Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Penger til konfirmasjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg var det ca. 40 stk. Men da var det også 15 barn under 18 som jeg ikke fikk egen gave fra. Fikk til sammen 30k + 3 smykker.

 

Ikke forvent deg for mye, da blir du bare skuffet vis du får mindre. Jeg forventet meg ca 20k, hvis jeg var heldig.

Lenke til kommentar

Avskaffing blir vel litt drøyt.

 

Hadde selv 20-25 gjester (husker ikke) og fikk 28k, samt en del som ble satt rett i bank. Dette er dog noen år siden.

 

Syns dette tar bare mer og mer av. Hører at folk får oppimot 70-75k her hvor jeg bor av de som konfirmerer seg, men det er ikke det verste. Det verste er pengebruken, å bruke 20-30k blåmandag etter konfirmasjon syns jeg er altfor drøyt.

 

Selv brukte jeg den nette sum av 1000kr, og satte resten i bank.

Lenke til kommentar
Avskaffing blir vel litt drøyt.

 

Hadde selv 20-25 gjester (husker ikke) og fikk 28k, samt en del som ble satt rett i bank. Dette er dog noen år siden.

 

Syns dette tar bare mer og mer av. Hører at folk får oppimot 70-75k her hvor jeg bor av de som konfirmerer seg, men det er ikke det verste. Det verste er pengebruken, å bruke 20-30k blåmandag etter konfirmasjon syns jeg er altfor drøyt.

 

Selv brukte jeg den nette sum av 1000kr, og satte resten i bank.

Jeg skjønner strengt tatt ikke greia med å gi så sinnsykt mye penger til en konfirmasjon. Det går jo nesten sport i å få/gi mest mulig.

 

Avskaffe er kanskje drøyt, men jeg vedder mye på at mange kun konfimerer seg for pengens skyld.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg fikk vel 25000 eller 27000, husker ikke hvor mange gjester jeg hadde. Vet derimot om flere som har fått godt over 100000, men har brukt dem opp på tull.

Lenke til kommentar

Jeg konfirmerer meg fordi jeg er kristen, pengene er en bonus.

Familien min er ikke fattig, men heller ikke spesilt rik (bortsett fra lottomillionæren).

 

En annen ting jeg lurer på, hva bruker folk flest pengene sine på? Jeg tenker å kjøre opp til moppedlappen for pengene jeg får. En venn av meg som konfirmerte seg human-etisk nå fikk 12.000, han skal visst kjøpe forsterker til gitaren sin.

Lenke til kommentar

Jeg vet at dette ikke er det du vil høre, men: Den beste pressangen du kan få er et investeringsobjekt! Aksejer, ett maleri, penger på en konto du ikke får tilgang til før du er myndig osv.

 

Jeg fikk 3k tilsammen om man snakker ren pengeverdi. Jeg ble ikke videre lei meg, ettersom familien min ga meg et Knut Rumohr maleri :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...