter det i perspektiv er det ikke mye penger, og all den gleden jeg har hatt med stereoanlegget mitt har hatt en verdi på mer enn 20 000 for meg.

Jeg konfirmerte meg ene og alene for pengene, men det var veldig koselig å ha hele familien samlet. :) Jeg er langt i fra kristen, men heller ikke humanetiker - så jeg valgte kristelig, siden "alle" andre gjorde det. Hadde det gått an å konfirmere seg ateistisk, så kanskje ...

Lenke til kommentar
Jeg hadde 35+ gjester og fikk 19454 kroner og 50 øre. Verken mer eller mindre. I tillegg fikk jeg fest, barbermaskin (:p) og slipsnål + mansjettknapper. Strålende fornøyd. Har gått noen tusen til PC + tilbehør, men har satt 10 000 på sparekonto.

De kunne ikke spedd på med de 5.50 kronene? Cheapass. ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk 30 550 kroner + litt annet forskjellig som slipsnål og noen knapper :p og belte, klokke BUZZ Robo Jam å husker ikke resten men var noe mer:)

Brukte penger på pc, tv, sykkel og Xbox 360

edit: Sparte 10 000 kroner i banken som eg ikke kommer til å bruke før tiden er inne for det :)

Endret av kris915
Lenke til kommentar
Vet ikke hvor gammel du er men det å jobbe en sommer vil gi deg mer enn det du har brukt hele livet på å spare.
For de fleste går mesteparten av innskudd til utgifter, så da blir det ikke alltid mye man kan spare.
Lenke til kommentar

Fikk den nette sum av 0 kr og 0 øre!

Å glemte at jeg ikke giddet komfirmasjon pga jeg ikke er kristen, og komfirmasjon etter min mening hører til og være kristen.

Venner av meg finn alt fra 20-70.000 kr. Men jeg er jævela glad jeg slapp unna :p .

Slipper og sløse penger på dritt (noe jeg har gjort nok av :p ) Og slapp og møte masse slektninger jeg ikke vet hvem er bare før og få mer penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...